با تبدیل یارانه نقدی به کالابرگ تورم کم خواهد شد؟

دو ماه است که دولت پرداخت یارانه نقدی به مردم تا روشن شدن وضعیت کالابرگ را در پیش گرفته، اما آیا کالابرگ می‌تواند از تورم موجود در جامعه کم کند؟

به گزارش تازه‌نیوز، شهیدی، جانشین معاون رفاه در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره تاثیر تبدیل شدن یارانه نقدی به کالابرگ بر تورم گفت: یارانه نقدی در قالب یک پلتفرم و بستر، به کالابرگ تبدیل شود و مردم با مراجعه به فروشگاه‌ها بتوانند کالاها را خریداری کنند که خوشبختانه کارهای آن تا حد خوبی پیش رفته، اما فارغ از بحث آماده شدن این بستر و پلتفرم، تبدیل پرداخت یارانه نقدی به کالابرگ خیلی فرقی نمی‌کند و تأثیری بر تورم نخواهد داشت.

وی افزود: تبدیل پرداخت یارانه نقدی به کالابرگ هرچند منجر به کاهش اندکی از رشد نقدینگی خواهدشد، اما به دلیل اینکه پول به شکلی غیر از ریال وارد چرخه اقتصادی می‌شود نهایتاً تأثیری بر تورم نمی‌گذارد.

2 نظر
  1. عباس

    اقای بی سواداثر تورمی راکم می کند اگر فقط به خرید کالاهای اساسی اختصاص یابد زیرا یکسری ازافراد جامعه بااین یارانه اقدام به اخذ وام می نمایند واین تزریق پول مستقیم عامل تورمی دارد هرچی بیشترپول تودست مردم باشه قدرت خرید می ره بالاتر واین تواقتصاد یعنی افزایش تقاضا راایجادمی کنه

  2. موحد

    حسن روحانی وابراهیم رئیسی با نا کار امدیشان در رفع تورم وگرانی ودامن زدن ابراهیم رئیسی به تشدید وادامه تورم وگرانی وکوچکتر کردن سفره مردم، به مردم ونظام ثابت کردند نظام باید از جمهوریت اسلامی به سمت حکومت اسلامی با محوریت ومسئولیت مستقیم ولایت مطلقه فقیه با اجرای احکام اسلام تغییر پیدا کند .رئیس جمهور های کشور من جمله بنی صدر خائن فراری وهاشمی رفسنجانی و محمد خاتمی ومحمود احمدی نژاد و حسن فریدون وابراهیم رئیسی به تجربه ثابت کرده اند که در دوران ریاستشان بر نظام وملت نه تنها دردی از نظام وملت را درمان نکرده اند بلکه خودشان و ریاست جمهوریشان عامل درد وخسارت وباند بازی وچپاول وحیف ومیل حقوق ملت وسرمایه های کشور برای نظام مقدس وملت بوده است . هر انسان ازاده وعاقلی به عملکردهای خسارت بار این افراد در دوران ریاستشان بر نظام مقدس وملت بنگرد خسارتی که این افراد به نظام وملت زده اند چشمگیر وغیر قابل جبران است و مردم ونظام بعد از اتمام ریاست جمهوریشان به دنبال محاکمه انها بوده اند که عملا محاکمه انها بی نتیجه بوده وبعضا رئیس جمهور متهم که خسارت وخیانت کرده یا از کشور فرار کرده یا مانده ومحاکمه نشده وبه ریش ملت ونظام مقدس می خندد . فقهای محترم شورای نگهبان بعد از 43سال از انقلاب هنوز متوجه نشده اند که ریاست جمهوری دوای درد ملت ونظام مقدس نیست بلکه خودش عامل درد وسربار ملت ونظام است وریاست جمهوری ورئیس جمهور عامل فساد وانحراف انقلاب مقدس وبی عدالتی ورانت وخسارت وبدگمانی به دین مبین اسلام بوده است ؟ خبرگان محترم رهبری و فقهای محترم وعزیز شورای نگهبان ومجتهدین وعلما ومومنین باید به داد نظام مقدس واسلام وملت رنجکشیده ایران برسند و نباید اجازه دهند نظام مقدس وملت از یک سوراخ چندین بار گزیده شوند و زمان ان رسیده است که خبرگان رهبری فقهای شورای نگهبان ومجتهدین وعلما ریاست جمهوری را از قاموس نظام مقدس حذف و به جای آن حکومت اسلامی را با محوریت ومسئولیت و حاکمیت مستقیم ولی فقیه در راس همه امور بنیان گذارند . اگر روند غلط واشتباه ریاست جمهوری ادامه پیدا کند مردم نسبت به نظام و انقلاب واسلام بدبین تر وناامید تر خواهند شد ومسیر کفر وبی دینی را در پیش خواند گرفت وعملکرد غیر اسلامی وخسارت بار رئیس جمهورها به پای اسلام نوشته می شود ونوشته شده است ونظام مقدس به سمت فروپاشی سیاسی واقتصادی ومذهبی واعتقادی پیش خواهد رفت که هم ظلم به نظام مقدس وملت است وهم ستم به اسلام عزیز چون رئیس جمهورها عملکردی اسلامی نداشته اند . انشا ا.. ابراهیم رئیسی اخرین رئیس جمهور ایران باشد وبعد از ابراهیم رئیسی حکومت اسلامی با حاکمیت مستقیم ولی فقیه به جای جمهوری اسلامی بنیان گذاشته شود با محوریت ومسئولیت وحاکمیت مطلقه ولی فقیه مثل حکومت علی بن ابی طالب ع که حکومت اسلامی طعم واقعی اسلام وعدالت را برای مردم به ارمغان خواهد اورد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.