گروسی: شرایط برنامه هسته‌ای ایران بحرانی است!

گروسی گفت: شرایط فعلی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران بحرانی است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تلاش‌های خود برای پیدا کردن راه‌حلی در این خصوص ادامه می‌دهد.

به گزارش تازه‌نیوز، رافائل گروسی، مدیر کل آژانس در نشست خبری اعلام کرد که ایران در نامه‌ای به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع داده است که ۲۷ دوربین نظارتی آژانس و دیگر تجهیزات نظارتی را قطع می‌کند.

به نقل از تسنیم، به گفته گروسی، هنوز روشن نیست که اطلاعات و تصاویری که در طول یک سال در اختیار ایران قرار داشته چه خواهد شد.

وی افزود: فرصت احیا و ابقای ادامه اطلاع‌یافتن و آگاهی آژانس در ایران بسیار اندک و در حد سه الی ۴ هفته است. ایران همچنان قصد دارد تجهیزات نظارت آنلاین را حذف کند و فلومترها نیز قرار است حذف شود.

گروسی همچنین گفت که به ارائه راه‌حل‌ها برای تضمین ادامه همکاری با ایران ادامه می‌دهد و اگر مقامات ایران خواهان دیدار با او باشند، او آماده سفر به ایران برای گفت‌و‌گو درباره تحولات اخیر است.

وی پس از قطعنامه شب گذشته شورای حکام علیه ایران، گفت که از ایران می‌خواهد در خصوص اینکه برای حل موضوع هسته‌ای بدون بحرانی شدن اوضاع، چه کاری می‌توان انجام داد، وارد گفت و‌گو شود.

او تأکید کرد که شرایط فعلی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران بحرانی است و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تلاش‌های خود برای پیدا کردن راه‌حلی در این خصوص ادامه می‌دهد.

بر اساس گزارش الجزیره، مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: ایران به ما اطلاع داده است که به زودی تجهیزات اضافی نظارتی که به موجب توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ نصب کرده بود را جمع آوری خواهد کرد.

او همچنین تأکید کرد که دوربین‌های نظارتی مسأله مهمی در تأسیسات هسته‌ای ایران برای نظارت برفعالیت سانتریفیوژهاست و اقدام ایران برای جمع‌آوری این  دوربین‌ها را به اطلاع شورای حکام رسانده است.

گروسی سپس گفت: ما از توانایی‌های فعلی هسته‌ای ایران آگاهی داریم اما قادر به صدور گزارشی دقیق در این باره نیستیم. هنوز موفق به تحقق یک نتیجه مثبت با ایران نشده‌ایم، اما معتقد نیستم که به پایان راه رسیده‌ایم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.