گاف اصلی تیم مذاکره‌کننده: زمستان سخت اروپا یک سراب است!

بر پایه توئیت‌های مشاور ارشد تیم مذاکره‌کننده و با توجه به سیگنال‌های کشورهای اروپایی و امریکا، ظاهرا پاسخ ایران به پیشنهاد نهایی در مذاکرات، احیای برجام و توافق را به تاخیر انداخته است.

به گزارش تازه‌نیوز، تعلل در به نتیجه رسیدن مذاکرات و احیای برجام اگرچه از سوی دو طرف میز مذاکره یعنی ایران و امریکا شاید یک تاکتیک باشد اما برای مردم، صنعتگران و سرمایه گذاران خارجی و همسایگان ایران، یک امتیاز منفی محسوب می‌شود. تعلل روزانه بیشترین ضررش برای ایران است چه در بازار نفت جهانی و چه در بازارهای داخلی.

زمانی که در یک هفته سرنوشت‌ساز پاسخ ایران به پیشنهادات اروپا، کیهان در سرمقاله‌اش از صبر دوماهه نوشته بود، باید حدس می‌زدیم که سیاست تیم مذاکره کننده تعویق توافق تا زمستان اروپاست؛ چرا که اروپا به واسطه جنگ روسیه، و تحریم این کشور، نیازمند سوخت است و یحتمل افزایش سرسام آور قیمت‌های جهانی…

میلاد موسوی در یادداشتی انتقادی در خصوص اظهارات مشاور ارشد تیم مذاکره کننده در دولت سیزدهم نوشت: آقای مرندی (تئوریسین تیم مذاکره کننده هسته اى) مدام توییت می‌زند که: «زمستانِ سخت، در انتظار اروپاست.»

بله، درست است که اروپا برای گذراندن زمستان سخت، احتیاج به گاز دارد اما واضح است که:

کشوری که خودش هر سال در زمستان‌ها، براى جلوگیرى از قطع گاز خانگى، گازِ صنایعش را قطع می‌کند؛ قطعأ نمی‌تواند کمکى به اروپا بکند.

غصه اروپا را نخورید، اروپا قبلا ثابت کرده توانایى حل مشکلات خودش را دارد. اما چه کسى مشکلِ زمستانِ سختِ صنایعِ ایران را حل خواهد کرد؟

آقاى مرندى توییت زدند که «ایران بسیار صبور هست.»

آب از سر ملت گذشته، و یک وجب و ده وجب تفاوتى ندارد. اما بترسید از روزى که ملت، “صبر و مقاومت”‌شان تمام شود!

جهت استحضار مذاکره کنندهِ قدرتِ اول منطقه (که در کنار اولیانوف «صبورانه»، مشغول خاله بازى در مذاکرات هست):

بالاترین نرخ رشد اقتصادى امسال در جهان: عربستان با حدود ٨ درصد رشد اقتصادى و تورم کمتر از ۵ درصد!.

نرخ رشد اقتصادى کشورهای جهان

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.