دلیل حذف فغانی از جام‌جهانی مشخص شد

کمک داور ایرانی حاضر در جام جهانی گفت: ابتدا از اتاق VAR تایید کردند که از دید ما هم هند رخ نداده اما در ادامه گفتند که نسبت به این اتفاق ۵۰ – ۵۰ هستیم.

به گزارش تازه‌نیوز، محمدرضا ابوالفضلی درمورد اتفاقی که در بازی پرتغال و اروگوئه رخ داد و در نهایت سبب حذف تیم داوری ایران از جام جهانی شد، اظهار داشت:ما هم امید زیادی داشتیم به مراحل بالاتر جام جهانی راه پیدا کنیم اما تا دقیقه ۸۹ آن بازی دو تیم چلنج و کری خیلی شدیدی با هم داشتند. در آن صحنه هم فغانی تصمیم درستی گرفت. در گوشی من می‌شنیدم و ما کمک داوران هم با اتاق VAR ارتباط داشتیم. فغانی در آن لحظه گفت دست برای حمایت از بدن است و از دید من هند نیست. به همین دلیل خطا را اعلام نکرد و بازی را ادامه داد.

وی افزود: در زمان اعلام ضربه کرنر، اتاق VAR هم به فغانی تایید داد و گفت از دید ما هم هند نیست و کار را ادامه داد. زمانی که می‌خواستند کرنر را بزنند، بار دیگر VAR اعلام کرد ما ۵۰-۵۰ هستیم. چهار نفر در آن اتاق بودند و به فغانی توصیه کردند پای مانیتور بیا و نظر بده. به نظر من دخالت بی جای VAR سبب شد در آن لحظه که فشار زیادی در رقابت پرتغال و اروگوئه وجود داشت، استدلال برخی داوران اتاق VAR این بود قبل از رسیدن دست به زمین، توپ به دست برخورد کرده است و از دید ما این می‌تواند هند باشد.

کمک داور دوم علیرضا فغانی توضیح داد: هنوز هم اتفاق نظری در این مورد وجود ندارد. حتی روز بعد در زمان آنالیز یک عده گفتند هند هست و یک عده گفتند هند نیست. متاسفانه شاید این پنالتی سبب شد اروگوئه به مرحله بعدی نرسد. فشاری که این کشور آورد، سبب شد تصمیم برای حذف ما گرفته شود.

به نقل از فارس، ابوالفضلی درخصوص اینکه آیا فغانی می‌توانست برای تصمیم گیری در آن صحنه از کمک‌های خودش هم کمک بگیرد، گفت: بله اما در آن صحنه بخش VAR دخالت کرد. من کمک دوم بودم و از صحنه فاصله داشتم. محمدرضا منصوری هم به عنوان کمک اول در زاویه دید مناسبی قرار نداشت. کمک داوران نمی‌توانند پای مانیتور بروند و شاید اگر ما از مانیتور می‌دیدیم، می‌توانستیم کمک کنیم. چهار داور در آن اتاق نشسته و از زوایای مختلف صحنه را آنالیز می‌کنند. درنهایت خود فغانی پس از آنالیز صحنه های مختلف برای اعلام پنالتی به جمع‌بندی رسید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.