درگیری و شورش در فرانسه؛ جام‌جهانی رنگ آشوب گرفت!

پس از پایان بازی فوتبال تیم های ملی فرانسه و مراکش در رقابت های جام جهانی قطر، هواداران دو تیم در برخی شهرهای فرانسه با هم درگیر شدند.

به گزارش تازه‌نیوز، روزنامه فیگارو چهارشنبه شب گزارش داد که پس از شکست تیم ملی فوتبال این مراکش در برابر فرانسه در نیمه نهایی جام جهانی قطر، درگیری بین هواداران فرانسوی و مراکشی در نیس در جنوب فرانسه آغاز شده است.

این روزنامه فرانسوی گفت که گروهی از افراد معترض بلافاصله پس از پایان مسابقه در میدان ماسنا نیس به شورش پرداختند.

براساس گزارش فیگارو، نخستین درگیری‌ها زمانی آغاز شد که گروهی از جوانان فرانسوی که لباس هودی (لباس کلاهدار) بر تن داشتند، به هواداران مراکشی حمله کردند و شعارهای نژادپرستانه همچون «عرب ها باید بروند!» یا «ما در خانه هستیم!» را سر دادند.

پس از این یورش، مراکشی تباران نیز به مقابله برخاستند و درگیری میان دو طرف آغاز شد.

شورش در فرانسه

بیشتر بخوانید:

پرتاب اجسام آتش گرفته، سنگ و بطری و همچنین زباله به سمت یکدیگر در درگیری دو طرف گزارش شده و گفته شده در این زد خودرها پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور استفاده کرده است.

رسانه‌ها همچنین از درگیری بین هواداران مراکشی و فرانسوی فوتبال در شهرهای مون پلیه و آوینیون خبر دادند. بر اساس تصاویر ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی، هواداران در نانت، تولوز و تعدادی دیگر از شهرها نیز درگیر شدند. همچنین از پاریس خبر رسیده که جمعیت زیادی در خیابان شانزلیزه تجمع کرده‌اند، اما گشت‌های پلیس متعدد در حال حاضر در آنجا مشغول گشت زنی هستند و هنوز ناآرامی جدی در پاریس گزارش نشده است.

به نقل از مهر، دومین دیدار از مرحله نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه روز چهارشنبه تیم‌های ملی مراکش و فرانسه در ورزشگاه البیت به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری ۲ بر صفر خروس‌های اروپا به پایان رسید تا این تیم برای دومین دوره متوالی فینالیست شود. (اینجا بخوانید)

فرانسوی‌ها که قهرمان دوره گذشته جام جهانی هستند با پیروزی برابر مراکش و فینالیست شدن به جمع کشورهایی پیوست که دو دوره متوالی به فینال جام جهانی راه یافته‌اند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.