علی مطهری: مجلس باید وزیر کشور را برکنار می‌کرد/ اگر رهبری دستور بدهند…

علی مطهری در رابطه با فوت مهسا امینی گفت: اگر مجلس استقلال داشت، در ارتباط با خانم مهسا امینی، بلافاصله وزیر کشور را استیضاح و برکنار می کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، «اگر رهبری ورود کنند و دستوری برای اصلاح بدهند امیدی برای آینده ایجاد می شود، ولی اگر ایشان دخالت نکنند معتقدم شورای نگهبان همان رویه خود را ادامه خواهد داد.»

علی مطهری استاد دانشگاه و نماینده سابق مجلس در دوره های هشتم، نهم و دهم با اعلام مطلب بالا در ارتباط با فوت خانم مهسا امینی تاکید کرد: اگر عذر خواهی می شد در التیام موضوع بسیار موثر بود و از شدت اعتراضات می کاست. همچنین اگر مجلس استقلال داشت، در ارتباط با خانم مهسا امینی، بلافاصله وزیر کشور را استیضاح و برکنار می کرد، از این طریق تا ۵۰ درصد اعتراضات کاهش می یافت.

به نقل از خبرانلاین، مطهری ضمن انتقاد از قطع سخنان معین الدین سعیدی نماینده چابهار گفت که او مسایل آن جا(زاهدان) را خیلی خوب مطرح کرد.او در بخش دیگری از سخنانش درباره مرگ مهسا امینی گفت:انصافا اگر مردم هیچ اعتراضی نمی کردند،آنموقع ما باید ناراحت می شدیم که چرا در مقابل چنین حادثه ای با این که عواطف انسانی افراد جریحه دار شده، کسی اعتراض نکرد، بد بود اگر این اتفاق می افتاد. ولی نفس اعتراضات کار درستی بود. هرچند بعد ضد انقلاب سوار بر کار شد و سوء استفاده کرد ولی اصل اعتراض کار مثبتی بوده و قابل ستایش و تمجید است.

برخی بخش های مهم دیگر این گفت و گو به شرح زیر است:

– با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی قیمت ها به شدت افزایش پیدا کرد و بنا بود ۴ قلم کالا گران بشود و تاثیری روی کالاهای دیگر نداشته باشد ولی در همه چیز اثر گذاشت و به مردم شوک وارد شد.باز هم مردم تحمل کردند ولی به نظر من چون هیچ افق روشنی پیش روی مردم و امیدی هم به آینده نبود و نمی دانستند بالاخره وضعیت حاضر یک امر موقتی است و یا به گشایش می رسیم، در ایجاد اعتراضات و تجمعات خیلی موثر بود.

– مردم نمی دانستند فلسفه تحمل این همه سختی چیست و چرا باید آن را تحمل می کردند، برای مثال چرا در باره توافق برجام این همه تعلل می شود و اساسا انگار میلی به توافق وجود ندارد و هیچ آینده روشنی برای وضع کشور وجود ندارد. این امر مردم را عاصی کرده است.

– احساس عدم مشارکت در سرنوشت خود در ایجاد اعتراضات موثر بوده است. مردم احساس می کنند راه اصلاحی وجود ندارد و راه اصلاح بسته شده است. بعد از انتخابات ۱۴۰۰ مردم به این احساس رسیدند که دیگر نمی توانند تغییری ایجاد کنند به ویژه از این نظر که مشارکت پایین از سوی مسئولان به فال نیک گرفته شد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.