جزئیات تازه از واریز یارانه جدید دولت/ زمان برداشت یارانه جبرانی مشخص شد؟

یارانه ۴۰۰-۳۰۰ هزار تومانی جدید چه زمانی قابل برداشت خواهد بود؟

به گزارش تازه‌نیوز، اطلاعات کسب شده از سازمان هدفمندی یارانه‌ها حاکیست که زمان قطعی واریز یارانه جدید، شامگاه بیستم اردیبهشت ماه نیست. اما اینکه یارانه‌ها چه زمان واریز می‌شود مشخص نیست.

پیگیری‌ها نشان می‌دهد احتمالا امشب یکی از مسئولان ارشد دولتی امشب یا فردا شب برای ادای توضیحات بیشتر و گفتگو با مردم در تلویزیون حاضر شود. به احتمال دارد، مسئولیت این کار به مسعود     میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه سپرده شود.

شب گذشته اولین یارانه جدید  ۴۰۰ هزار تومانی به حساب سرپرستان خانوار واریز شد.اما قابل برداشت نبود. امروز هم برخی از افراد پیامک واریز مرحله دوم یارانه جدید را دریافت کردند. با این حساب دو یارانه نقدی جدید در حساب سرپرستان خانوار است اما هیچ کدام امکان برداشت ندارد.

تاکنون هیچکدام از نهادهای مسئول توضیحی درباره علت قابل برداشت نبودن یارانه‌ها ارائه نکرده‌اند. در پیامک اولی که به دست مردم رسید اعلام شد یارانه تا زمان اعلام بانک مرکزی، قابل برداشت نیست. اما در پیامک دوم واریزی، گفته شده برداشت یارانه منتظر دستور سازمان برنامه است.

بانک مرکزی هم در گفتگو با تجارت‌نیوز، اعلام کرد: مسئولیت تصمیم‌گیری در رابطه با زمان خرج کردن یارانه جدید با سازمان هدفمندی یارانه‌‌هاست، بانک مرکزی در این رابطه هیچ مسئولیتی برعهده ندارد.

حالا گفته شده که احتمالا امشب رئیس سازمان برنامه و بودجه به تلویزیون می‌آید تا درباره یارانه‌ها وشاید زمان برداشت آن توضیحاتی را ارائه کند.

براین اساس به احتمال زیادی طی چند روز آینده، از یارانه نقدی ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی جدید ریخته شده به حساب سرپرستان خانوار رفع مسدودی می‌شود.

انتظار برای رفع مسدودی یارانه‌های جدید زیاد طولانی نخواهد بود. دولت در حال بررسی و جمع بندی نهایی از جوانب مسئله است. به محض حصول اطمینان دولت از این مسئله یارانه‌های جدید قابل استفاده خواهد بود و به احتمال زیاد تاریخ واریز یارانه ماهه بعد نیز همین روز خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.