خودرو‌های وارداتی کی در بورس فروخته می‌شوند؟/ ۱۰ نکته در مورد نحوه خرید خودروی وارداتی

۱۹ هزار دستگاه از مجموع ۲۱ هزار خودرو وارادتی قابل عرضه در بورس، تولید چانگان چین هستند که زحمت واردات و فروش آن‌ها روی دوش سایپا است! یعنی دومین تولیدکننده بزرگ خودرو کشور با حفظ سمت یکی از شش شرکت اصلی واردکننده خودرو به‌حساب می‌آید

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از فرارو، فروش خودرو‌های وارداتی با وجود اعلام ثبت آن‌ها در بورس کالا ممکن است به این زودی‌ها انجام نشوند. طبق قانون، فروشنده‌هایی که کالای خود را ثبت می‌کنند، تا شش ماه فرصت عرضه خواهند داشت و پس از آن باید دوباره مراحل دریافت مجوز عرضه در بورس را پشت سر بگذارند. چیزی که احتمال محقق نشدن وعده عرضه اولین محموله خودرو‌های وارداتی در بورس را تقویت می‌کند، مشکلات و دست‌انداز‌های مربوط به قوانین خشک و سخت‌گیرانه گمرک است. هرچند دولت این اختیار و توانایی را دارد که در کسری از ثانیه، این مشکلات را برطرف کرده و مجوز ترخیص از گمرک و عرضه در بورس کالا را همزمان بدهد. بالاخره کمتر از ۷۰ روز تا پایان سال فرصت داریم و وعده آزادسازی دوباره واردات خودرو مثل چند وعده دیگر، روی زمین مانده است.

شماره یک | اولین سری از خودرو‌های وارداتی به بورس رسیده‌اند و قرار است از طریق مزایده واگذار شوند. هنوز تاریخ مشخصی برای این کار اعلام نشده، اما برخی منابع براساس شنیده‌ها و احتمالات از سوم بهمن یاد کرده‌اند که تقریبا می‌شود ۱۲ روز دیگر. با توجه به اینکه مراحل ترخیص کالا و موضوعات گمرکی هنوز به سرانجام نرسیده، نباید خیلی روی این تاریخ حساب باز کرد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.