تذکر تند حسن روحانی به پلیس: شما مسئول اجرای اسلام نیستید، مردم را گرفتار نکنید! +ویدئو

سخنانی از حسن روحانی در همایش مسئولین نیروی انتظامی، با اوج‌گیری دوباره انتقادات از گشت ارشاد و اقدامات پلیس در بحث حجاب، مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش تازه‌نیوز، بخشی از سخنرانی حسن روحانی رئیس‌جمهور سابق در همایش فرماندهان و مدیران نیروی انتظامی، پس از اندوه پیش‌آمده از درگذشت مهسا امینی و ارتباط آن به اقدامات پلیس به‌ویژه گشت ارشاد، موردتوجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است.

در همین ارتباط: ویدئو| گریه و سوگواری دردناک مادر مهسا امینی بر مزار دخترش

حسن روحانی در پنجم اردیبهشت ۱۳۹۴ در جمع فرماندهان نیروی انتظامی گفته بود:

  • پلیس موظف به اجرای اسلام نیست؛ هیچ پلیسی نمی‌تواند بگوید من این کار را کردم برای این‌که خدا در آن‌جا فرموده یا پیامبر در فلان روایت. بیخود در مخمصه‌ی فکری وارد نشویم، مردم را هم گرفتار نکنیم. پلیس یک وظیفه بیشتر ندارد و آن هم اجرای قانون؛ همین، تمام شد.
  • بسیاری از مسائل شرعی به ایمان مردم مربوط است، بسیاری از مسائل شرعی، عبادت فردی است؛ بسیاری از مسائل شرعی واجب یا مستحب، مربوط به خود فرد است.
  • پلیس جایی می‌تواند وارد بشود که اولا مصوب قانون باشه، دوما قانون روشن، صریح و ابلاغ‌شده باشد.
  • اقتدار غیر از زور است، اقتدار یعنی قدرت مشروع مقبول.
  • یکی از چیزهایی که گاهی مردم را از پلیس عصبانی می‌کند این است که اولویت مراعات نمی‌شود؛ پلیس گاهی می‌چسبد به یک جرم کوچک، به یک تخلف کوچک، به یک قانون‌شکنی کوچک.
  • همه مردم در برابر قانون برابرند، حقوق شهروندی برای همه یکی است؛ طرف مسلمان است، مسیحی است، شیعه است یا سنی، هیچ فرق نمی‌کند.

این مطالب را هم ببینید:

۱ نظر
  1. قیامتی

    سال۹۴ چه ربطی داره ؟!اول ببیین پلیس مقصره یا کسانیکه خودسرانه عمل میکنن ورآفت اسلامی وانسانی راندیده میگیرندوکاسه داغترازآشند گشت ارساد نفوذی داردباید نیروهایش عوض شوندوخشک مذهب نباشند.وباکردارشان به نظلم باندانم کاریهاشو ن ضربه میزنند.دشمن دانه به ازنادان دوست.!!عملکردروحانیمصرف گذشته وظهارنظرش جایگاهی ندارد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.