کشف جدید ناسا: روی مریخ برای زمانی طولانی حیات وجود داشته است!

احتمال زندگی در مریخ قوی تر شد. دانشمندان بر اساس یافته های جدیدشان ادعا می کنند که زندگی برای مدت طولانی در مریخ وجود داشته است.

به گزارش تازه‌نیوز، محققان ناسا در حال مطالعه تصاویر گرفته شده توسط مدارگرد شناسایی مریخ هستند و فکر می کنند که می توانند رسوبات حاوی خاک رس را ببینند که نشان می دهد زمانی در این سیاره سرخ آب وجود داشته است. تصاویر جدید ناسا حاکی از آن است که زندگی ممکن است برای مدت طولانی در سیاره سرخ مریخ وجود داشته باشد. این تصاویر منطقه خاصی از مریخ را به نام Margaritifer Terra نشان می دهد که باستانی و پر از دهانه های مختلف است. ناسا قبلاً تصویری از آنچه که معتقد است زمانی یک برکه باستانی در این سیاره بوده به اشتراک گذاشته است. اگر خاک رس در مریخ وجود داشته باشد، این نظریه به قطعیت نزدیک تر می شود که سیاره سرخ در یک دوره زمانی خانه آب بوده است.

مجله Icarus نتیجه مطالعه ای را منتشر کرد که نشان می دهد ممکن است آب در منطقه حوضه لادون در Margaritifer Terra از حدود ۳.۸ میلیارد سال پیش تا حدود ۲.۵ میلیارد سال پیش وجود داشته باشد.

علائم حیات در مریخ

کاترین ویتز، دانشمند ارشد مؤسسه علوم سیاره ای در آریزونا، می گوید:

«وجود خاک رس نشان دهنده محیطی مساعد برای زندگی است. زیرا خاک رس در شرایط pH خنثی تشکیل می شود و پایدار می ماند، جایی که آب در طولانی مدت باقی می ماند و تبخیر را به حداقل می رساند و مواد معدنی دیگر را تشکیل می دهد. مانند سولفات ها.»

خانم ویتز افزود:

«رسوبات لایه‌ای رنگارنگ با رنگ‌های روشن که فرورفتگی‌های بستر نسبتاً کم را نشان می‌دهند و حاوی خاک رس در طول ۲۰۰ کیلومتر فاصله هستند، شواهدی محسوب می شوند که نشان می‌دهند به احتمال زیاد دریاچه‌ای در حوضه لادون و دره‌های شمالی لادون وجود داشته است. محیط دریاچه کم انرژی و وجود خاک رس، محیطی را پشتیبانی می کند که در آن زمان برای زندگی مطلوب بود.»

با این حال، اگر زمانی آب در مریخ وجود داشته باشد، تضمینی برای وجود حیات در این سیاره در هیچ نقطه ای نیست. حتی اگر یک سیاره شرایط لازم برای حمایت از حیات را داشته باشد، به این معنی نیست که زندگی قطعاً در آنجا وجود داشته است.

منبع:روزیاتو

بیشتر بخوانید:

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.