طالبان انفجارها و جنایات را به داعش نسبت می‌دهد

ترفند گروه تروریستی طالبان برای افکار عمومی در داخل و خارج افغانستان کاملاً افشا شده و نمی‌تواند کسی را فریب بدهد.

به گزارش تازه نیوز، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: یکی از ترفند‌های طالبان حاکم بر افغانستان، نسبت دادن انفجار‌ها به داعش است. با اینکه هفته گذشته معاون سخنگوی حکومت خودخوانده طالبان گفت در افغانستان چیزی به نام داعش وجود ندارد، منابع وابسته به طالبان بعد از وقوع هر انفجار می‌گویند داعش مسئولیت آن را برعهده گرفته است.

این دوگانگی به روشنی نشان می‌دهد تمام جنایات توسط خود طالبان انجام می‌شوند و این فرافکنی‌ها برای اینست که سران طالبان بتوانند در سطح منطقه و جهان خود را مخالف ترور جلوه بدهند و با توسل به فریبکاری به هدف خود که به رسمیت شناخته شدن توسط دولت‌هاست نزدیک شوند.

این ترفند گروه تروریستی طالبان برای افکار عمومی در داخل و خارج افغانستان کاملاً افشا شده و نمی‌تواند کسی را فریب بدهد. همه می‌دانند که این گروه تروریستی تکفیری در داخل خود اقدام به تقسیم کار کرده است. یک بخش، مسئولیت تصفیه خونین مخالفین و هموار ساختن راه برای حاکمیت بلامعارض طالبان را برعهده گرفته و گروه دیگر موظف است این جنایات را به گردن داعش بیندازد و حکومت خودخوانده طالبان را تبرئه کند.

جالب است که طالبان حتی با نقش بازی کردن در همین صحنه‌های ساختگی نیز آشنائی ندارند. آن‌ها جنایت‌های روز‌های گذشته را با قاطعیت محکوم نکردند و با محدودیت‌هائی که برای انتقال قربانیان و زخمی‌ها به جود آوردند و سانسور‌های خبری شدیدی که اِعمال کردند نشان دادند که خودشان در پشت صحنه این جنایات قرار دارند.

در مجموع، عملکرد ۹ ماهه طالبان در دوران جدید حاکمیتشان بر افغانستان کاملاً نشان داده است که این گروه به چیزی غیر از حاکمیت خود بدون حضور اقوام و مذاهب فکر نمی‌کند و به انتخابات نیز هرگز تن درنخواهد داد. بنابراین، دولت‌ها به ویژه همسایگان افغانستان نباید خود را سرگرم بازی‌های فریبکارانه طالبان کنند.

۱ نظر
  1. Fateme

    کار خود طالبان فتنه است

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.