گاف سنگین صداوسیما روی آنتن زنده: مهمان خارجی، ایرانی از آب درآمد! +ویدئو

برنامه سیاست خارجی شبکه سه سیما، روی آنتن زنده شاهد فارسی حرف زدن کارشناس خود شد، در حالی که پیش از آن خارجی و اهل کشور هند معرفی شده بود.

به گزارش تازه‌نیوز، برنامه زنده «سیاست خارجی» شبکه سه سیما، میزبان ظفر مهدی بود؛ فردی که فعال سیاسی هندی و خبرنگار مستقل معرفی شد. کارشناس برنامه که درباره سفر بایدن به عربستان به کمک مترجم در حال پرسش و پاسخ بود، در لحظاتی که ارتباط اینترنتی قطع شد در پاسخ به مجری که پرسید صدای من را دارید، گفت «الان دارم»! این جمله او که خیلی مسلط به لحن و زبان عامیانه فارسی به نظر می‌رسید، مورد انتقاد شدید کاربران فضای مجازی قرار گرفت.

اضافه می‌شود مجری برنامه بعدتر توضیح داد که کارشناس مهمان با زبان فارسی مقدار کمی آشنا بوده و این‌که ظفر مهدی یک جمله ساده را به فارسی گفته، دلیل نمی‌شود که سوال‌های مجری را می‌توانسته به‌درستی متوجه شود و به‌خوبی با زبان فارسی پاسخ دهد؛ اما کاربران فضای مجازی تصاویری را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد ظفر مهدی سردبیر پرس‌تی‌وی بوده، یا در حساب لینکداین خود در بخش اطلاعات شخصی، «زبان فارسی» را Native (زبان مادری/ زبانی که فرد بر آن تسلط دارد) قید کرده است!

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.