تولد پانداهای دوقلو که با لقاح مصنوعی به وجود آمدند! +تصاویر

پانداهای دوقلوی تازه متولدشده که از طریق لقاح مصنوعی در یک مرکز زادآوری در چین به دنیا آمدند، امیدها را برای حفظ این گونه که زمانی در فهرست موجودات در خطر انقراض بود، همچنان زنده نگه داشتند.

به گزارش تازه‌نیوز، پانداهای غول پیکر دوقلو روز سه شنبه در یک مرکز تولیدمثل حیوانات در چین متولد شده و این گونه را که زمانی در پی تغییرات آب و هوایی و تخریب زیستگاه هایشان با خطر انقراض مواجه بودند، از این اتفاق دور نگه داشتند.

این دو پاندا از طریق لقاح مصنوعی متولد شدند که روشی محبوب در میان مراکز زادآوری است زیرا پاندها معمولا انگیزه‌ای برای تولیدمثل ندارند. توله های نر و ماده در هنگام تولد ۴۵۰ و ۱۵۸ گرم وزن داشتند و گفته می‌شود که هنگام وقتگذرانی با مادرشان و سازگاری با محیط جدید وضعیت خوبی دارند.

تولد پانداهای دوقلو در چین

مادر این پانداهای دوقلو که کویین کویین (Quin Quin) نام دارد در فیلم‌ها در حالی دیده می‌شود که یکی از توله ها را که از دست چپش بالا می‌رود نگه داشته و توله دیگر کمی بعد به آنها می‌پیوندد.

کویین کویین نیز خود در همین مرکز تولیدمثل به دنیا آمده و پیش از این در سال ۲۰۲۰ نیز دوقولوهای ماده ای به دنیا آورده بود.

چین اولین بار در سال ۱۹۵۵ تلاش برای پرورش پاندا را آغاز کرد، اما تولد اولین پاندای غول پیکر تا سال ۱۹۶۳ اتفاق نیفتاد. سرانجام در ۹ سپتامبر سال ۱۹۶۳ مینگ مینگ به اولین پاندای پرورش یافته در اسارت تبدیل شد که در باغ وحش پکن متولد شد.

لحظه زایمان پاندا در چین

تلاش‌های چین در این زمینه تاکنون به ثمر نشسته و بسیاری از این پانداها که در اسارت به دنیا آمدند در طبیعت رهاسازی شدند، تا جایی که جمعیت پانداهای وحشی به تریج افزایش یافته و به عدد ۱۸۰۰ رسید. حدود ۵۰۰ پاندای دیگر هم در باغ وحش ها و مناطق حفاظت شده در اسارت زندگی می‌کنند.

مقامات چینی در سال ۲۰۲۱ با افتخار اعلام کردند که پانداهای غول پیکر را از فهرست گونه های در خطر انقراض حذف کردند. پانداها اولین بار در سال ۱۹۹۰ به عنوان موجودات در خطر انقراض معرفی شدند اما بیش از ۳۰ سال کار حفاظتی باعث افزایش تعداد آنها شده است.

تولد پانداهای دوقلو در چین با لقاح مصنوعی

رژیم غذایی پانداها عمدتا از بامبو تشکیل شده و یک پاندای بالغ باید هر روز بیش از ۲۰ کیلوگرم ساقه بامبو مصرف کند. پکن موفقیت خود در این زمینه را به تلاش برای افزایش زیستگاه از طریق کاشت مجدد و پرورش جنگل های بامبو نسبت داده است.

پانداها یکی از شناخته شده ترین نمادهای محافظت شده در جهان هستند و همچنین به عنوان حیوان ملی چین شناخته می‌شوند و در این کشور بسیار محبوبند. در سال ۱۹۶۱ به دلیل علاقه عموم مردم به پاندا، از این حیوان دوست داشتنی در طراحی لوگوی صندوق جهانی طبیعت (WWF) که بزرگ‌ترین اتحادیه بین المللی در زمینه حفاظت از محیط زیست است استفاده شد.

منبع: روزیاتو

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.