توضیح سخنگوی دولت درباره افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری

سخنگوی دولت در رابطه با افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری گفت: حقوق به گونه‌ای باشد که تورم‌زا نباشد.

به گزارش تازه‌نیوز، علی بهادری جهرمی پیش از ظهر امروز در حاشیه سفر به استان مرکزی در اراک و در جمع خبرنگاران  بیان کرد: طی هشت سال منتهی به شهریور ۱۴۰۰ حجم نقدینگی در کشور هشت برابر شد یعنی از ۴۶۰ هزار میلیارد تومان به بیش از چهار هزار هزار میلیارد تومان رسید و این حجم نقدینگی تورم زیادی را به وجود آورده که این تورم مستمر وجود دارد چراکه این نقدینگی وجود خارجی دارد و تا زمانی که نتوان نقدینگی را هدایت کرد و به سمت رشد اقتصادی جهتش داد رشد این تورم وجود دارد و تورمی که استمرار پیدا کرده سبب می‌شود قدرت خرید مردم و بازنشستگان کاهش پیدا کند.

سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت سیزدهم ادامه داد: خدا را شاکریم در حوزه بازنشستگان تامین اجتماعی همچنین کارمندانی که حداقل بگیر بودند چه در حوزه کارمندان و چه در حوزه کارگران افزایش ۵۷درصدی اتفاق افتاد که این افزایش حقوق بی‌سابقه بود و بیشتر از میزان تورم بود و به نوعی می‌تواند جبران کننده بخشی از فشاری باشد که تورم در سه الی چهار سال اخیر به مردم وارد کرده است.

به نقل تسنیم، بهادری جهرمی اضافه کرد: جبران هزینه‌های زندگی برای سایر سطوح کارمندان کمتر اتفاق افتاده بود که اخیرا سازمان اداری استخدامی و سازمان برنامه و بودجه در خصوص فرمتی به توافق رسیدند به جهت اینکه به میزانی بتوانند تعدیل کنند و افزایش حقوقی را برای کارمندان و بازنشستگان داشته باشند ولی جزئیات این توافق هنوز نهایی نشده و در جلسات هیئت دولت و جلسات ستاد هماهنگی اقتصادی در حال بحث است.

وی خاطرنشان کرد: اصل اینکه  کمکی در سقف منابع شود مورد پذیرش همه دولت مردان است بنابراین افزایش حقوق  صورت می‌گیرد ولی اینکه منابع چگونه تامین شود مشخص نیست و این افزایش حقوق نباید منجر به افزایش تورم شود چون اگر افزایش حقوق داشته باشیم ولی به واسطه خلق پول افزایش داشته باشد مانند سیستم و روال و فرایند معیوب گذشته می‌شود که با خلق پول تورمی ایجاد می‌کنیم که این افزایش حقوق مستهلک می‌شود و عملا افزایش حقوقی ایجاد نشده است.

سخنگو و رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت سیزدهم عنوان کرد: بنابراین باید چکش‌کاری صورت گیرد و میزان افزایش حقوق به گونه‌ای باشد که تورم‌زا نباشد و منابع آن پیش‌بینی شود و در کوتاه مدت بتواند به جمع‌بندی نهایی برسد و خبرخوشی برای  کارمندان و بازنشستگان لشکری و کشوری باشد.

5 نظر
  1. ناشناس

    من کارمند هستم و احتیاجی به افزایش حقوق ندارم فقط تورم را مهار کنید

  2. هورام.پ

    چرا وزارت نفت و دادگستری و… که همه جوره به پرسنلشون چه شاغل چه بازنشسته میرسن کسی نمیگه تورم ایجاد میشه؟.. باید یکسان باشه حقوق یه ارشد یا دکتر یا دیپلم و… در هر سازمانی… میشه مگه به یه عده حقوق و مزایا و بن و عیدانه تعلق بگیره به یه عده حقوق خشک و خالی و بدون همترازی و همسانسازی بعد به همینها که فقط حقوق خشک و خالی دارن تا میخواد اضافه حقوق تعلق بگیره، بگین تورم زاست!!! کجاش عدالته؟؟… آموزش و پرورش در طی سی سال اخیر شاید ییار یه کارت هدیه دادن که خب وضعش و دلیلش روشن شد یبارم روز زن مثلا بالای ۶۰ تومن ریختن تو حساب کارمندا و بعده یماه گفتن اشتباه دادن و پس گرفتن!!!… باز یسری سازمانها یه حق معیل دادن به دخترای مجرد سن بالا… بعد همه رو قسط بندی کردن و پس گرفتن!!!… یعنی یه آدم گداصفت هم یه جعبه شیرینی میبره یه بیمارستانی یه میمنتی یماه بعد پس نمیگیره!… … عیدانه بیشتر سازمانها میدن جز آموزش پرورش!!!..چرا حالا این داستانها رو تمام نمیکنن و فقط واسه یه عده پول نیست و واسه یعده همه جوره تسهیلات هست.
    خب انصاف نیست.. ستمه.. بابا چهار نفر سر سفره یه کارمند یا بازنشسته الان نشسته… این پول برای یک نفرم نیست چیه از فروردین تا حالا نمیتونین یه حکم بزنید همسانسازی کنید…

  3. حسن

    جلوی دزدی و اختلاس ها و ریخت و پاش ها را بگیرید ؛ خجالت آوره تورم بیش از 50 درصد و رشد اجاره ها بیش از 100 درصد بعد دولت با گردن کلفتی می گوید 10 درصد بیشتر نمیدم ! 4 تا بدرد بخور هم می روند بعد جبرانش برایتان گرانتر می شود

  4. محمد

    کنترل تورم وطیفھ دولت است ولی من وطیفھ اادارھ خانوادمو دارم اگرنمیتونیدکنترل کنیدبھ اھلش بسپارید

  5. رضا جعفری

    کل مملکت تورم دارد و بازنشستگان لشکری که یک عمر زحمت کشیدن را شرمنده زن و بچه خود کردند حالا از رشد نقدینگی و … حرف می زنند. برای هر کاری پول چاپ میشه و فساد کل اقتصاد رو گرفته و برای جبران اقتصاد بیمار ، فشردن گلوی بازنشستگان را راحت ترین راه می بینند. سال گذشته 20 درصد افزایش حقوق و تورم رسمی 45 درصد می فهمید یعنی چی ؟ امسال حداقل 50 درصد تورم اسمی و نه تورم واقعی که خیلی بالاتر است خواهیم داشت و ایشون به فکر چکش کاری افزایش حقوق وعده داده شده هستند . درست است کارد به استخوان رسیده ولی هنوز بازنشستگان لشکری با بدترین وضعیت معیشتی بازهم تحمل می کنند . وای به روزی که این تحمل رها شود و آن زمان چکش کاری را نشان خواهند داد که چکش باید کجا بخورد

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.