توضیح جدید دولت درباره ابطال افزایش حقوق بازنشستگان

دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت درباره مصوبه هیات وزیران درباره افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت در پی انتشار مصاحبه‌ای از رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در رسانه‌ها مبنی بر این‌که هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین، مصوبه هیات وزیران در خصوص افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی را ابطال کرده، توضیحاتی را ارائه کرد.

این دبیرخانه در بخشی از توضیحات خود نوشت: به مجرد این‌که دولت از مجاری رسمی و مکاتبات مردمی اطلاع یافت بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نسبت به مصوبه میزان افزایش مستمری خود در سال ۱۴٠۱ گلایه‌مند هستند، رئیس‌جمهور، معاون اول خود را مامور رسیدگی به این موضوع کرد و محمد مخبر متعاقبا سلسله جلساتی را با حضور نمایندگان کانون‌های بازنشستگان و تشکل‌های مربوطه برگزار کرد و در جریان این جلسات تمهیداتی برای ارتقای معیشت و حمایت از قدرت خرید بازنشستگان اندیشیده شد. در عین حال کمیسیون مربوطه در دولت نیز پس از اطلاع از برخی برداشت‌های حقوقی مبنی بر این‌که مصوبه مربوط به افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی ممکن است مغایر با برخی مواد قانونی باشد، با تشکیل جلسات کارشناسی، بررسی این مغایرت احتمالی را در دستور کار قرار داده است.

در بخش دیگری از توضیحات دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت آمده است: هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، به موجب قانون اجرای اصل ۸۵ و ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و آیین‌نامه‌های اجرایی مربوطه، بازوی مشورتی رئیس مجلس شورای اسلامی برای حسن انجام وظایف محوله در دو اصل مذکور قانون اساسی است. این هیات بر اساس قانون و رویه‌های پیشین نظرات خود را در خصوص مصوبات هیات دولت به رئیس مجلس اعلام می‌کند و اگر جمع‌بندی رئیس مجلس بر این بود که مصوبه مغایرتی با قوانین دارد در مکاتبه با رئیس‌جمهور خواستار اصلاحیه و بازنگری در مصوبه مربوطه می‌شود. لذا هیات تطبیق از جایگاهی برای ابطال مصوبات هیات وزیران برخوردار نیست و بر این اساس نقل قول منتشره از یکی از نمایندگان مجلس در این زمینه دقیق به نظر نمی‌رسد.

دبیرخانه شورای اطلاع‌رسانی دولت در پایان گفت: دولت از ابتدای استقرار، بارها اعلام کرده چه از نظر گفتمانی و چه در میدان عمل، حامی اقشار زحمت‌کش و آسیب‌پذیر کشور از جمله بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و حداقلی‌بگیران است و نهایت تلاش خود را برای صیانت از منافع و حفاظت از معیشت و قدرت خرید این عزیزان به کار خواهد بست.

26 نظر
  1. علی

    تو گفتی و ماهم باور کردیم.

  2. صباح مبارکی

    دولت غلط میکنه تفسیر میکنه ما بازنشسته ها همه پیگیر هستیم و خواهیم بود

  3. محمد

    آقایان وزرا
    حالا به تریب قباتون برنخوره
    لطفا قانون را اجرا کنید و سعی کنید به عنوان مجریان قانون هرگز هرگز هرگز قانون شکنی نکنید
    شما ها اگه درکمیسیون دولت مسائل و مشکلاتی رو که برای بازنشستگان به وجود آورده بودید را بررسی می کردید پس چرا احکام غیر قانونی را صادر کردید ؟ و این همه به بازنشستگان معزز سازمان تامین اجتماعی خون دل دادید ؟
    پس نکته دوم اینکه هرگز هرگز هرگز دروغ نگوئید کار از نظر شما تمام شده بود ولی یهو از خواب پریدید !!!!!!!!!!

  4. سعید فکار

    چرا مصوبه مجلس را قبول ندارید خدا لعنتان کنه دو قرآن به حقوق این قشر اضافه بشه آنهم ازسرمایه خودشان به شما زور میاد شما که بالا نشستید گرانی و تورم را حالیتان نمی شود وای بر شما ای کم دستان

    1. 4

      از بیسوادی این بنده های خدا از سوزش دارن بال بال میزنن دولت قوه مجریه است نه قانون گذار

  5. گ

    آقایون شما میدونید ما هم میدونیم که تخلف کردید خوبست به اشتباه خو اعتراف کنید و از بابت این اشتباه از مردم عذر خواهی کنید قطعاَ ناگزیر هستید به تمکین از دستورالعمل مجلس

  6. مجتبی

    چرا شما کارای پرپکانی میکنید هاهاهاها

  7. فلاح

    در نظر بگیرید قوه مجریه فقط ملزم به اجرای مصوبات مجلس می باشد و هرچقدر کارشناسان شما زرف دولت را بگیرند فایده ای ندارد در قانون اساسی ذکر شده و حدود اختیارات مشخص هستش چه اقای رییسی و چه روحانی و چه احمدی نژاد باید مصوبات مجلس به صورت کامل اجرا شود و در صورت عدم اجرا راهکار مجلس استیضاح و برکناری می باشد

  8. بازنشسته

    بی قانون ترین دولت بعد از انقلاب دولت رئیسی

  9. سیدجعفرکاظمی

    چراعاقل کندکاری که باز آرد پشیمانی؟ این 38% +مبلغ نقدی که ازمجرای قانونی افزایش یافته چراابطال شده است ؟ حتما این مصوبه رابه حال اولیه برگردانید.

  10. مریم بهارلو

    من ب عنوان ی بازنشسته ک ۳۷ سال حق بیمه پرداخت کردم فقط میگم مسیولاتی ک چوب لای چرخ زندکی ما بازنشسته ها میزارین و ما رو تواین چتد ماهه خون ب جگر کردین الهی خیر از زندگیتون نبینین خدا خون جگرتون کنه آنین

    1. محمد حسین

      الهی آمین

  11. علی

    دولت ازیک طرف میگوید ماحامی بازنشستگانیم وازطرفی دیگرچوب لای چرخ زندگی ما میگذارد.مگرازحق شماقراراست به بازنشستگان بدهندکه انقدرکارشکنی میکنید.

  12. علی رضا

    چراانقدربازنشستهگان را اذیت میکنیداگرواقعادولت قانون گریزی کرده پس چرا رئیس مجلس دراین قضیه واردنمیشود.که مصوبه دولت راباطل کند.شایدهم دست به دست هم دادیدکه زمان بگذردوحق بازنشستگان راپایمال کنید

  13. اصغر

    دولت اقای رئیسی خیلی بی کفایت هست امید وارم هر بلایی که سر بازنشسته میارن خدا در همین دنیا ازشون پس بگیره من 5 میلیونو 100 هزار تومان حقوق میگیرم با دختر لب بخت چکار کنم چطوری جهیزیه تهیه کنم ای از خدا بی خبرها کمتر به مردم ظلم کنید

  14. م.ر

    دولت‌ازهمان‌‌اول‌ه‌ساز‌مخالف‌می‌زد‌‌باوعده‌دادن‌‌هم
    می‌خاد‌فریب‌بده‌دیواری‌کوتاه‌دیوار‌باز‌نشسته‌گیر
    نیاورده‌‌‌از‌کمر‌خمیده‌موهای‌سفید‌‌‌باز‌نشسته‌ها‌
    خجالت‌بکشید

  15. همتی

    باور کنید چندین بازنشسته سکته کرده و فوت کردند از این موًوع می تواند شکایتی بر علیه دولت تنظیم کرد و شکایت کرد

  16. م ح

    آقای رئیسی از حلقوم متوسط بگیرا کشیدی بیرون بدی یارانه و حداقل بگیرااااا چرا از دهن خودت و زن و بچه ات کم نمیکنی تا بفهمی پول نداشتن یعنی چی تا اون خانواده ات بفهمن بی پولی یعنی چی خودتو و وزرات کم بخورین از دهن خودت بگیر بده فقراااااا

  17. امیرهوشنگ

    سلام خدمت جنابان
    احتراما به حضور انورتان عرض کنم که اظهار نظر دولت در حمایت از اقشار ضعیف دقیقا اشاره به این میکند که میانه بگیرها نباید وجود داشته باشند مردم باید دست به دهان منتظر الطاف همایونی دولت محترم ایستاده و در نهایت بیچارگی فقط به فکر زنده ماندن باشند . آقایان خدمت شما عرض میکنم که فاصله بین این درجه تا جنون بسیار اندک است که شما تلاش در از بین بردن این فاصله دارید تا بگویید مردم شورش کردند و …. خدا از شما نگذرد . ولی بدانید دنیا صاحب دارد ما هم آستانه تحملی !!!!!

  18. محمدبازنشسته

    خدا از دولت مردان بپرسه انشاالله در اتیش جهنم بسوزند که اینقدردم ازبارنشسته ها وازمعیشت دم میزنن ولی در عمل میبینیم که هیچ کاری نه برای بازنشسته ها ونه برای مردم انجام میدند فقط حرف زیادی میزنن خدا لعنت تون کنه که باعث بدبختی بازنشسته ها شدید شما دولت نامردان کجاتون دولت مردمی بجز وعده نوید ولی در عمل هیچ

  19. صمد احمدی نژاد

    آقای رییسی دولت قانونا اجازه تغییر در مصوبه سازمان تامین اجتماعی را نداشته چرا که سازمان تامین اجتماعی یک نهاد غیر دولتی بوده و سرمایه آن متعلق به کارگران و بازنشستگان بوده و حق الناس تلقی میشود و اگر هیات تطبیق مصوبه دولت را ابطال میکند قانون اساسی این اختیار را داده است و دولت باید تمکین کند اگر نکند انتظار نداشته باشید که بازنشستگان برای استیفای حقوق خود طبق قانون عمل کنند و منتظر اعتراضات خیابانی البته به شیوه جدید باشید که دولت راسا مسوول و پاسخگو خواهد بود برای ما بازنشستگان سوال ایجاد شده که چرا دولت اینقدر در مقابل حقوق قانونی ما مقاومت نشان میدهد و برای افزایش 38 درصد حقوقمان که از حد اقل نرخ تورم جامعه هم کمتر بوده مانع تراشی میکند ولی برای کمک به طالبان افغانستان فورا اعلام آمادگی مینماید آیا ملت ما باندازه ملت افغانستان ارزش و منزلتی ندارند جناب رییسی این نوع برخوردها ظلم آشکار در حق ما ملت مظلوم است لااقل از اون عمامه ای که بسر دارید خجالت بکشید کجای این برخورد حمایت از اقشار طبقه پایین است درآمد سازمان اندوخته خود ماست و بابت آن سی الی سی و پنج سال حق بیمه پرداخت کردیم شما به چه اجازه ای در اون دخالت میکنید اگه در گفتارتان صادق هستید که اساسا نیستید بدهی کلان خود را به صندوق سازمان پرداخت کنید این پولها حاصل دسترنج میلیونها کارگر زحمتکش و مظلوم است آقای رییسی لطفا چشم طمع خود را از جیب ما کارگران و بازنشستگان بردارید بسته حمایتی پیش کش شما و دولت گداپرور شما .

  20. محمد حسین

    آخه این چه نظامیه که ما حق نداریم از پول خودمان بخوریم.
    ما که دستمان تو جیب شما نیست.

  21. محمد حسین

    یادش به خیر آقای خاتمی خودش دکتر بود
    فن بیان و خطابه داشت
    سطح سواد وزرا و مشاورینش از خودش بالاتر بود
    ثبات قیمت و ثبات مدیریت در جامعه حاکم بود
    گفتگوی تمدن ها را مطرح کرد

  22. توانا

    اینها که در دولت هستند هیچکدام از راههای قانونی و لیاقت به این پستها نرسیدن و تمام راهها را طی نکردن و فقط نشستن هرکس یک حرفی را گفت تایید میکنند.برید ببینید کدام وزیر سابقه و یا مدیریت موفق در سالهای قبل داشته.تنها شاهکار اینها ضرر وزیان زدن به کشور و یا اختلاس بوده.حالا با این کارها مردم را فقیر کردن و موقعی که بازنشستگانی که حق بیمه خود را از درامد حلال خود دادنند این امدنند و قصد دزدزی ان را دارند و برای کار خود شریک جرمی به نام حداقل بگیر تراشیدن و با تحریک این عزیزان می خواهند تفرقه بیاندازند.باید به این عزیزان گفت طبق مصوبات شورا حق و حقوق شماها محفوظی و این اقایان ذره ای به شماها ارفاق نکردند.به اینها اعتماد نکنید امسال نشد سال دیگه نوبت شماست.پس فقط اتحاد.

  23. محمد حسین

    یادش به خیر آقای خاتمی خودش دکتر بود
    فن بیان و خطابه داشت
    سطح سواد وزرا و مشاورینش از خودش بالاتر بود
    ثبات قیمت و ثبات مدیریت در جامعه حاکم بود
    گفتگوی تمدن ها را مطرح کرد

  24. مرتضی

    نگران قشر حداقل بگیری جناب!!؟؟
    چرا به کارفرماها و یا دوایر دولتی تحت نظر خودتون اجازه میدید برای یک کارگر بعد از مثلا 25 سال سابقه، بیمه های حداقلی واریز بشه؟
    این حداقل بگیری زاییده قوانین شکافدار دولت و مجلس است. این درزها رو به درآمد قانونی حداکثر بگیران منتقل نکنید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.