تصمیم دولت در مورد افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی

عقب نشینی هیات دولت در برابر نحوه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی موضوعی است که برخی صاحب نظران با شک تردید به آن نگاه می‌کنند.

به گزارش تازه نیوز، در ادامه اختلاف روزهای اخیر بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و هیات دولت بر سر نحوه افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح، روز گذشته مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه توضیحاتی به خبرنگاران داد.

به نقل از خبرآنلاین، این توضیحات کوتاه در حاشیه جلسه هیات دولت داده شد و مطابق آن، مسعود میرکاظمی در صحبت‌هایی که به سختی قابل شنیدن است، گفت: قانون حکم کرده است که انجام بگیرد، بحث مربوط به صندوق تامین اجتماعی است و صندوق به دولت مربوط نیست. این بخش مربوط به هیات مدیره (هیات امنای) سازمان است و طبق مصوبات قانونی انجام می‌شود. ممکن است تاخیری اتفاق بیفتد اما در نهایت خارج از قانون نیست.

با توجه به کشدار شدن موضوع اختلاف افزایش حقوق بازنشستگی و ورود بحث برانگیز مجلس شورای اسلامی به ماجرا، در مجموع از صحبت‌های روز گذشته رئیس سازمان برنامه و بودجه مطلب جدیدی بدست نمی‌آید و معلوم نمی‌شود که بلاخره دولت در مقابل این مسئله چه راهکاری در پیش گرفته است.

حرف‌های نامعلوم رئیس سازمان برنامه

این نقل قول کوتاه به همراه توضیحاتی درباره طرح رتبه بندی معلمان از روز گذشته مدام درحال بازنشر و دست به دست شدن در شبکه‌های مجازی است. با وجود این همرسانی اما بازنشستگان معترض نیز از این توضیحات چیزی متوجه نمی‌شوند.

به صورت دقیق‌تر از شنیدن صحبت‌های مسعود میرکاظمی معلوم نمی‌شود که آیا دولت اشتباه خود را پذیرفته است؟ آیا قرار هست مصوبه بحث برانگیز افزایش ۱۰ درصدی مستمری‌ها تغییری بکند؟

در این رابطه علی دهقان‌کیا، مسئول کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی شهرستان تهران به تجارت نیوز گفت: صحبت اخیر رئیس سازمان برنامه و بودجه را به فال می‌گیریم، انتظار داریم منظور از قانونی که آقای میرکاظمی در مورد افزایش حقوق کارگران بازنشسته راجع به آن صحبت کردند همان ماده ۴۱ قانون کار و ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی باشد که سالهاست مبنای تعیین دستمزد کارگران شاغل و مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی است.‌

نظر رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از این حیث حائز اهمیت است که از یکسو به دنبال استعفای حجت‌الله عبدالملکی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم اکنون زیر نظر سرپرست اداره می‌شود و از سوی دیگر نیز در ماه‌های گذشته پیشنهادات و توصیه‌های این سازمان نقش موثری در تغییر حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان داشته است.

دلیل اهمیت موضوع

دعوای بازنشستگان تامین اجتماعی و هیات دولت از زمانی آغاز شد که هیات دولت برخلاف مصوبه هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، حقوق بازنشستگان سایر سطوح بگیر را به جای ۳۸ درصد تنها ۱۰ درصد افزایش داد. واکنش سراسری بازنشستگان معترض باعث شد تا کمیسیون تطبیق مقررات مجلس موضوع را بررسی کند.

نتیجه این بررسی هفته گذشته منتشر شد و به موجب آن مجلس جانب بازنشستگان را گرفت و رای به ابطال مصوبه هیات دولت داد.

این وضعیت مبهم بعد از آن به وجود آمد که دبیرخانه شورای اطلاع رسانی دولت مدعی شد: تا زمانی که شخص رئیس مجلس این موضوع را به صورت رسمی ابلاغ نکند، نظر هیات تطبیق مقررات جنبه مشورتی خواهد داشت و تغییر مصوبه به استناد این نظر الزام آور نیست.

پیش از ورود مجلس به ماجرا نیز شماری از بازنشستگان در اعتراض به این وضعیت شکایت‌هایی را در دیوان عدالت اداری ثبت کرده‌بودند.

دولت چه تصمیمی خواهد گرفت؟

عقب نشینی هیات دولت در برابر نحوه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی موضوعی است که برخی صاحب نظران با شک تردید به آن نگاه می‌کنند.

علیرضا حیدری، نائب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری پیش از این گفت: به توجه رویکرد اقتصادی دولت و برنامه کنترل قدرت خرید، بعید است با نظر مجلس شورای اسلامی، دولت افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی را بازبینی کند.

در مقابل افرادی مثل محمد حسن زدا، معاون فنی و درآمد و سرپرست پیشین سازمان تامین اجتماعی نیز در صفحه اینستاگرام خود نوشت: با انتشار تصمیم کمیسیون تطبیق مقررات مجلس، دولت راهی غیر از عقب نشینی ندارد.

37 نظر
  1. جلیل

    دولت ظاهرا مردمی میخواهد با وقت کشی و ایجاد بروکراسی اداری و کشدار کردن موضوع از احقاق حق بازنشستکان تامین اجتماعی جلوگیری کند( ۴ ماهه) تا کی تعلل بطوری که حتی مصوبه مجلس را نیز قبول نمیکند و بی قانونی وظلم عیان را تحت عنوان عدالت میخواهد با زور به همه تحمیل کند مملکتی که دولتش تمام سعی وتلاشش برای دور زدن و عدم اجرای قانون باشد فاتحه اش خوانده است اجرای قانون اصل مملکت داری است نه رفتار سلیقه ای. بادست خودشان تیشه به ریشه نظامات اجتماعی میزنند اگر روز فقط همین امروز است باشد ولی فردایی هم هست که به سرمایه های واقعی از دست رفته تان افسوس خواهید خورد. ما همان ها هستیم که انقلاب کردیم درجبهه هاجنگیدیم جلوی دشمنان ایستادیم اینطور در حقمان ظلم جفا میشود آنهم تحت عنوان مقدس عدالت بر دیگران چه انتظار متفاوتی هست؟؟؟؟

  2. راسخون

    هیئت دولت اتاق فکر درست کرده که با چه بهانه ای از اجرای قانون شانه خالی کند و بهانه ای داشته باشد که دست در جیب بازنشستگان کرده و بقول خودش عدالت را جوری که تفسیر می‌کند اجرا نماید.

  3. بازنشسته تامین اجتماعی

    با سلام لطفا شفاف سازی نمایند که قانون حکم کرده است چه موضوعی حل شود با تشکر

  4. بابک

    دولت رئیسی با تصمیم در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خودش را بی اعتبار کرده است حتی ملت به نظام بدبین شدن

  5. مستمری بگیر سایر سطوح

    این عدم صداقت ،لجبازی،خودخواهی ویکسو نگری کامل است که دولت درمورد یک مصوبه قانونی و حمایت نهاد قانون گذار از آن است،آیا واقعا چنین دولتی توانایی حل مشکات کلی تر مارمولکها را دارد؟؟؟؟؟؟

  6. ققنوس

    دولت با توصیه ها و مقاومتهای همین آدمی که دم از قانون می‌زند ، قانون را زیر پا گذاشت و قشر عظیمی از جامعه را نسبت به قانونگرایی و اجرای عدالت از سوی دولت بی اعتماد کرد و دولت را در وضعیتی قرار داد که نه می‌تواند از مصوبه خود عقب نشینی کند و نه می‌تواند پاسخ خواستهای قانونی بازنشستگان را بدهد ، بهترین کار این است که ایشان از هیات دولت برکنار و فرد مطلع و آگاه به قوانین جایگزین ایشان شود تا جامعه بیش از این متحمل خسارات مادی و معنوی بیسوادی ایشان نشود و از طرف دیگر مر قانون اجرا و اعتماد از دست رفته بازنشستگان مجدداً بازسازی شود . نیت و منش آقای رئیسی بر همگان روشن است اما افرادی مثل رئیس سازمان برنامه و بودجه که تعدادشان در دولت هم کم نیست موجبات تردید به باورهای مردم نسبت به رئیس جمهور را فراهم می‌کند ، اینگونه افراد مانند دندان لقی است که باعث اذیت و درد می‌شود و باید کنده و دور انداخته شوند !

  7. مستمری بگیر سایر سطوح

    عدم صداقت،دور زدن قانون،خودخواهی،لجبازی افراطی،عدم باور دیدگاه های منطبق بر قانونبعلت خود باوری افراطی ،تنگ نظری بی منطق و………علت برخورد انفعالی مسببین اصلی عدم تصویب مصوبه قانونی شورای عالی کار در دولت میباشد ،تصور نمی رود چنین دیدگاه های انفعالی بتواند در رفع مشکلات عمده تری کار ساز باشد!!!!!!!!!!!!

  8. محمد ذوالفقاری

    دولت خیلی خیلی غلط میکنه تصمیم نادرست و غیر قانونی برای سازمانی بگیرد که هیچ دخل و تصرفی در آن ندارد دولت بیسواد برود تورم کشور را کنترل کند.

  9. مشیری

    اگر مجلس شورای اسلامی به مسایل مالی تامین اجتماعی و شستا ورود کند قطعا هم تامین اجتماعی و هم دولتی ها عقب نشینی خواهند کرد ، خیلی از مسائل و فساد ها رو خواهد شد ، از حقوق های نجومی بگیرید تا قراردادهای توام با فساد و رشوه ، به قولی اگر تامین اجتماعی و دولت کوتاه نیایند و مجلس ورود نماید قطعا شاهد آشکار شدن رسوایی بزرگی خواهیم بود

  10. امامی

    دولت از ارث باباش می خواد حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را اضافه کنه برا همین خیلی زور بهش میاد

  11. علی

    چرا تیتر بی خود میزنی شماها دلتان خوشه کمکی نمی کنید حی نمک خالی
    می پاشی

  12. ناشناس

    بابا دولت چه کارهست مال خودمونو نمیتونیم استفاده کنیم ۳۰سال بیمه پرداخت کردم زحمت کشیدم واسه خودم دولت باید بیا بگه پول بدم یانه پول خودمونه اگه میتونی نده

  13. بهزاد

    دزدی آشکار از بازنشستگانی که دستشان در زیر سنگ دولت و تامین اجتماعی ست و دلسوز و مدافعی ندارند.. کارگرانی که سی سال به امید فرارسیدن روزهای بی دقدقه و نسبتا” آرامش بخش بازنشستگی، جان می کنند و جوانی خود را فدای صنعت و سود بالا دستی ها و صاحبان سرمایه میکنند.. باید عاقبت اینچنین پر خفت را تجربه کنند. اگر مسلمان نیستید و ایمان هم ندارید لااقل جوانمرد باشید

  14. پرویز

    بگذارید حقوق ما اضافه بشه تا ی نفسی بکشیم ما معدن کار بودیم دیگر توانایی شغل دوم نداریم ۲تا انگشتام در معدن.ی بندش قطع شده .ما از شما ودولت شما خیلی توقع داریم

  15. علی

    از آه مظلوم بترسید کم امروز و فردا کنید ( یدالله فوق ایدی هم )

  16. سورنا

    نظرمن نظررهبرمعظم انقلاب است وماتابع رهبری هستیم وایشان درسخنرانی جدیدشان فرمودندهرکس مردم رابه نظام ومملکت ومسئولین بدبین کنددانسته یاندانسته برای دشمن کارمیکندوخائن است !! حالا اگراین کار راباقانون شکنی وعرف ۴۰ساله شکنی ولکدمال کردن هیت امنا وکانونها ورئیس تامین اجتماعی باشددیگردرخیانتکاربودن ودشمن بودن وبرای دشمن کارکردنش بایداطمینان کردواین افراد رئیسی و وزیران ومدیرانش هستندکه بجز جرایم یادشده گرانی وتورم ۳۰۰درصدی که درتاریخ ایران درصدسال گذسته بی سابقه بوده وفریب مردم باشعارهای دروغین مانند یاورمحرومان وحمایت ازبازنشیتگان وافرادضعیف جامعه بیشترین بدبینی مردم ازنظام ورهبری را ایجادنموده واگر مجلس ایشان را استیضاح وبرکنارنکنددیگرفاتحه مملکت رابایدخواند.

  17. سورنا

    چقدرساده هستندبازنشستگان ومردم!! همه اینها دولت مجلس وکانونها همه باهم هستندوبیشترروزهاباهم تلفنی صحبت میکنندوجلسه غیررسمی دارندوبه هم میگویند۵ماه گذشت اگرهمین جوری این پیریاروسرکاربزاریم سال تمام شده وتاکیدمیکنندبه هم که دوپهلو وسردرکم حرف بزنبدو وعده ده روزدیگر هرکدام جواب بدهیدیکماه گذشته!! وافرادی مثل گاظمی وصادقی وقالیباف ورئیسی باپاس دادن به هم این ۶ماه راهم تمام میکننددقیقامثل ۲۵درصدسال قبل وهمسانسازی !! عجب ایستگاه بازنشستگان بی وجود وگرفتند😆😆😆😆😆😆😆

  18. رضامحمدپور

    چرابدادمابازنشستگان تعمین اجتماعی نمیرسن چراپاسکاری، میکنند

  19. ش پوراحمدی

    بنظر من رییس دولت اگرشخص غیرتمندی بودنمیبایداینگونه به یک قشرازبازنشسنگان تامین اجتماعی ظلم میکردوحالا که کرده بایدهرخفتی را بپذیردودم نزند .

  20. ناشناس

    مردم ایران باید فقیر بماند ،این سیاست عمدی است ،دولت کویت به هر بازنشته دومیلیاردو هفتصد میلیون پاداش داد ،وما در خیابان برا یکی دومیلیون باید خودمون رو جر بدیم اونم با سیاستهای مختلف ماده وتبصره اونو از حلقوم ما مردم میکشه بیرون بدن مردم مظلوم لبنان ،حالا اونا مضلومن ما چی هستیم ؟

  21. محسن رجبی

    مگر نه اینکه اصول بنیادین پرداخت حقوق در سازمان تامین اجتماعی برمبنای میزان مشارکت بیمه پردازی است؟! مگر ما گناه کردیم حق بیمه بیشتری پر داخت کردیم؟! چرا آقای رئیسی میخواهند با گسترش فقر و فلاکت عدالت رو گسترش بدن چرا با افزایش رفاه و آسایش مردم عدالت رو گسترش نمیدن؟! تورم روزانه ده درصدی و افزایش حقوق سالانه ده درصد !!

  22. محجوب

    میر کاظمی یکی از نفوذی های محمود چاخان است

  23. محمد

    دولت چشمش دنبال حقوق قشر بازنشسته است واقعا خجالت اوره کشوری با این ثروت با عدم مدیرت به این روز افتاده شرم اوره اسرار به کار اجرائی علارغم تکرار واز دست رفتن وایران نمودن ایران وزشت تر اینکه عدالت را داری برقرا رمیکنی مزحک است بسته معیشتی می‌خواهد بدهد به قشری که یک عمر نان بازوی خود را خورده اند تا منت کسی را نکشند می‌خواهد صدقه بدهد تمامی بازنشسته ها وخانواده هایشان به مرز نفرت رسیده اند از دروغ وبی قانونی

  24. پرویز حسنی آزاده جانباز عصاب روان

    قند در پاکدشت قبل یارانه ریسی کلیوی ۱۷ هزار تومان حالا ۳۷ هزار تومان حقوق افزایشی باهمه گرانی از همه سالها کمتر ۱۰ درصد باید ۴ جا دیگر تا نیم شب کار کرد صبح سرکار عصبی فقط خواب کشور داری سواد احمدی نژاد استاد تمام دانشگاه شریف بود تمام شد مردم

  25. پرویز حسنی آزاده جانباز عصاب روان

    کسی در کشور خدای کار کند زیرآب زد میشود کجای احمدی نژاد مرد دست پاک دوزد های ۸۸ زیرآب زد حالا مشکل ماله مردم درود دکتر همه جا از شما رازی هستن فقط آزاده جانباز محلات آرام حقوق با همه گرانی ۱۰ درصد مردم باید بان گدایی کشورها

  26. بارنشسته

    سلام.باباکشتین ماهارو ازبس خبر ضدنقیص تو این چند ماه شنیدیم استرس هم حدی داره.دولت ی اشتباهی کرده اشکال نداره هرکس ممکنه اشتباه بکنه وجهه دولت هم خراب نشده ولی این اصرار بر مصوبه ده درصدی داره وجهه دولت روخراب میکنه .اشتباه کردی همه هم دارن میگن اشتباه شده به موجب قانون خب شما هم قبول کن وقضیه روتموم کن دیگه خسته شدیم .اینا همه حق ناسه. دولت محترم منی که سی سال بیمه پرداختم بااین همه گرونی 1/200به حقوقم اضافه بشه اونی که دوسال پرداخته 2/200 اضافه بشه خب اگه حقوق من بیشتره بنده درحین کار درصد بیشتری هم دادم صرفنظراز 28سال هم بیشتر حق بیمه دادم کجای این کار عدالت هسته به حداقل بگیر اصلا 100درصد اضاف کن حرفی نیست( ضمن اینکه اونم بقیه اعضای صندوق باید راضی باشن وگرنه این کار حرام است) اما به سایرسطوح هم همونی که شورای عالی کار مصوب کرده والان چند وقته همه دارن میگن اضافه کن .کانون بازنشستگی کشوری وکانونهای استانی .کمیسیونهای اقتصادی واجتماعی مجلس. دیوان اداری. هیئت تطبیق.خود بازنشسته ها همه وهمه دارن میگن کاراشتباهه ولی شما باز مقاومت میکنی اخه چه دشمنی با ما بازنشسته ها دارین بابا پول خودمونه مال خودمونه شما که قرارنیست یه چیزی بذاری روش چرا اینقد دخالت میکنین چرا حق ماروضایع میکنی خداروخوش نمیاد این کار غلطه حرامه ماراضی نیستیم اقای رئیس جمهور شما که از عدالت میگین وخودتون هم روحانی هستین ایناروبهترمیدونین. با این کار دارین ما رو ازانتخابمون که هیچ ازکل نظام دلسرد میکنین.دراخر از دولت ودرراس ان رئیس جمهور محترم ورئیس محترم مجلس درخواست داریم زودتر مصوبه شورای عالی کار رو درموردسایر سطوح 38درصدبعلاوه مبلغ ثابت 515000 تومن رو تائید بفرمائید تا بازم مثل همیشه با اعتماد به همدیگه ازاین مشکل گذرکنیم الان ده روز به حقوق مونده ما دیگه پول یک کیلو میوه هم نداریم. داریم کم میاریم خجالت زده میشیم غصه داره زن بچه مون هستیم که نداریم چیزی بهشون بدیم داریم افسرده میشیم یه روزی یه جایی هم تواین دنیا هم تواون دنیا باید باعث بانی اینکار جواب بده اگه ماسربلندکنیم واه بکشیم. حواستون که هست دریه جمله درستش کنین ممنون خداخیرتون بده .خدایی هم هست!

  27. زهرا

    ما تا کی باید منتظر اضافه حقوق ماده ٩۶ باشبم دستمون واقعا تنگه بیشتر ۶ ماهه نتونستم گوشت بخرم ٣ ماه هم نتونستم مرغ بخرم یک پسر مهندس بیکار و همسر بیکار هم دارم که خرجشون با منه . چه کنم؟ حتی دیگه سیلی هم صورتم را سرخ نمیکنه😪😪😪

  28. غلامرضا نیلیه

    سلام مگر برای بازنشستگان تامین اجتماعی جای نفس کشیدن هم وجوددارد؟؟؟

  29. بازنشسته بیچاره

    اف براین مسولین ومتاسفیم برای نمایندگان مجلس که داد مابازنشستگان رانمیشنون؟؟؟؟؟؟؟؟

  30. مرتضی عربانی

    چند سال وقت میخواهید تصمیم بگیرید ؟!!!!
    مماشات تا کی چقدر صبرکنیم؟!!!!
    با توجه به تورم حرف حساب کیلوئی چند ؟!!!!
    بدهی دولت به صندوق کی پرداخت میشود؟!!!!
    جواب ضررو زیان ناشی از تاخیر در پرداخت ؟!!!!
    میر کاظمی ها چه برای گفتن دارند ؟!!!!
    ازکران تابه کران لشگر ظلم است ولی
    از ازل تا به ابد فرصت درویشان است
    اگر کس است حرفی بس است .
    قُلْ إِنَّ الْمَوْتَ الَّذِی تَفِرُّونَ مِنْهُ فَإِنَّهُ مُلَاقِیکُمْ ثُمَّ تُرَدُّونَ إِلَىٰ عَالِمِ الْغَیْبِ وَالشَّهَادَهِ فَیُنَبِّئُکُم بِمَا کُنتُمْ تَعْمَلُونَ
    در عالم حاضر نیز آگاهتان میکنیم که چه
    کرده اید .
    سازمان تامین اجتماعی باید مستقلاً و سریعاً احکام حقوقی بازنشستگان را مطابق مصوبه شورایعالی کار صادر و در سایت تامین اجت ماعی قرار دهد و ظرف همین هفته پرداخت ها را از منابع مالی مستقلّ خود تامین و پرداخت کند .
    دولت اگر اعتراضی دارد میتواند همانطور که صلاح میداند از طریق قانونی پیگیری کند .
    اگر مسئولین این سازمان به تکلیف شرعی و وظیفه انسانی و قانونی خود عمل کنند اکثریت مردم در کف خیابانها ، اکثریت قوّه مقنّنه ، اکثریت قوّه قضائیه و از همه مهمتر خداوند باری تعالی پشتیبان آنها خواهند بود . تعلل نکنید این یک تکلیف است .

  31. مجید

    دولت با گذاشتن مدیران دولتی نه تنها به سرمایه های صندوق تامین اجتماعی دست درازی میکند بلکه با حقوق های نجومی به این دست نشانده های خود که اغلب از نزدیکان مسعولین کشوری هستند آن را غارت کرده واین مدیریت تنها به صندوق و سازمان ختم نمی شود و شرکتهای بزرگی که در تملک تامین اجتماعی هستند نیز دچار همین شیوه چپاول و غارت شده اند هم توسط دولت وهم توسط آقازاده های مسعولین

  32. رسول

    سلام من ۳۲ سال حق بیمه پرداخت کردم…تقریبا سی سال اون رو اضافه کار داشتم و حق بیمه بیشتری هم دادم ولی دو سال آخر بدلیل کرونا اضافه کار نداشتم حالا من ۵۸۰۰ حقوق میگیرم اونیکه ده سال حق بیمه داده اونم ۵۸۰۰ خدا وکیلی این عدالته

  33. بازنشسته تامین اجتماعی

    دولت‌های گذشته توانائی حل مشکلات اقتصادی مردم رانداشتندوروزبروزفاصله طبقاتی بیشتروتعدادقشر متوسطکمتروبرقشرضعیف افزوده شد ضعیف ترشد.
    حال متوجه هستیم که این دولت ضعیفترازقبلی ها ولجبازتروفاصله اش بامردم بیشتراست.این دولت درناتوانی وایجاد نابسامانی ها وعدم دانش کارپیشروشده است.

  34. جبرییلی

    بپاشی به این زندگی کردن که ما داریم.شاغل بودم صبح تا شب زیرسقف کارگاه وبدهکارسوپرمارکت.بازنشست شدیم بدترازشاغلی.پانزده برج حقوق تمام شد.نه گوشت میخرم نه میوه.حالا هم منتظر کسانی که رحم ومروت ندارندفقط آرزوی مرگ میکنم.

  35. بارنشسته

    حقوق یه بچه سرباز مجردشده 4میلیون وحقوق بنده با 5سر عائله شده 5/700 واقعا راست میگفتن دولت بیسواده و6کلاس سوادبیشترنداره حالا معلوم شده بی قانون هم هست بی عدالتی هم میکنه بدون اجازه اعظای سازمان تامین ازاین کم میکنه میده به اون واسمشم میذاره عدالت وحلال حرکم هم سرش نمیشه جاابه رئیس دولت مذهبی سید وبه اصطلاح حقوق دان هم هست پشیمانم از انتخابم.منی که30سال بیمه پرداختم با کسی که دوسال پرداخته درصد افزایشمون مثل نیست که هیچ کمنر هم هست .بر باعث وبانی این کارلعنت.

  36. بارنشسته خسته

    عجب دولت بی سوادی داریم راست میگفتند 6کلاس سواددارد.یه بچه ای بنام سخن گوی دولت حقوق مارا تائید میکند وتوصحبتهاش میگه مابراساس قانون بودجه که مجلس تصویب کرده عمل کردیم اخه اقای بظاهر محترم دروغ نگو حق اناس هسته مجلس که نامه داده گفته افزایش ده درصد مال صندوق تامین اجتماعی نیروهای مسلح هست نه تامین اجتماعی دولت هم قبول کرده ولی دوباره از ده درصد حرف میزنین ریس جمهور به معاونش گفته رسیدگی کن اونم جلسه گذاشته قرارشد ماد96اجرا بشه ولی اجراش با معاون اول باشه بعد اقای مخبر میگه به سازمان گفتیم درحد اختیارات خود افزایش بده اخه این حرف یعنی چی شما باید بگی قانون مصوب شورای عالی کاررو اجراکنین تمام.چندین جلسه قبل سال با نمایندگان بازنشسته ها نمایندگان کار فرما نمایندگان دولت .تامین اجتماعی. شورای عالی کار وهمه دست اندر کاران برگزار شده وبا کلی کش وقوس وکار کارشناسی نهایتا افزایش 57/4درصد جهت حداقل بگیران و38درصدبعلاوه515ثابت جهت سایر سطوح تصویب شد بعد دولت به اصطلاح مردمی وحامی محرومان بعد سه ماه زده زیر همچی ومیگه من قبول ندارم یعنی اون همه جلسه وپیگیری هیچی بادهوا اقای دولت یکم برای نظرسایرین احترام قائل شو تو که ازعدالت میگی ومیگی قانون بلدم تصمیم درمورد تامین اجتماعی با شمانیست با ذینفعان کارگران بازنشسته ها وکارفرمایان هست شما قرارنیست پولی بدی که هیچ توزمان کار ازمامالیات هم میگرفتی واز کل درامد کشور هم که مال همه ست یه ریال به ماندادی بغیرازاینکه شما ودولتهای قبلی با دخالتهای بی جا ودست انداری به منابع سازمان مدام پولهای سازمان رو بردین که باید این منابع صرف درمان رفاه وهمین حقوق بازنشسته ها میشد حالا داریم ازجیب خودمون میخوریم چه ربطی به دولت داره اصلا با کدوم حکم شرعی از پول همه ما اعضا برداشتی وبه حداقل بگیر دادی ایا ماراضی هستیم حق ناس که میدونین چیه حلال حروم که بلدین یا اونم نه؟حالا مابخیل نیستیم به حداقل بگیر 57درصداضافه کن اصلا 100درصد اضافه کن اما حقوق ما متوسط بگیرها را هم طبق مصوبه شورای کار وقانون بپذیر این چه کاریه کردین نصف مصوبه روقبول دارین نصف دیگش نه این چه منطقیه که اونی30 سال بیمه داده با اونیکه دوسال داده مثل هم افزایش داشته باشند که هیچ اونی 30سال پرداخته درصد افزایشش کمترم بشه این تعریف جدیدعدالته؟ یعنی به زبان ساده بگی تومتوسط بگیر هستی بیا کمتر بگیر که من به حداقل بگیر بیشتربدم وبرا خودم هم اعتبار کسب کنم بگم 57درصد اضافه کردیم اقای دولت اینا ادبیات کوچه وبازارهست که براساسش تصمیم میگیری قانون همچی رو توضیح داده دیگه لازم به دخالت شما نیست.ماتوقع داریم که دولت با همه گرونی که خودش باعث وبانیش هسته بیاد اضافه بر 38درصد یه چیزی هم خودش بذاره روش توبودجه هم براش ردیف درنظربگیره تا ما بتونیم یه زندگی حداقلی داشته باشیم اینکار که نمیکنی هیج حقوقمونو کم هم کردی.نمیدونم دولت در راسش رئیس جمهور چه دشمنی با مابازنشستگان داره که حالا کارروخراب کرده اشتباه کرده برموضع خودشم پافشاری میکنه!یعنی میخوای بگی همه نهادهایی که تواین مدت بهمراه خودبازنشستگان وحتی مجلس دارن اشتباه میکنن وشما راه درست رومیرین؟وقتی همه دارن میگن اشتباهه شماهم قبول کن وبیشتر ازاین خودتو توچشم بازنشستگان که هیچ توچشم مردم خراب نکن چرا که همه منتظر هستن ببین شما چیکار میکنی این حجم ازعدم تمکین به قانون وعدم همراهی با نهادهای معترض درطول انقلاب نوبره والا .یعنی بازنشسته ها وحرفشون براتون مهم نیست؟( وحرفایی هم که توفضای مجازی از زبان خودتون گفته میشه میگین ما نگفتیم ما برابازنشسته هااحترام قائلیم .خب وقتی هیچ کار برای مانمیکنین فضارو برا یه همچین حرفایی محیا میکنین) میخواهین به زور درمورد ما تصمیم بگیرین. بابا ما باکاری که کردین راضی نیستم این حق ناس حرامه شما که خودتون روحانی هستین نمازمیخونین وسید و اولاد پیغبرهم هستین اینارو بهتر میدونین.بااصرار به اشتباه خود چهره دولت رو ببشترازاین خراب نکن کم کم داریم به کل نظام بد بین میشیم.نمیدونم چرارهبری که اینارو میبینه تذکری نمیده یاشایدم داده کسی عمل نمیکنه شایدم اگه رهبری محترم تذکر بدن اقایون بگن امور از دست مادررفت. اقای دولت رئیس جمهورمحترم برین قانون روبخونین واشتباه خودتون رو باپذیرش مصوبه38درصد بعلاوه مبلغ ثابت515هزارتومن رو اصلاح کنید ادم تو هر کار وتوهرجایگاهی ممکنه اشتباه بکنه حرفی نیست ولی اصراربراشتباه کار درستی نیست.خودتون رومدیون بازنشسته ها نکنین اه مظلوم زود دامن ادم رومیگیره والا به خدا نه بنده بازنشسته بلکه همه کسانی که کوچکترین اطلاعی ازقانون دارن میگن دولت اشتباه کرده حالا زودتر درستش کنین .حقوق یه سرباز مجرد18ساله بامن 30سال کار و52سال سن یک میلیون باهم فرق داریم اون یه نفره من با حساب بچه هام عروس ودامادم وبچه هاشون10نفریم هفته ای یبار بیان پیشم نصف حقوقم رفته دیگه داریم واقعا شرمنده بچه هامون میشیم وقتی که بچه ده ساله من دریخچال رو باز میکنه وچیزی نمیبینه که بخوره مثلا میوه ای شیرینی یاهرچی وبا نا امیدی در میبنده ودرطول روز چند بار این کاررو تکرار میکنه ادم وقتی میبینه غصه میخوره دق میکنه .این را میفهمین (اگه تو اون حالت ادم نفرین کنه ردخورنداره) یانه؟ یا باحقوقهای نجومی خودتان همخونی نداره ومتوجه نمیشین الان 4ماهه با روح روان ما دارین بازی میکنین خداازتون نگذره خداوند ارامش واسایش رو بگیره از تموم کسانی که باعث بانی این کار شدن وخدا لعنت کنه اونایی روکه هنوزم بر کار اشتباه خود اصرار دارن وتوجیه الکی میکنن جلو دوربین توچشم 80میلیون انسان زل میزنین ومیگن ما عدالت رو اجرا کردیم .اونی که زیاد بود کم کردیم تا برسه به اونی که کم بوده ومیشه عدالت چرا اونیکه کم میگرفته رو زیادنمیکنین تابرسه به متوسط بگیر اینطوری اصلاح کن اگه راست میگی .معنی جدید عدالت رو هم فهمیدیم.

  37. بازنشسته

    این اقا میرکاظمی با جلوگیری از بالابردن مشروع حقوق بازنشستگان میخواهد صندوق دولت را پر نگه دارد این یعنی دزدی اشکار از حق بازنشستگان تامین اجتماعی که مظلومتر وساکت تر از انها نداریم کشوری و لشکری که دولت همه جوره هواشونو داره وصداشونم در نمیاد اگه وامه از اونا بیشتره اگه تفریحه امکانات سفر در هر شهری از هتل و مدرسه و سوئیت و ویلا هست اونم با وام سفر چرا چون دولتین ماهم که دولتی نیستیم همه جوره در فشاریم.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.