جزئیاتی از جذب معلمان جدید با طرح رتبه‌بندی/ چه تعداد معلم وارد آموزش‌وپرورش می‌شوند؟

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از پیش‌بینی جذب حدود ۱۰۰ هزار معلم جدید در راستای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان خبر داد.

به گزارش تازه نیوز، رضا حاجی‌پور درحاشیه آیین تجلیل از معلمان نمونه و منتخب استانی و شهرستانی آمل درگفت‌وگو با مهر گفت: در راستای اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان، شمار زیادی از معلمان به سن بازنشستگی خدمتی می‌رسند و از گردونه فعالیت در آموزش وپرورش خارج و پیش‌بینی و جذب نیروهای جدید در آموزش و پرورش فراهم خواهد شد و حدود ۱۰۰هزار معلم جدید جذب شوند.

سختگوی کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: جذب معلمان جدید شامل معلمان حق‌التدریسی، نهضت سوادآموزی، پیش‌دبستانی، خدمات خدمتی‌ها و نیروهای مدارس غیرانتفاعی و برون‌سپاری می‌شود.

نماینده مردم آمل در مجلس با اشاره به این‌که قطعاً برای جذب این تعداد معلم آزمون ورودی برای آن‌ها برگزار خواهد شد، تصریح کرد هنوز زمان دقیق برگزاری آزمون مشخص و اعلام نشده، اما شرایط و زمان آن به‌زودی اعلام خواهد شد. حاجی‌پور ادامه داد کمیته‌ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای فرایند جذب این تعداد معلم تشکیل شده و فرایند قانونی و اداری این کارها نیز درحال رسیدگی و انجام است.

پرداخت ۲۵هزار میلیارد تومان معوقه طرح رتبه‌بندی معلمان

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که پس از تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان مزایای آن نیز باید به حساب معلمان پرداخت شود، گفت: زمان اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان از شهریور سال ۱۴۰۰ تعیین و طی آن دولت و وزارت آموزش و پرورش و نیز سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف به پرداخت این مبلغ، حدود ۲۵هزار میلیارد تومان، بوده و باید تاکنون پرداخت می‌شد.

حاجی پور تصریح کرد منابع پرداختی این مبلغ در کمیسیون تلفیق مجلس و بودجه سال ۱۴۰۱ کشور تصویب و برای اجرا و پرداخت به معلمان به دولت و وزارت آموزش‌وپرورش و نیز سازمان برنامه وبودجه کشور نیز ابلاغ شده است. وی همچنین در خصوص صدور احکام برای معلمان در طرح رتبه‌بندی نیز گفت: در این زمینه وزارت آموزش وپرورش و سازمان استخدامی کشور مکلف شدند هرچه سریع‌تر حکم‌های مربوط به معلمان را به واحدهای پایین‌دست و نیز ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کنند تا وضعیت معلمان جدید نیز در طرح رتبه‌بندی پیش از شروع سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ مشخص شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.