پهپاد آرش۲ ایران آماده برای حمله به اسرائیل +عکس

پهپاد جدید ایران مخصوص تهاجم به حیفا رونمایی شد.

به گزارش تازه‌نیوز، امیر کیومرث حیدری گفت : پهپاد آرش۲ قابلیت‌های منحصر به فردی داشته و امکان بازیابی چندباره تا برخورد به هدف را دارد، این پهپاد را مخصوص تهاجم به حیفا و تل آویو در نظر گرفتیم.

به نقل از ایلنا، بخش هایی از گفت و گوی امیر حیدری را در ادامه می خوانید:

  • از حیث خاص نظامی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گسترده‌ترین و شاید بگویم پرتجهیزات‌ترین و متنوع‌ترین نیروی مسلح کشور از حیث فناوری، تسلیحات، تجهیزات و تکنولوژی است که در چرخه دفاعی برای دفاع از ثغور میهن اسلامی، تمامیت ارضی و استقلال کشور به آن نیازمند است.
  • می‌توان گفت در بعد بین المللی هم اگر حساب کنیم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ۵-۴ مؤلفه در بین کشورهای منطقه سرآمد است و تقریباً می‌شود گفت که بی رقیب است به فضل خدا، من باب مثال در مؤلفه توان بالگردی چه از لحاظ تعداد، چه از لحاظ کمیت و کیفیت در هیچگونه از کشورهای منطقه مشابهی وجود ندارد.
  • صد درصد متفاوت با رزمایش‌های گذشته که رویکرد تدافعی و تعدید محور بود امروز رزمایشی را ما تجربه کردیم تهاجمی و هدف محور و این رویکرد برای کسانی که رصد می‌کنند فعالیت‌های نظامی، یک تغییر معناداری است ویژگی بعد، نوع تاکتیکی است که در این رزمایش به کار بردیم یعنی تاکتیک‌هایی که بومی شده هستند همه ارتش‌های دنیا شاید بگویم از یک تاکتیک‌های یکسانی در یک شرایطی استفاده می‌کنند، ولی یک سری تاکتیک‌ها و تکنیک‌ها بومی ارتش جمهوری اسلامی ایران منحصر به شاید بگویم به نیروی زمینی است.

این مطالب را هم ببینید:

 

  • بومی به این معنا که ابداعش اختراعش، ورودش به عرصه دفاعی در اختیار نیروی زمینی بوده و خود نیروی زمینی این تاکتیک را خلق کرده به وجود آورده و به کار گرفته یعنی عاریه‌ای نیست به قول معروف تقلید نکردیم از ارتش دیگری، موضوع بعد، تجهیزات و تسهیلات ویژه‌ای بود که ما در این رزمایش استفاده کردیم با ضرس قاطع عرض می‌کنم که در ارتش‌های کشورهای منطقه هم تا امروز سراغش را شما ندارید که یک نیروی زمینی عملیات متحرک هوایی در شب تاریخ انجام بدهد یعنی عملیاتی به وسیله بالگردها، عملیات تهاجمی، عملیات هلی برن در شب و بالگردهای کبری درگیر بشوند با اهداف خودشان در شب.

پهپاد آرش۲

  • من در تکمیل آن بحث قبلی ام عرض کنم که این عملیات در نوع خودش منحصر به فرد بود یعنی تا شبِ ۱۴ /۱۴۰۱/۰۶ تجربه نشده یعنی در ارتش جمهوری اسلامی ایران اولین بار است و در کشورهای منطقه هم تا آنجا که ما رصد کردیم هیچ کشوری از ارتش کشورهای منطقه قابلیت اینکه بالگردشان را در شب بتوانند به وسیله بالگرد هلی برن انجام بدهند و با اهداف بالگردهای تهاجمی درگیر بشوند این قابلیت را ندارند.
  • برای اولین بار شاهد به کارگیری موشک‌های بالستیک نقطه زن بودیم که مثلاً می‌توانیم به راکت‌های فجر ۵. سی یا موشک فتح ۳۶۰ با برد قابل توجه و نقطه زنی که در رزمایش دیدیم رسیدیم بفرمائید که این موشک‌ها چه میزان توان تهاجمی نیروی زمینی را ارتقا دادند؟
  • ما ساختار نیروی زمینی را عوض کردیم که البته در بحث دیگر به آن می‌پردازم نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ساختاری داشت برای خودش پس از سال‌های متمادی و تجاربی که فرماندهان آن موقع که بودند اراده فرمانده معظم کل قوا بر این قرار گرفته این ساختار تغییر پیدا بکند یعنی ساختار نیروی زمینی تغییر پیدا بکند.
  • طرحی را خدمت معظم له بردیم به عنوان لبیک ۱ به قول معروف اصطلاح داخلی خودمان است که نیروی زمینی جدیدی را تقریباً می‌شود گفت بازطراحی کردیم و به استحضار مقام معظم رهبری رساندیم و حضرت آقا مصوب فرمودند ستاد کل بزرگواری کردند کارش را انجام دادند شده نیروی زمینی امروز که الآن ما در خدمت شما هستیم یعنی نیروی زمینی کاملاً متحرک دارای قدرت صد درصد تهاجم و واکنش سریع.
  • ما رفته رفته داریم از تسلیحات گذشته کلاً عبور می‌کنیم و یک سری تسلیحاتی را داریم وارد نیروی زمینی می‌کنیم که چهار ویژگی برای آن تعریف کردیم دورزن باشند، دقیق زن و نقطه زن باشند، هوشمند باشند یعنی بهره‌مند از هوش مصنوعی و قابلیت شبکه‌ای شدن را داشته باشند.
  • از لحاظ مکانیزم عملکرد همه موشک اند موشک تعریفش این است که یک سلاح دقیق زن دوربردی که راهبردی تقریباً که برای هدف‌های راهبردی از آن استفاده می‌کنند، ولی ستاد کل فرماندهی معظم کل قوا به قول معروف مقرراتی در میزان برد این موشک‌ها قرار داده و در اختیار نیروها قرار می‌دهد.
  • در بعد راهبردی موشک‌های خیلی دورزن در اختیار نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هست موشک‌های عملیاتی که دارای برد عملیاتی هستند یعنی از برد راهبردی کمتر در اختیار نیروهای سطحی هستند مثل نیروی زمینی ارتش، نیروی زمینی سپاه و اینجا می‌شود گفت که تفاوت در برد اینهاست وگرنه از لحاظ مکانیزم که مکانیزم عملشان موشک است از لحاظ برد ستاد کل این را قائل شده که برد راهبردی را به یک نیرو داده که تداخل در مأموریت و مسئولیت نباشد.
  • آرش ۲ را ما مخصوص خلاصه تهاجم به حیفا و تل آویو در نظر گرفتیم یعنی یک پرنده بی نظیری است برای این کار ساخته شده امیر فرمانده کل ارتش یک ساختاری را تعریف کردند مخصوص خلاصه نابودی رژیم کودک کش صهیونیستی، این آرش ۲ در آن ساختار سازمانی شده و ما الحمدلله هم در بحث تولیدش هم در بحث به کارگیری اش دستی بر آتش این کار داریم.
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.