اولین رونمایی رسمی آمریکا از بشقاب پرنده‌های فضایی +تصاویر

نخستین جلسه استماع عمومی کنگره آمریکا در مورد پدیده‌های هوایی ناشناس و بشقاب پرنده‌ها برگزار شد.

به گزارش تازه نیوز، هیئتی در مجلس نمایندگان ایالات متحده روز سه شنبه یک جلسه استماع عمومی را در مورد «پدیده‌های هوایی ناشناس» که عموماً به عنوان «اشیاء پرنده ناشناس» یا «بشقاب پرنده» ‌شناخته می‌شوند، برگزار کرده است.

این مطالب را از دست ندهید:

این جلسه استماع که صبح روز سه‌شنبه آغاز شده و به صورت زنده و همزمان از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود، توسط یکی از کمیته‌های فرعی مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست آندره کارسون، نماینده دموکرات ایالت ایندیانا، تشکیل شده است. رونالد مولتری، معاون وزیر دفاع در امور اطلاعات و امنیت، و اسکات بری، معاون مدیر اطلاعات نیروی دریایی، به عنوان بخشی از این پروسه در کمیته فرعی حضور خواهند یافت. پس از پایان جلسه استماع عمومی، این هیئت یک جلسه توجیهی محرمانه را نیز پشت درهای بسته برگزار خواهد کرد.

این رویداد نخستین جلسه استماع عمومی کنگره در مورد پدیده‌های هوایی ناشناس و بشقاب پرنده‌ها در دهه‌های اخیر است.

سال گذشته گزارشی توسط جامعه اطلاعاتی ایالات متحده در مورد اشیاء پرنده مرموزی که در چند دهه گذشته در حریم هوایی محدود نظامی دیده شده‌اند، منتشر شده بود. در آن گزارش مواردی که دولت آنها را «پدیده‌های هوایی ناشناس» خوانده است، مورد بررسی قرار گرفته بود. محققان توانستند از مجموع ۱۴۴ گزارش ارائه شده تنها یکی از آنها را توضیح دهند. محققان اگرچه هیچ مدرکی را مبنی بر این که این مشاهدات نشان‌دهنده حیات فرازمینی یا پیشرفت عمده فناوری دشمنان خارجی – مانند روسیه یا چین – باشد پیدا نکرده‌اند، اما اذعان دارند که این می‌تواند یکی از توضیحات ممکن باشد.

به نوشته خبرگزاری سی‌ان‌ان، قانون‌گذاران و پرسنل اطلاعاتی و نظامی که روی پدیده‌های هوایی غیرقابل توضیح کار می‌کنند، بیش از آن که نگران بازدید بیگانگان فضایی یا فرازمینی‌ها از زمین باشند، از بابت احتمال آزمایش نوعی فناوری نسل بعدی ناشناخته در آمریکا توسط دشمن خارجی، بدون اطلاع ایالات متحده نگران هستند.

در نوامبر ۲۰۲۱ وزارت دفاع از پایه‌گذاری «گروه هماهنگ‌سازی و شناسایی اشیاء هوابرد» خبر داد.

این وزارتخانه در آن زمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که هدف از این برنامه جدید همگام‌سازی تلاش‌ها در سراسر سطح دولت ایالات متحده برای تشخیص و شناسایی این اشیاء در حریم‌های هوایی به منظور «ارزیابی و کاهش هرگونه تهدید مرتبط با ایمنی پرواز و امنیت ملی» است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.