وزارت صنعت فروش فیدلیتی را لغو کرد/ گرانی بیش‌تر خودرو در راه است!

پیش‌فروش فیدلیتی که قرار بود صبح امروز ثبت نام آن آغاز شود، با دستور وزارت صنعت لغو شد.

به گزارش تازه‌نیوز، پیش‌فروش خودروی فیدلیتی محصول خودروسازی بهمن که پس از چندبار تغییر برنامه، قرار بود امروز ساعت ۱۰ صبح آغاز شود، با دستور فوری وزارت صنعت لغو شد.

ماجرا از این قرار است که شرکت بهمن‌موتور از حدود یک سال قبل دو محصول پرطرفدار خود یعنی فیدلیتی و دیگنیتی را هر ماه به‌صورت فروش فوری، با قیمت قطعی و تحویل ۳۰ روزه، ثبت نام می‌کرد. ثبت‌نامی که با نارضایتی‌های فراوانی همراه بود و بسیاری حتی رسیدن به مرحله انتخاب نمایندگی را هم غیرممکن می‌دانستند چه رسد به درگاه پرداخت و واریز آنلاین وجه خودرو! گروه بهمن علت این موضوع را استقبال بیش از اندازه از این دو خودرو می‌دانست و کارشناسان اختلاف بیش از ۲۰۰میلیونی قیمت کارخانه با بازار آزاد را دلیل هجوم مردم به سایت ثبت‌نام اینترنتی بهمن عنوان می‌کردند.

از بهمن ۱۴۰۰ اما گروه بهمن با ادعای کاهش بازار دلالی این خودروها، طرح فروش نقدی فیدلیتی و دیگنیتی را ضمن افزایش قیمتی قابل‌توجه، با یک تغییر مهم ارائه داد: سند خودرو یک سال در رهن شرکت باقی می‌ماند!

چاره‌ای که به‌نظر می‌رسد آن‌چنان موثر نیفتاد و کسب اطلاع خبرنگار تازه‌نیوز از چند متقاضی خرید نشان می‌دهد با وجود سرعت‌عمل بالا هرگز موفق به ثبت نام خودروی موردنظرشان نشدند!

لغو فروش فیدلیتی و دیگنیتی

اما برای تازه‌ترین مرحله ثبت نام که بهمن‌موتور آن را به‌مناسبت عید فطر اعلام کرده بود، وعده شد چهارشنبه ۱۴ اردیبهشت دو خودروی فیدلیتی و دیگنیتی طبق شرایط قبلی، با قیمت قطعی و تحویل ۳۰ روزه و سند در رهن، عرضه می‌شوند؛ البته با افزایش قیمتی ۶۰میلیونی برای فیدلیتی و و ۷۵میلیون تومانی برای دیگنیتی. اما اعلام تعطیلی چهارشنبه موجب شد بهمن این زمان‌بندی را لغو کند و وعده دهد زمان جدیدی برای این ثبت‌نام به‌زودی اعلام خواهد کرد.

در روز عید سعید فطر گروه بهمن برنامه فروش جدید خود را اعلام کرد: پیش‌فروش فیدلیتی در روز شنبه ۱۷ اردیبهشت! تا همین‌جا مشخص شد دیگنیتی از برنامه فروش حذف شده، اما دو تغییر بزرگ دیگر این‌که تحویل خودرو ۳ ماهه و قیمت آن غیرقطعی اعلام شد!

در حالی که با گذشت ۱۰ روز از اعلام شرایط فروش گروه بهمن برای اردیبهشت ماه، بالاخره متقاضیان خرید فیدلیتی از ساعت ۱۰ صبح امروز پای سایت ثبت‌نام نشسته و لحظه‌ای صفحه را ریفرش می‌کردند تا فروش آنلاین فعال شود، حدود ساعت ۱۰:۳۰ اطلاعیه زیر روی سایت فروش محصولات بهمن نمایش پیدا کرد:

لغو پیش فروش فیدلیتی

اطلاعیه‌ای که شماره نامه اعلام‌شده در آن مربوط به ابلاغیه‌ای است که تازه‌نیوز ساعتی پیش منتشر کرد: دستور وزارت صمت به خودروسازها: فروش خودرو فوراً متوقف شود! +سند

گذشته از دستور عجیب وزارت صمت با مداخله در برنامه فروش شرکت‌ها، پرسش مهم این‌که چه کسی پاسخ‌گوی سردرگمی و معطلی مردم خواهد بود. آیا وزارت صمت نمی‌توانست چندروز زودتر تصمیم‌گیری یا تصمیم خود را ابلاغ کند و مانع اطلاع‌رسانی این پیش‌فروش شود؟ آیا وزارت صنعت از التهاب بازار خودرو بی‌اطلاع است و نمی‌داند همین شوک خبری چه تاثیری بر روی قیمت فیدلیتی و به تبع آن خودروهای هم‌رده چون تیگو۷، هایما اس۷ و جک اس۵ خواهد داشت؟ آیا مسئولان خودرویی کشور از تاثیر آشفتگی بازار خودرو در هر رده قیمتی، بر سطوح قیمتی پایین‌تر بی‌خبرند و نمی‌دانند تصمیمات این‌چنینی از قیمت دنا پلاس و تارا و شاهین تا پژو پارس و ۲۰۶ و حتی پراید را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟!

۱ نظر
  1. کارشناس سیاسی

    این وزیر صنعت زمانیکه در آستانقدس مسئولیتی داشته متاسفانه مدیر ناموفق بوده اونجا همچی را بهم ریخت میتوانید از خدام اما رضا(ع) سوال کنید. حالا هم که مسئولیت سنگین یک وزارتخانه پر کار را به وی دادند قادر نیست تصمیم درست بگیرد عاقبت هم انگیزه تولید را از خودرو سازان میگیرد هم گرانی سرسام آور محصولات آنها را باعث میشود. این بابا اینکاره نیست از کار برکنارش کنین

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.