راه سخت پرسپولیس برای رسیدن به آسیا

برخلاف استقلال، پرسپولیس کار سختی برای گرفتن سهمیه آسیایی و حضور در لیگ قهرمانان دارد.

به گزارش تازه‌نیوز، توجه به تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر تغییر تقویم فوتبال باشگاهی و دو تورنمنت لیگ قهرمانان آسیا و AFC Cup، شاید تیم‌های غرب آسیایی از این مسئله سود ببرند، اما هم‌اکنون در یک بلاتکلیفی هستند، چرا که لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۲ در سال ۲۰۲۳ به پایان خواهد رسید و لیگ قهرمانان از فصل آینده، در یک فصل فوتبالی غرب آسیا برگزار می‌شود که اولین فصل آن ۲۴-۲۰۲۳ خواهد بود.

همین مسئله باعث می‌شود که لیگ‌های غرب آسیایی برای تعیین سهمیه باشگاه‌ها دچار مشکل شوند که در این مورد فدراسیون‌های هر کشور تصمیم‌گیرنده هستند. فدراسیون فوتبال ایران در شرایطی باید درباره سهمیه‌های فوتبال باشگاهی ایران برای فصل ۲۴-۲۰۲۳ تصمیم‌گیری کند که شروع لیگ بیست‌ویکم با پیش‌فرض کسب سهمیه برای لیگ قهرمانان سال ۲۰۲۳ برگزار شد. با این حال، با تغییر تقویم لیگ بیست‌ودوم (فصل ۰۲-۱۴۰۱) نیز شامل کسب سهمیه خواهد شد که فدراسیون هنوز تصمیم قطعی خود را اعلام نکرده است.

تصمیم‌گیری در این مورد به هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال سپرده شده است و پس از تصویب این مسئله و ابلاغ آن به سازمان لیگ، به باشگاه‌ها اعلام خواهد شد که شیوه کسب سهمیه برای لیگ قهرمانان ۲۴-۲۰۲۳ به چه صورت خواهد بود، اما تا آن زمان باشگاه‌ها در بلاتکلیفی هستند.

بیشت بخوانید:

این مسئله یک وضعیت نامشخص را برای تیم‌ها به وجود آورده است و باشگاه‌ها نمی‌دانند که آیا رتبه آن ها در فصل قبل ملاک است یا برای رسیدن به آسیا، باید در فصل جاری  تلاش کنند.

شنیده ها از راهروی فدراسیون فوتبال و منابع آگاه این است که جمع بندی نهایی برای چگونگی انتخاب نماینده های ایران برای لیگ قهرمانان سال آینده ، انجام شده است و اگر اتفاقی رخ ندهد، قهرمان های لیگ و جام حذفی در سال گذشته که استقلال و نساجی هستند، به همراه قهرمان لیگ و جام حذفی در فصل جاری به عنوان نماینده های ایران در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا که در شهریور ۱۴۰۲ شروع خواهد شد، حضور خواهند داشت.

استقلال به عنوان قهرمان لیگ در سال قبل و همینطور نساجی به عنوان قهرمان جام حذفی خیالشان بابت حضور در لیگ قهرمانان آسیا راحت است ولی پرسپولیس برای رسیدن به آسیا حتما باید جام بگیرد و در یکی از دو رقابت  لیگ برتر و جام حذفی قهرمان شود.

کاری بسیار دشوار که با توجه به قدرت تیم ها در این فصل، به راحتی میسر نخواهد شد و یحیی و تیمش باید برای رسیدن به آسیا همه تلاش خود را به کار گیرند تا در این فصل جام بگیرند. همچنین در صورتیکه مثلا استقلال مثل سال قبل در این فصل هم قهرمان شود، تیم نایب قهرمان لیگ در این فصل می تواند امیدوار به کسب سهمیه باشد.

البته این اتفاقات درصورتی رخ می دهد که سهمیه ایران در لیگ قهرمانان آسیا همچنان روی ۴ باقی بماند و کم نشود. همچنین دو باشگاه پرسپولیس و استقلال قبل از حضور در لیگ قهرمانان آسیا ، حتما باید مجوز حرفه ای را دریافت کنند وگرنه مثل سال گذشته دوباره از بازی های آسیایی کنار گذاشته خواهند شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.