زمان واریز افزایش حقوق معلمان/ حقوق نهایی فرهنگیان چقدر است؟ +جزئیات

آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان امروز ابلاغ شد. حالا رئیس کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید هر روزی که رتبه معلم تعیین شود، زمان واریز افزایش حقوق نیز در همان حکم مشخص است.

به گزارش تازه‌نیوز، رتبه‌بندی معلمان یک مرحله دیگر را برای اجرا شدن از سر گذراند. امروز رتبه‌بندی معلمان از سوی دولت به وزارت آموزش‌وپرورش ابلاغ شد. حالا سوال اینجاست که بعد از این ابلاغ، افزایش حقوقی که معلمان سال‌هاست منتظر آن هستند چه زمانی واریز می‌شود؟

اواخر فروردین وزیر آموزش‌وپروش، آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان را به هیأت دولت داد. اما بررسی و تصویب ماده‌های این آیین‌نامه با تأخیر انجام شد. آنطور که علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید آخرین موعد قانونی ابلاغ آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان ۲۳ خرداد بود.

حالا بعد از حدود سه هفته این آیین‌نامه امروز به وزارت آموزش‌وپرورش ابلاغ شد. برای اجرای این قانون و افزایش حقوق معلمان حدود ۳۸ هزار میلیارد تومان بودجه در مجلس تصویب شد.

زمان واریز افزایش حقوق معلمان مشخص شد

رئیس کمیسیون آموزش مجلس جزئیاتی از ابلاغ این آیین‌نامه به تجارت‌نیوز داد. منادی سفیدان می‌گوید: «آموزش‌وپرورش ممیزهای کشوری، استانی، شهرستانی و… را مشخص کرده است. از همه معلمان هم خواستند مدارک خود را بارگذاری کنند. حالا بر اساس این آیین‌نامه که ابلاغ شد، رتبه معلمان تعیین و اعلام می‌شود.»

او درباره زمان دقیق پرداخت افزایش حقوق به معلمان می‌گوید: «هر روزی که معلمان در آموزش‌وپرورش رتبه خود را گرفتند و این رتبه روی حکم ثبت شود. همان حکم زمان واریز را مشخص و ابلاغ می‌کند.»

منادی سفیدان ادامه می‌دهد: «بعد از تعیین رتبه، از شهریور ۱۴۰۰ تا پایان سال و سه ماه ابتدایی سال جاری، افزایش حقوق برای معلمان محاسبه و به آنها پرداخت می‌شود.»

حقوق نهایی معلمان چقدر است؟

تاکنون اظهارات زیادی درباره افزایش حقوق معلمان شنیده‌ایم. حالا بعد از ابلاغ آیین‌نامه آیا مشخص است که سرانجام معلمان چقدر حقوق دریافت می‌کنند؟

رئیس کمیسیون آموزش مجلس در این مورد می‌گوید: «بر اساس محاسبات ۸۰۰ هزار نفر شامل رتبه‌بندی معلمان می‌شوند. بعد از تعیین رتبه، اگر معلم اولین رتبه را بگیرد، ۴۵ درصد از مجموع حق شغل، شاغل و فوق‌العاده افزایش می‌یابد. اگر معلم بالاترین رتبه را بگیرد، ۹۰ درصد از این مجموع را می‌گیرد.»

او ادامه می‌دهد: «آنطور که محاسبات ما نشان می‌دهد، معلمی که پایین‌ترین رتبه را داشته باشد، حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان افزایش حقوق دارد. اگر معلم بالاترین رتبه را بگیرد، شامل حدود پنج میلیون تومان افزایش حقوق می‌شود.»

حالا باید دید بعد از ابلاغ آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان آیا باز هم معلمان باید در پاسکاری بین نهادها و سازمان‌ها منتظر اجرای نهایی آن باشند؟ یا این بار پرونده رتبه‌بندی معلمان بسته می‌شود؟

7 نظر
  1. معلم

    پاسکاری.معلمان مرده اند.هیچ انگیزه‌ای دیگر در ما وجود ندارد.حتی اگر این افزایش هم صورت گیرد اثر چندانی بااین تورم شدید ندارد.

  2. معلم

    افزایش حقوق معلمان که اسمش را رتبه‌بندی معلمان گذاشتند فقط مسخره کردن این قشر است گیرم ۱٫۵تا ۵ ملیون هم به حقوق اضافه شود این رتبه بندی قراربود ۸۰ درصد حقوق هیئت علمی دانشگاه باشد به دلایل زیر این افزایش حقوق حقوق آنهم با اما واگر فقط مسخره کردن معلمان است:۱- تمام وقت ما حدود ۲ ملیون بود که پارسال حذف شد ۲-مالیات دو برابر شده حدود یک ملیون۳- مابه تفاوت آن تمام وقت ومالیات ۱ملیون (یعنی عملن هیچ افزایشی صورت نخواهد گرفت فقط مسخره کردن معلمان بعد از این همه تحقیر) معلمان سابقه بالا یک ملیون افزایش خواهند داشت بقیه هیچ.

  3. حسین

    خودشان هم می دانندبا این افزایش ها هیچ اتفاقی نمی افتد،بنده با ۲۰سال سابقه اونم مناطق محروم با مدرک ارشد به زور ۷ملیون میگیرم.تواین وضع نابسامان ۷تومن چیه اخه .انصافم خوب چیزیه

  4. یوسف

    خدا خیرشون نده مسئولین را
    تورم در کشور داره بیداد میکنه
    کاش اضاف نمیکردید ولی قیمتها کنترل میکردید
    نسبت به پارسال بعضی اجناس ۳۰۰ درصد رشد داشته
    قربون کشور جنگزده

  5. آوینا

    وقتی حکم زدن بعدنظر بدیم ماکه دیگه خسته شدیم ازبس هرروز ی ساز جدید زدن اخرهم همون حرف خودشون شد

  6. احسان

    معلم مرد الان هفتش هم گرفتند
    اصلا چرا به معلمی فکر کنم روزی ۳۰۰ تومن اسنپ کار میکنم دخترم از من میپرسه شغلت چیه میگم آژانسی هستم بعضی وقتا معلمی هم میکنم

  7. جهانی

    قراربود معلمان ازبدو ورود به اموزش و پرورش مشمول رتبه شوند اما حالا دو سال سابقه را برای رتبه یک ملاک قرار داده آندش پس مصوبه مجلس چه می شود

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.