پوتین قصدی برای آتش‌بس کریسمسی در اوکراین ندارد

کرملین درخواست زلنسکی برای خروج نیرو‌های روسیه را رد کرد و گفت که اوکراین باید تصرفات ارضی روسیه در اوکراین را بپذیرد.

به گزارش تازه نیوز، گاردین نوشت: مسکو گفته است که «آتش‌بس کریسمس» روی میز نیست.

به نقل از انتخاب، پس از نزدیک به ۱۰ ماه جنگ در اوکراین، به نظر می‌رسد درگیری‌ها در زمستان ادامه دارد. ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین در سخنرانی ویدئویی خود در عصر روز چهارشنبه گفت: «در خط مقدم آرامش وجود ندارد». ر روز و هر متر به شدت سخت از دست می‌رود. به ویژه اینکه کل تاکتیک اشغالگران به نابودی همه چیز با توپ و خمپاره خلاصه می‌شود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین روز چهارشنبه در پاسخ به این سوال که آیا مسکو پیشنهاد‌هایی برای “آتش بس کریسمس” دیده است یا خیر، گفت: “نه، چنین پیشنهادی از کسی دریافت نشده است. این موضوع در دستور کار نیست.»

این مطالب را هم ببینید:

زلنسکی این هفته از روسیه خواسته بود تا به عنوان اولین گام به سوی توافق صلح، خروج نیروهایش را تا کریسمس آغاز کند، اما پسکوف روز سه‌شنبه با اشاره به کنترل روسیه بر بخش‌هایی از چهار منطقه اوکراین که در ماه سپتامبر به دنبال «رفراندم‌های» اجباری و غیرقانونی ضمیمه کرد، گفت تا زمانی که زلنسکی «واقعیت‌های» روی زمین نپذیرد، هیچ صلحی با کی یف وجود نخواهد داشت.

پس از یک سری حملات برق آسای اوکراین، کی یف کنترل نیمی از سرزمین‌هایی را که مسکو در هفته‌های اول تهاجم به تصرف خود درآورده بود، دوباره به دست گرفت.

تحلیلگران نظامی می‌گویند حتی با وجود ادامه جنگ‌های شدید به ویژه در منطقه شرقی دونتسک، جایی که نیرو‌های روس برای تصرف شهر باخموت تلاش می‌کنند، اکنون ممکن است بن بست زمستانی ایجاد شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.