۲ مانع بزرگ که برجام را تهدید می‌کند/ توصیه مهم به رئیسی

مخابره اخبار از مذاکرات احیای برجام نشان می‌دهد که هنوز توافقی قطعی نشده است.

به گزارش تازه‌نیوز، روزنامه جمهوری اسلامی در بخشی از مطلب امروز خود درباره مذاکرات احیای برجام و تاثیر عدم به ثمر رسیدن آن بر کشور، نوشت:

بخش دیگر گرانی‌ها و بالا گرفتن بحران اقتصادی کشور در دولت سیزدهم به استمرار تحریم‌ها در اثر عدم توفیق این دولت در به نتیجه رساندن گفتگوی برجامی مربوط است. روشن است که دولت مایل است این گفتگو را به نتیجه برساند و برجام را احیا کند ولی ضعف هیات مذاکره‌کننده از یکطرف و مخالفت کاسبان تحریم از طرف دیگر، مانع به نتیجه رسیدن این گفتگوها شده‌اند.

کاسبان تحریم، قبلاً فقط داخلی بودند ولی حالا روس‌ها هم به آنها اضافه شده‌اند. لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته است: «آمریکا قصد دارد اصلاحیه برجام را موضوع یک توافق جدید قرار دهد و این غیرقابل قبول است.» تا زمانی که روس‌ها از موضع قیم‌مآبانه خود در مبحث برجام دست برندارند و کاسبان داخلی تحریم دست از دخالت برندارند، مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید و گره زندگی مردم باز نخواهد شد. دولت سیزدهم باید شجاعت به خرج دهد و برخلاف نظر کاسبان داخلی و خارجی تحریم، مذاکره را به نتیجه برساند، کاری که امکان‌پذیر است.

 

۱ نظر
  1. مرد

    توافق قطعا به نفع ملت ونظام است .ولی رئیسی اهل تعامل با جهان نیست وتوافق نخواهد کرد وی نمی داند حافظ نظام مقدس ملت هستند نه نیروگاههای هسته ای

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.