شاخص بورس سه‌شنبه ۲۲ شهریور رشد کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۴هزار واحدی روبه‌رو شد.

به گزارش تازه‌نیوز، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۵میلیارد و ۳۹۹میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۳هزار و ۳۸۹میلیارد تومان در بیش از ۲۷۳هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۵هزار و ۱۵۵واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۳۹۳هزار و ۱۲۶واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو و سایپا شد و در مقابل شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و پتروشیمی بوعلی سینا با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۲میلیارد و ۷۴۳میلیون ورقه به‌ارزش ۹هزار و ۹۸۱میلیارد تومان در ۱۶۶هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۱۰واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۹هزار و ۷۶۵واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی تولید نیروی برق دماوند، تولید برق عسلویه مپنا و فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری صبا تامین، سنگ آهن گهر زمین و آهن و فولاد غدیر ایرانیان بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.