زننده گل به ایران در جام‌جهانی درگذشت

سینیشا میهایلوویچ، سرمربی پیشین بولونیا و میلان در ۵۳ سالگی درگذشت.

به گزارش تازه‌نیوز، با تایید رسانه‌های ایتالیایی، سینیشا میهایلوویچ سرمربی باسابقه صرب پس از سه سال مبارزه با سرطان خون، امروز از دنیا رفت. میهایلوویچ پس از ابتلایش به سرطان، به کارش روی نیمکت بولونیا ادامه داد و توانست طی دو فصل، این تیم را در میانه‌های جدول سری آ حفظ کند اما در ابتدای فصل ۲۳-۲۰۲۲ در پی نتایج ضعیف، تیاگو موتا جانشین او شد.

میهایلوویچ پس از ابتلایش به سرطان گفته بود:

به این بیماری احترام می‌گذارم و با سینه‌ای ستبر با آن روبه‌رو خواهم شد. در چشمان این بیماری زل می‌زنم، همان‌گونه که همیشه با مشکلات روبه‌رو شده‌ام.

میهایلوویچ: پس از مبارزه با سرطان خون، غلبه بر ویروس کرونا مثل یک لیوان آب خوردن بود

میهایلوویچ فوتبالش را در سال ۱۹۸۸ در پست مدافع چپ و در باشگاه وویودینا شروع کرد و سه سال بعد همراه با ستاره سرخ بلگراد قهرمان جام باشگاه‌های اروپا شد. او در ادامه پیراهن تیم‌های آاس رم، سمپدوریا و لاتزیو را به تن کرد و در دو سال پایانی فوتبالش به عنوان مدافع مرکزی برای اینتر میدان رفت. او در جام جهانی ۱۹۹۸ عضوی از تیم ملی یوگوسلاوی بود و در جریان پیروزی ۱-۰ مقابل ایران در مرحله گروهی، از تخصص خود یعنی زدن ضربه آزاد بهره برد و تک گل تیمش را از این طریق به ثمر رساند.

میهایلوویچ پس از آویختن کفش‌هایش در تابستان ۲۰۰۶، سریعا مربی‌گری را شروع کرد و فورا دستیار روبرتو مانچینی در اینتر شد. او سپس سرمربی‌گری در تیم‌های کاتانیا، فیورنتینا، تیم ملی صربستان، سمپدوریا، میلان، تورینو و بولونیا را تجربه کرد. میهایلوویچ که در فصل ۱۶-۲۰۱۵ هدایت میلان را برعهده داشت، با وجود اخراجش در اواخر فصل، جانلوییجی دوناروما را به جهان فوتبال معرفی کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.