این دختر هنرمند پوستر جام جهانی قطر را طراحی کرده است +عکس

پوستر رسمی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، پرتاب سرپوش‌های سنتی به هوا را نشان می‌دهد؛ اثر بوثینه المفتاح، هنرمند زن قطری، که بیان‌گر شادی یک فوتبال‌دوست عرب است.

به گزارش تازه‌نیوز، پوستر رسمی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر طی مراسمی ویژه در فرودگاه بین‌المللی حمد رونمایی شد. برای اولین بار، مجموعه‌ای از پوسترها برای مسابقات آماده شده که همه توسط بوثینه المفتاح، هنرمند زن قطری طراحی شده‌اند.

در همین ارتباط ببینید: پوستر جام جهانی قطر

بوثینه المفتاح طراح پوستر جام جهانی

به نقل از خبرورزشی، پوستر اصلی پرتاب سرپوش‌های سنتی به هوا را نشان می‌دهد، که نماد جشن و هواداری فوتبال در سراسر قطر و جهان عرب است. هفت پوستر حمایتی دیگر، اشتیاق جهان عرب به فوتبال و بازی را به عنوان چیزی که خانواده‌ها را دور هم جمع می‌کند، نشان می‌دهد.

بوثینه المفتاح می‌گوید: الهام‌بخش اصلی من مفهوم حافظه جمعی بود. بیشتر کارهای من بر خاطرات، تجربیات گذشته، گره زدن آن‌ها به زمان حال و آرشیو کردن آن‌ها به شیوه‌ای معاصر متمرکز است. می‌خواستم پوسترها از این موضوع پیروی کنند و داستان فرهنگ فوتبال قطر را روایت کنند. من می‌خواستم هر پوستر جشن و هواداران فوتبال در قطر را نشان دهد.

المفتاح ادامه داد: پوستر اصلی سرپوش سنتی را به تصویر می‌کشد که به هوا پرتاب شده است؛ کاری که هواداران در این‌جا هنگام به ثمر رسیدن گل انجام می‌دهند.

ژان فرانسوا پاتی، مدیر بازاریابی فیفا هم در این ارتباط گفت: پوستر رسمی قطر ۲۰۲۲ بازتابی از میراث هنری و فوتبال قطر است. ما به این سری زیبا از پوسترها که شور و شوق قطر را برای فوتبال به تصویر می‌کشد و یک زن بومی هنرمند و بااستعداد را در کانون توجه جهانی قرار می‌دهد بسیار مفتخریم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.