راه‌های اصلاح مصوبه حقوق بازنشستگان/ حرکات نمایشی درباره مخبر را کنار بگذارید!

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری اقداماتی که با آن می‌توان مصوبه حقوق بازنشستگان را اصلاح کرد، تشریح کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، حسن صادقی، رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری درباره راه‌های اصلاح مصوبه حقوق بازنشستگان گقت : کمیته‌ تطبیق نمی‌تواند نظر خود را به دولت ابلاغ کند، بلکه این کمیته به عنوان بازوی فکری ریاست مجلس این نظر را به ریاست مجلس منعکس می‌کند و رییس مجلس یک ماه فرصت دارد تا این نظر را در قالب نامه رسمی به رییس دولت ابلاغ کند. از آن تاریخ بیش از ۲۰ روز می‌گذرد و بیست و سوم تیرماه، این فرصت به پایان می‌رسد. رییس مجلس می‌تواند از تمام ظرفیتهای خود برای تغییر مصوبه استفاده کند. بنابراین یکی از راه‌های ما برای تغییر این مصوبه، مجلس است.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ادامه داد: راه دیگر ما برای تغییر مصوبه، استطاعت از دیوان عدالت اداری است. رویکرد دیگر ما تاکید بر بودجه ۱۴۰۱ سازمان تامین اجتماعی است. در بند ه تبصره عین این بودجه، سازمان مکلف شده که بعد از اینکه دولت افزایش حقوق را مبتنی بر ماده ۹۶ پذیرفت، متناسب‌سازی را پیاده و بعد از آن احکام را صادر کند که متاسفانه سازمان بدون این کار احکام را صادر کرد.

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری خطاب به رییس سازمان تامین اجتماعی گفت: چرا وقتی هنوز ما بر سرِ افزایش حقوق با دولت در مناقشه هستیم، سازمان تامین اجتماعی احکام را صادر کرده است؟! چرا متناسب‌سازی را اجرا نمی‌کنید؟

صداوسیما اعتراض بازنشستگان را منعکس نمی‌کند

وی گفت: صدا و سیما برای فرستادنِ ۱۲۰ نفز از بازنشستگان به مشهد گزارش تهیه می‌کند اما در مورد نارضایتیِ بازنشستگان گزارشی تهیه نمی‌کند.

صادقی بیان کرد: مجلس باید نظر خود را تا روز ۲۳ تیر اعلام کند. ما همچنین طرح دعوی در دیوان عدالت را به صورت فردی و جمعی پیگیری می‌کنیم و انتظار داریم دیوان عدالت اداری هر چه سریع‌تر و خارج از نوبت به این موضوع رسیدگی کند.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در ادامه خطاب به اعضای کانون عالی بازنشستگان گفت: ما از شما انتظار داریم. شما به عنوان نمایندگان بازنشستگان باید به مدیرعامل سازمان فشار وارد کنید تا به متناسب‌سازی رضایت دهد. ما نیز به شما کمک خواهیم کرد.

وی گفت: عده‌ای به صحبتهایی که به دروغ به آقای مخبر نسبت داده شده واکنش نشان می‌دهند اما به اقدام ایشان در تصویب مصوبه‌ی ده درصد واکنش نشان ندادند! این حرکتهای نمایشی را باید کنار گذاشت.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری بیان کرد: آقای مخبر به وزیر کار و رئیس سازمان تامین اجتماعی دستور داده‌اند که جلسه‌ای برای بررسی موضوعِ حقوق بازنشستگان تشکیل دهند.

صادقی گفت: بنابراین ما پیگیری افزایش حقوق بازنشستگان از چند مسیر پیگری می‌کنیم. اول؛ رییس مجلس و ابلاغ نظر کمیته تطبیق به دولت، دوم؛ اعتراض به دیوان عدالت اداری و در نهایت از طریق مذاکره برای اجرای متناسب‌سازی.

3 نظر
  1. بی نام

    آقای مخبرشماکه میفرمایید بازنشستگان مصرف کننده هستن.امیدوارم سخنان گهربارسردارایزدی را که دررابطه بامخالفت شماباافزایش حقوق بازنشستگان بیان کردید به گوشتان رسیده باشه.تاازشنیدنش خجالت بکشید ودست ازسربازنشستگان بردارید

  2. اکبر

    من صدا سیما را خیلی قبول داشتم از زمانیکه اعتراضات و حق بازنشتگان را منعکس نمی نماید
    فهمیدم جرآت ندارد بدون اذن دپلت اب بخورد دیگه اخبار نمی بینم
    برای ۱۲۰نفر بازنشسته که اعزام می شوند مشهد اقای سلامی گزارش تهیه می کنه ولی چهار ماه حقوق بازنشته را مشخص ننمودند هیچ گزارشی مثبتی تهیه ننمودند همین اقای سلامی عزیز

  3. شهرام

    صدا و سیما سیاسی کار شده و امیدی به آن نیست. رسالت خود را در جهت دفاع از حق تک تک افراد جامعه را فراموش کرده و سیاست جناح بندی را پیشه کرده است.
    منافع نگر شده است. دفاع از حقوق مردم را فراموش کرده و ابزاری شده در جهت منافع عده ای خاص. حتی رسالت خبر رسانی خود را کنار گذاشته است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.