نظر عجیب نماینده مجلس: قطع شدن اینترنت در خوزستان طبیعی است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار نظر عجیبی در مورد قطعی اینترنت در خوزستان کرد.

به گزارش تازه نیوز، شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، درباره برخی گمانه‌ها مبنی بر شروع اعتراضات در برخی شهرهای خوزستان و قطع شدن اینترنت گفت: در فضای مجازی این صحبت‌ها مطرح می‌شود و مرجع ما هم فضای مجازی نیست، بلکه فضای واقعی مرجع است. در حقیقت فضای مجازی قابل استناد نیست چراکه در این فضا برخی موضوعات را بزرگنمایی می‌کنند.

وی در واکنش به این‌که طی روزهای اخیر گفته شده اینترنت اهواز قطع شده است، افزود: قطع شدن اینترنت طبیعی است و گاهی مواقع قطع می‌شود چرا که سیستم ارتباطی کشور ما به جای این‌که بهتر شود، بدتر شده است. به عنوان مثال روز شنبه در مسیر همدان به تهران، اینترنت بنده  بیش از ۵۰۰ بار قطع شد. دلیل این قطعی چیست؟‌ مشکل مربوط به سیستم مخابراتی است یا سیستم ارتباطی؟ که در یک مسیر ۱۰۰ کیلومتری ۴۰ بار قطع و وصل می‌شود. لذا طبیعی است که اینترنت قطع و وصل شود. منظور این است قطعی اینترنت به دلیل ملاحظات امنیتی نیست و گاهاً به صورت طبیعی پیش می‌آید.

به نقل از گسترش‌نیوز، حیدری تاکید کرد: قطع شدن اینترنت پیش می‌آید و ممکن است در هر جای کشور ما یا دنیا این مسئله اتفاق بیافتد. لذا باید در ساختار مخابرات کشور بازنگری صورت بگیرد و اصلاح شود، در نتیجه فضای مجازی تقویت می‌شود. البته سیاست دولت و مجلس بر توسعه و گسترش پهنای اینترنتی است نه کم کردن آن اما وقتی ضعف مخابراتی و ارتباطی وجود دارد، مقصر خود وزارتخانه است. بنابراین در خصوص سرعت اینترنت نه مجلس مقصر است و نه دولت.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رابطه با توانایی زارع‌پور برای ایجاد تحول در وزارت ارتباطات اظهار کرد: ارتباط ماهواره‌ای جدای از این مباحث است و کار خودش را می‌کند. البته سیستم موجود هم کار خودش را انجام می‌دهد اما این امکان وجود دارد که اگر در آینده، سیستم ماهواره‌ای وارد کشور شد، مردم ایران هم مانند مردم بقیه کشورها از اینترنت استفاده کنند. لذا سیستم ماهواره‌ای ارتباطی به زارع‌پور ندارد، او در این مورد نمی‌تواند اقدامی انجام  بدهد.

حیدری افزود: اینترنت ماهواره‌ای جدیداً عرضه شده، تعدادی از کشورها آن را دریافت کرده‌اند و در حال توسعه آن هستند اما این سیستم با ضعف وزارت ارتباطات، مرتبط نیست. وزارت ارتباطات باید پهنای اینترنت را تقویت کند و به ازای آن، نقاط کور، در مسیر جاده‌ها و بین شهرستان‌ها و استان‌ها را از بین ببرد. بنابراین اینکه اینترنت ماهواره‌ای وارد کشور شود یا خیر یک بحث دیگر است، اگر وارد شد مانند بقیه مردم از آن استفاده می‌کنیم اما نباید منتظر اینترنت ماهواره‌ای باشیم. گرچه در رابطه با اینترنت ماهواره‌ای، وزارت ارتباطات نمی‌تواند اقدامی انجام دهد.

وی همچنین خاطرشان کرد: نباید ضعف‌های وزارت ارتباطات ایران را به این کشور و آن کشور محول کنیم. این ضعف ساختار است و مشکلاتی است که وجود دارد. کشورهای دیگر که معطل و منتظر ما نیستند تا به آنها برسیم البته ما هم منتظر آنها نمی‌مانیم و باید کار خودمان را انجام بدهیم. در حال حاضر استفاده از سیستم اینترنتی یک نیاز و ضرورت است و موردی نیست که کسی آن را انکار کند. البته هیچ‌کس هم نمی‌تواند در رابطه با اینترنت محدودیت ایجاد کند. اگر محدودیت ایجاد کنند، دیگران، سیستم‌های جدید جایگزین می‌کنند. بنابراین بهتر است وزارت ارتباطات کار خودش را انجام بدهد و به وظیفه خودش عمل کند. به عبارت دیگر بهتر است زارع‌پور به شعارهایی که در مجلس داد و رأی گرفت، عمل کند.

حیدری با تاکید بر اجرایی شدن شعار وزرای کابینه دولت سیزدهم افزود: وزرا با ۳۰۰ صفحه پرونده به مجلس آمدند و گفتند این کار و آن کار را انجام می‌دهیم و ظرف دو ماه کشور را گلستان می‌کنیم! کجاست؟! واقعیت این است که بسیاری از وزرا، همین شعارها را دادند اما هیچ‌کدام به شعارشان عمل نکردند، وزیر ارتباطات هم جزو همان وزرا است. زارع‌پور شعار زیادی داد که بر اساس آن تصور کردیم بعد از دو ماه شاید در اینترنت، مخابرات و ارتباطات انقلاب ایجاد خواهد کرد اما نه ‌تنها هیچ کاری نکرد بلکه در حال حاضر ضعیف‌تر هم شده است.

وی درباره اینکه امیرعبداللهیان هم جزو وزرایی بود که با ۳۰۰ صفحه پرونده به مجلس آمد، یادآور شد: وزیر امور خارجه دارد تلاش می‌کند منتها انتظار ما از او بیشتر است. امیرعبداللهیان باید دستگاه دیپلماسی را تقویت کند و مخصوصاً معاونت دیپلماسی اقتصادی، ارتباطات بیشتری داشته باشد. گرچه واقعاً در حال تلاش است و زحمت می‌کشد اما عمل کل وزرا، با آنچه که شعار دادند، تفاوت دارد. در حقیقت شعار وزرا در آن زمان با عمل و توان‌شان کاملاً متفاوت است. البته مجلس هم از بُعد نظارتی ورود کرده چراکه دیگر حق مجلس است که از نگاه نظارتی ورود می‌کند. بنابراین به نظر می‌رسد بزرگترین کمک مجلس به دولت رئیسی و مردم این است که چهار، پنج نفر از وزرای ضعیف و درمانده را استیضاح کند و این مانع را از سر راه پیشرفت و توسعه دولت و مردم بردارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.