آتش‌سوزی جشن تولد در شهریار ۸ کشته بر جا گذاشت/ علت عجیب حادثه: انفجار بادکنک هلیومی!

اتفاق هولناک در جشن تولدی در یک رستوران، منجر به آتش‌سوزی و در نهایت فوت ۸ نفر شد.

به گزارش تازه‌نیوز، حوالی ساعت ۲۰ شب گذشته در رستورانی در شهرک مریم شهر اندیشه شهریار، بر اثر اشتعال یک بادکنک حاوی گاز هلیوم آتش‌سوزی مهیبی رخ داد.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس با اعلام این خبر، افزود: سقف رستوران کنفی بود و به سرعت آتش‌سوزی گسترش یافت و افرادی که قادر به خروج از رستوران بودند جان خود را نجات دادند اما ۸ نفر کشته شدند.

سخنگوی اورژانس در ادامه گفت: سه کودک، سه زن و یک مرد در محل وقوع این آتش‌سوزی جان خود را از دست دادند و یک کودک ۳ ساله پس از انتقال به بیمارستان درگذشت.

به نقل از تسنیم، شاهین فتحی مدیرعامل هلال احمر استان تهران هم با اشاره به انفجار در یک سفره‌خانه‌ ابراز داشت: ساعت ۲۱ حادثه اعلام و نیروهای هلال احمر به عنوان پشتیبان آتش‌نشانی و اورژانس وارد عمل شدند.

خفگی، علت فوت افراد در آتش‌سوزی جشن تولد!

دادستان شهریار هم درباره حادثه انفجار در جشن تولد و مرگ ۷ شهروند شهریار گفت: این سفره‌خانه در زیرزمین و نزدیک به ۱۵ پله به طرف پایین قرار داشت. تمامی دیوارها و اشیای موجود در این رستوران قابلیت اشتعال داشتند.

وی درباره علت فوت افراد حاضر در رستوران برگزارکننده جشن تولد گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد یک بادکنک حاوی گاز هلیوم دچار انفجار، اشتعال و در نهایت آتش‌سوزی در سطح رستوران شده است. پس از شعله‌ور شدن فضا، متوفیان به سمت انتهای رستوران تا نزدیکی آشپزخانه فرار می‌کنند ولی در نهایت در همین نقطه بر اثر خفگی جان خود را از دست می‌‌دهند.

این مطالب را هم ببینید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.