ماجرای آوار کردن خانه خانم معلم رفسنجانی توسط شهرداری چه بود؟ +عکس

شهرداری رفسنجان در خصوص علت تخریب خانه خانم معلم منطقه توضیحاتی را بیان کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، به تازگی ویدیویی از یک خانم معلم در شهر رفسنجان کرمان در فضای مجازی منتشر شده است که او را با لباس خاکی سوار بر گاری در میان خرابه ای که گویا روزی خانه اش بوده است نشان می دهد؛ به نظر می رسد نیروهای شهرداری خانه او را علی رغم مخالفتش تخریب کرده اند!

به نقل از رکنا، انتشار این ویدیو احساسات و قلب کاربران را جریحه دار کرد و شعله های خشم آنها را نسبت به این اقدام شهرداری برافروخت.

این خانم معلم در فریادهای خود می گفت:

« بعد از ۳۰ سال معلمی و آموزش به نسل های مختلف این کشور باید روی گاری بنشینم.»

او از مسئولان انتقاد کرد که چرا باید آواره شود آن هم در شرایطی که مادرش معلول است و باید در شرایط اسکان مناسبی باشد.

خانم معلم رفسنجانی تاکید داشت با وجود اینکه فوق لیسانس دارد، حالا با این همه تلاش برای آموزش در کشور باید آواره باشد!

آوار خانه معلم رفسنجانی

پس از انتشار این ویدیو و دست به دست شدن در فضای مجازی، سید عباس حسینی، مدیر ارتباطات و امور بین المللی شهرداری رفسنجان ، علت تخریب خانه این خانم معلم منطقه را این طور شرح داد:

«خانه این معلم و چهار همسایه دیگر آنها در مسیر بزرگراهی بود که شمال شهر رفسنجان را از بن بست خارج می کرده و به غرب این شهر متصل می کرده است و تاثیر بسزایی بر کاهش بار ترافیکی شهر داشت. این طرح در ۲۵ سال گذشته آغاز شد. در هر دوره مدیریت شهر در این سال ها، بخش هایی از این بزرگراه ساخته شده و برای ساخت آن، زمین های مسیر بزرگراه از مالکان به قیمت روز خریداری شده است.»

«لذا شهرداری براساس دستور دادستان شهرستان و با نظارت نیروی انتظامی خانه های این پنج مالک را بعد از دو سال از زمان پرداخت پول خرید منازلشان و هشدارهای مکرر برای تخلیه خانه ها تخریب کرد.»

روابط عمومی شهرداری رفسنجان در ادامه چنین اظهار کرد:

«این پنج مالک حکم دادگاه را اجرا نکردند و خانه هایشان را بعد از دریافت پول تخلیه نکردند. با توجه به اینکه این خانه ها را شهرداری خریداری کرده بود، ملک، بیت المال حساب می شود. پس شهرداری می تواند از آن ها اجاره این سال ها را نیز دریافت کند با این وجود شهرداری قصد چنین کاری را ندارد.»

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.