پاسخ موشکی کره جنوبی و آمریکا به کره شمالی

ستاد مشترک ارتش آمریکا ضمن محکوم کردن تحریکات موشکی بالستیک کره شمالی از این کشور خواسته است که فورا اقداماتی را که موجب افزایش تنش نظامی در منطقه می‌شود را متوقف کند.

به گزارش تازه نیوز، در واکنش به پرتاب هشت موشک بالستیک از سوی کره شمالی در روز یک‌شنبه، ۱۵ خرداد آمریکا و کره جنوبی هشت موشک بالستیک شلیک کردند.

به نقل از فرارو، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این موشک‌ها اوایل بامداد دوشنبه، ۱۶ خرداد به سمت اهدافی در دریای شرقی که دریای ژاپن نیز نامیده می‌شود، پرتاب شده است.

ستاد مشترک ارتش آمریکا در ادامه ضمن محکوم کردن تحریکات موشکی بالستیک کره شمالی از این کشور خواسته است که فورا اقداماتی را که موجب افزایش تنش نظامی در منطقه می‌شود را متوقف کند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی نیز به نقل از ارتش این کشور اعلام کرد که این اقدام نمایشی نشان‌دهنده توانایی و آمادگی برای انجام حمله دقیق به منبع پرتاب موشک‌های کره شمالی یا مراکز فرماندهی و پشتیبانی آن است.

یون سوک یول، رئیس جمهور کره جنوبی نیز در سخنانی در روز دوشنبه اعلام کرد که دولت او قاطعانه به هرگونه تحریکی از سوی کره شمالی پاسخ خواهد داد.

موشک‌های کره شمالی یک روز پس از پایان رزمایش بزرگِ کره جنوبی و ایالات متحده، انجام گرفت که دولت کره شمالی آن را ادامه سیاست‌های خصمانه واشینگتن علیه خود توصیف کرده بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.