اگر جرم ما فرزند هاشمی بودن است به آن افتخار می‌کنیم/ خواهر ما را آزاد کنید!

خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در متنی که آن را در قالب «رنجنامه» تنظیم کرده‌اند، با اشاره به موافقت اخیر رهبری با عفو گسترده، خواستار آزادی زنان در بند به خصوص فائزه هاشمی شده‌اند.

به گزارش تازه‌نیوز، در بخش‌هایی از «رنجنامه خانواده آیت الله هاشمی رفسنجانی» که آن را به تاریخ امروز؛ ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۱ منتشر کرده‌اند، می‌خوانیم: قرار بود این رنجنامه را پس از ششمین سالگرد رحلت پدرمان، آیت الله هاشمی رفسنجانی منتشر کنیم، اما اندیشیدیم که او که قلبش تا واپسین لحظات برای ایران و انقلاب می‌تپید و در این راه رنج‌ها کشید، شاید راضی نباشد که ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را با بازگوکردن دردهای‌مان برای مردمی که در این روزگار سخت، بار بزرگ مشکلات را بردوش می‌کشند، تلخ کنیم، بنابراین تصمیم گرفتیم اکنون و پس از برگزاری مراسم ۲۲ بهمن، از او بگوییم. او که تحمل رنج شکنجه های طاقت فرسای ساواک که آثارش تا پایان عمر در بدنش باقی بود، ترورشدن بوسیله فرقان با دوگلوله‌ای که در بدنش نشست، حضور درروزهای سخت جبهه ها، مجاهدت شبانه روزی برای سازندگی و سرانجام تحمل تخریب‌ها، تهمت‌ها و توهین‌های فراوان آن هم از سوی مدعیان انقلابی که هاشمی در کنار یارانش طالقانی، منتظری، بهشتی، مطهری، رجایی، باهنر، خامنه‌ای و… تحت رهبری امام خمینی آن را به ثمر رسانده بودند، او را پیراسته از هر نام و تعلقی به دیدار معبود رساند.

به نقل از ایسنا، نویسندگان این متن با گلایه از آن‌چه «تداوم توهین‌ها، تهمت‌ها وتخریب‌های ناجوانمردانه» خوانده‌اند، مدعی شده‌اند که « تاوان بغض و کینه اصحاب قدرت را نسبت به پدر» پس می‌دهند و «همه فرزندان بدلیل زنده نگهداشتن یاد و افتخار به نام پدر، تحت فشارند و مادر رنجور و بیمارمان که عمری پشت در زندان‌های رژیم گذشته و فعلی رنج می‌کشید، امروز در فراق دختر زندانیش بی‌تابی می‌کند».

این مطالب را هم ببینید:

در بند دیگری از متن مذکور از کسانی که «مخالفان هاشمی» خوانده‌ شده‌اند پرسش‌هایی مطرح و خواسته شده است که «برای افکار عمومی» یا «وجدان خود» پاسخگو باشند. در بخش‌هایی از این پرسش‌ها با اشاره به «حمایت‌های همیشگی امام و رهبری از مرحوم هاشمی» آمده است:

– اگر به مکتب وخط امام خمینی، معتقدید، چه کسی نزد امام معتمدتر و نزدیکتر و مورد اتکاتر از هاشمی بود؟

– اگر مدعی پیروی از آیت‌الله خامنه‌ای هستید، چه کسی به ایشان نزدیکتر از برادر بود؟

– اگر ارادتمند وعلاقه‌مند به سردار شهید حاج قاسم سلیمانی هستید، آیا نمی‌دانید حاج‌قاسم از روابط بسیار نزدیک و صمیمانه‌ای با آیت‌الله هاشمی چه در دوران دفاع مقدس، در قالب سرداری تحت امر فرمانده جنگ، چه در دوران سازندگی بعنوان جهادگر سازندگی و چه پس از آن بعنوان مشاوری امین و معتمدی دلسوز برخوردار بود؟

– اگر خود را انقلابی می دانید، چه کسی مانند هاشمی، شناسنامه انقلاب است؟

–  اگر خود را شیفته وطن وایران اسلامی می دانید، کدام شخصیت را در تاریخ معاصر ایران سراغ دارید که شصت سال مبارزه وفعالیت سیاسیش را با هدف دفاع از ایران و آبادانی این سرزمین تداوم بخشیده باشد؟

– اگر خود را مردمی می دانید، کدام شخصیت را در تاریخ انقلاب سراغ دارید که سیزده بار خود را در معرض رای مردم قرار داده باشد، هزاران بار در برابر پرسشها وچالشهای رسانه ها و افکار عمومی پاسخگو باشد، در برابر تخلفات انتخابات شکایت به خدا ببرد و از ردصلاحیت با آرامش بگذرد، تا مصلحت مردم را برمصلحت خود مقدم دارد؟

–  اگر حتی مسلمان و پایبند به حرمت دروغ وتهمت وظلم وهتک حیثیت افراد نیستید، آزاده هستید؟، جوانمرد باشید …

نویسندگان این متن در بندی دیگر نوشته‌اند: اگر جرم ما فرزند هاشمی بودن است که به آن افتخار می کنیم. تصور می کنید که اگر در دهه فجر وایام پیروزی انقلاب، هاشمی را سانسور کنید، اگر در مناسبت‌های دفاع مقدس و جنگ تحمیلی فرمانده جنگ را حذف کنید، اگر با برق و آب وگاز و راه‌ها و زیرساخت‌هایی که در دوران سازندگی بنا شد، برهاشمی بتازید اسم او و محبت او را از دل مردم محو می‌کنید، به این راه اشتباه ادامه دهید که هرچه در دشمنی با او کردید بر محبوبیت او در زمان زندگیش افزود وپس از درگذشتش نیز تفکر وراه ومکتب هاشمی را زنده تر خواهد کرد. اکنون که بنا بر آزادی زندانیان سیاسی و معترضان شده است، شاید بتوان با آزادی زنان دربند سیاسی از جمله خواهرمان فائزه، مرهمی بر زخم‌ها و دردها گذاشت، مادران وفرزندان و همسرانی چشم انتظار این زنان هستند و ایام مبعث رسول اکرم(ص) فرصت مناسبی برای مرهم نهادن بر زخم این خانواده‌هاست.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.