حمله جمهوری اسلامی به دولت درباره حقوق بازنشستگان

روزنامه جمهوری اسلامی به گفته‌های سخنگوی دولت درباره حقوق بازنشستگان واکنش شنان داد.

به گزارش تازه‌نیوز، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

برخی از حضرات، عدالت را با مساوات اشتباه می‌گیرند چنان که در ماجرای حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، چنین شعار می‌دهندو سخن‌ها می‌گویند.

ازجمله سخنگوی دولت می‌گوید «عادلانه کردن پرداخت حقوق کارکنان، کارگران و بازنشستگان از شعارهای اصلی دولت سیزدهم است.» اما باید پرسید «عادلانه”» در نگاه شما چه معنایی دارد که مجلس را هم به ناهمراهی می‌نوازید و می‌گوئید، “مجلس لایحه دولت در رابطه با عادلانه سازی حقوق به نفع دهک‌های پایین جامعه را نپذیرفت.”؟ عدالت که “همه شمول” است. نمی‌شود آن را به نفع کسی تعریف کرد.

اتفاقا حرف بر سر عدالت است. عدالت هرگز به معنای مساوات نیست. بلکه استحقاق و اولویت‌ها باید در نظر گرفته شوند. عدالت آنست که هر موجودی به میزان حق، استعداد و لیاقت خود سهمی دریافت کند. آنچه ما خواهان آنیم هم دقیقا همین است که براساس بیمه پردازی، و استحقاقی که ایجاد شده، مستمری بگیریم.

دولت محترم اگر«مساوات» را عدالت می‌داند،حقوقِ رئیس‌جمهور و معاون اول و سخنگو را درست به اندازه یک کارمند معمولی تعیین و فیشِ آن را منتشر کند. وقتی خود چنین نمی‌کنند و برای خود «مساوات» را عدالت نمی‌دانند چطور برای دیگران که می‌خواهند به اندازه‌ای که گذاشته‌اند از جیب خود بردارند ادعای عدالت می‌کنند؟ ما این رفتار را خلاف عدالت می‌دانیم. با سپاس از تلاش برخی نمایندگان مجلس و کمیسیون تطبیق، بی‌توجهی امروزِ شخصِ رئیس مجلس را فراموش نمی‌کنیم و درکنارِ خاطره نگرانی تبلیغاتی ایشان از یخچال بازنشستگان در تبلیغاتِ ریاست جمهوری ۱۳۹۶ را به یاد می‌سپاریم.

این مطالب را از دس ندهید:

4 نظر
  1. بازنشسته

    دولت رییسی بلای جان مردم شده مشروعیت را از همین مردم میگیرند و تیشه بر ریشه مردم میزنند در نهایت بی عدلتی دم از عدالت میزنند من یک بازنشسته هستم و هر گز بانیان تضییع حق خودم را نمیبخشم در طی سی سال به اندازه شصت سال کار کردیم تا در دوران پیری با اسودگی مالی زندگی کنیم اما یه عده خدا نشناس اجازه برداشت از ذخیره خودمان را نمیدهند فقط میتونم بگم خاک بر سرتون با این دولت اداره کردنتون

    1. ایثارگر

      سلام‌نظر‌شما‌کاملا‌درست‌ومنطقیه‌وای‌کاش
      دولت‌درپرداخت‌حق‌وحقوق‌واقعی‌‌که‌به‌
      مدت۳۵‌بازنشسته‌عمر‌وجونشو‌فدا‌کرده
      مقاومت‌می‌کند‌.دربرابر‌حقوقهای‌نجومی
      واختلاسها‌هم‌این‌قدر‌جدی‌وقاطع‌بود!۴

  2. نصری

    نگید دولت مردمی بگید دولت ضد مردمی که علنا جیب ما رو خالی کنند و حقوق قانونی خودمان را ک جوانی و عمرمان را گذاشتیم و هر کسی با بدبختی خودش سپرده گذاری کرده که اینطوری پایمال کنند

  3. موسی فتوحی

    درود برشما که حرف دل بازنشستگان را زدید.رییس مجلس یادش باشد که تقاس این خوش خدمتی به دولت را پس خواهد مثل دیگر مسئولینی که یادشون رفته مردم چه عذابی دارند میکشند. فقط لطفا اگه ممکنه آقای قالیباف رو دعوت بکنین به صدا و سیما و اون چهره زمان انتخابات رو که درب یخچال رو از شرمندگی مثلا باز میکردن به خودشون تو برنامه زنده نشون بدند و ازش سیوال بپرسند شاید جوابی به مردم دادند که همه قانع شدند. فقط وای به اون روزی که خدای نکرده این مردم برگردند. فعلا افسوس !!!!!!!!!آقای قالیباف شما رو واگذار میکنیم به خدای مهربان. البته اگه شما هم با همین حقوق ها زندگی میکردید درد نداشت زیاد………..

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.