ترکیه به روسیه پهپاد نمی‌دهد اما ایران می‌دهد

طه هفته‌های گذشته نیز شرکت بایکار ترکیه در همبستگی با کمپینی برای خرید پهپاد و ارسال آن به اوکراین، یک فروند پهپاد را به صورت رایگان به لیتوانی تحویل داد تا به کی‌یف برسانند.

به گزارش تازه نیوز، مدیر شرکت صنایع دفاعی ترکیه در گفت‌وگو با شبکه‌ای آمریکایی اذعان کرد که شرکتش به دلیل حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه، به مسکو پهپاد نخواهد فروخت.

به نقل از فارس، «خلوق بیرقدار» مدیر شرکت ترکیه‌ای «بایکار» برای صنایع دفاعی، اظهار داشت که شرکت او به روسیه پهپادی نخواهد فروخت و در آینده نیز به دلیل حمایت از اوکراین این کار را نخواهد کرد.

طبق گزارش پایگاه خبری «روسیا الیوم»، بیرقدار روز گذشته (دوشنبه) در مصاحبه‌ای با شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان اظهار کرد: «ما پهپادی را تحویل ندادیم یا چیزی به آن‌ها ارائه نکردیم؛ در آینده نیز این کار را نخواهیم کرد، زیرا حامی اوکراین هستیم».

وی با بیان اینکه روابط آنکارا با کی‌یف به ویژه در صنایع دفاعی و هوانوردی در «سطح استراتژیک» قرار دارد، خاطرنشان کرد که ترکیه با پهپاد از اوکراین حمایت می‌کند و در حوزه‌هایی که به نفع هر دو کشور است، از اوکراین موتور می‌خرد».

طه هفته‌های گذشته نیز شرکت بایکار ترکیه در همبستگی با کمپینی برای خرید پهپاد و ارسال آن به اوکراین، یک فروند پهپاد را به صورت رایگان به لیتوانی تحویل داد تا به کی‌یف برسانند.

چند روز بعد، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور اوکراین در پیامی ضمن تشکر از مردم لیتوانی و شرکت صنایع دفاعی ترکیه، اعلام کرد که پهپاد «بیرقدار تی‌بی۲» تحویل کی‌یف داده شده است.

طبق آمارهای رسمی منتشرشده در دوماه گذشته، کشور اوکراین در سه ماهه اول سال جاری میلادی ۳۰برابر بیشتر از سال قبل از ترکیه تجهیزات نظامی خریداری کرده است؛ کی‌یف این تسلیحات را در جنگ با روسیه به کار می‌گیرد. امری که باعث مخالفت مسکو شده و براساس آن، سفیر روسیه در آنکارا اذعان کرد که عرضه پهپادهای بیرق‌دار ساخت ترکیه به اوکراین برای مردم کشورش قابل پذیرش نیست.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.