تروریست‌های آمریکا به روسیه می‌روند؛ ماجرا چیست؟!

به گفته سرویس‌های اطلاعاتی؛ ایالات متحده قصد دارد با اعزام تروریست به روسیه و کشورهای مشترک‌المنافع مقامات این کشورها را مورد هدف قرار دهد.

به گزارش تازه‌نیوز، خبرگزاری اسپوتنیک نوشت سرویس اطلاعات خارجی روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده که ارتش آمریکا به دنبال جذب رزمندگان جهادی برای انجام حملات تروریستی در خاک روسیه و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع است.

سرویس اطلاعات خارجی روسیه در این بیانیه گفته که «بر اساس اطلاعات موثقی که به دست سرویس اطلاعات خارجی روسیه رسیده؛ ارتش آمریکا به طور فعالانه به دنبال جذب رزمندگان گروه‌های جهادی وابسته به داعش و القاعده برای انجام حملات تروریستی در روسیه و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع است. در این زمینه باید گفت که توجه ویژه آمریکا به جلب همکاری مردم قفقاز شمالی و دیگر کشورهای آسیای مرکزی است».

در این بیانیه بعد از اشاره به این‌که «ارتش ایالات متحده در ماه ژانویه بیش از شصت نیروی شبه‌نظامی را به خدمت گرفته»؛ آمده که این نیروها پس از آموزش در پایگاه نظامی التنف آمریکا در سوریه، برای انجام عملیات تروریستی علیه دیپلمات‌ها و مقامات امنیتی به روسیه و دیگر کشورهای مشترک‌المنافع اعزام خواهند شد.

این آژانس اطلاعاتی در ادامه توضیح داده: «در آن پایگاه نظامی نحوه ساخت و استفاده از مواد منفجره دست‌ساز و هم‌چنین نحوه انجام خرابکاری و فعالیت‌های براندازانه به آن‌ها آموزش داده می‌شود. در این میان توجه ویژه آموزش‌دهندگان معطوف است به برنامه‌ریزی حملات تروریستی به تأسیسات محافظت‌شده- که مأموریت‌های دیپلماتیک خارجی را نیز شامل می‌شود».

بیشتر بحوانید:

به گفته سرویس اطلاعات خارجی روسیه؛ آژانس‌های امنیتی ایالات متحده مسحور «ایده دیوانه‌وار نابودی روسیه» هر گونه استفاده از تروریست‌ها برای رسیدن به اهداف خودشان را قابل قبول می‌دانند.

به نقل از شفقنا، در بخشی از بیانیه آمده: «ما شاهد نزول قطعی هرگونه اصول اخلاقی در سرویس‌های امنیتی ایالات متحده هستیم. در واقع استراتژیست‌های واشنگتن، مسحور ایده جنون‌آمیز نابودی روسیه، استفاده مستقیم از تروریست‌ها برای رسیدن به اهداف کثیف خود را قابل قبول می‌دانند. چنین اقداماتی واشنگتن را با گروه‌های تروریستی بزرگ بین‌المللی در یک ردیف قرار می‌دهد.

این اولین بار نیست که سرویس اطلاعات خارجی روسیه خبر از همکاری ایالات متحده با تروریست‌ها می‌دهد. در ماه مه ۲۰۲۲ سرویس‌های اطلاعاتی روس‌ها فاش کردند که واشنگتن به طور فعالانه در حال استخدام اعضای داعش برای نقش‌آفرینی در جنگ اوکراین به عنوان مزدور است. به گفته سرویس اطلاعات خارجی روسیه نیروهای ویژه جهادی برای انجام عملیات خرابکارانه علیه نیروهای مسلح روسیه در اوکراین آموزش دیده‌اند.

طبق این گزارش در آوریل ۲۰۲۲ نیز حدود شصت نیروی ۲۰ تا ۲۵ ساله داعشی با مشارکت سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا از زندان‌های تحت کنترل کردهای سوریه آزاد شدند.بنا بر گزارش‌های منتشر شده؛ این تروریست‌ها بعد از گذراندن آموزش‌های رزمی مورد نیاز به اوکراین اعزام شدند.

آژانس اطلاعاتی روسیه در آن زمان هشدار داد که پایگاه التنف آمریکا در سوریه به یک مرکز تروریستی یا به اصطلاح به یک هاب تروریستی تبدیل شده؛ و در آن‌جا حدود ۵۰۰ شبه‌نظامی جهادی وفادار به ایالات متحده آمریکا در حال گذراندن دوره‌های آموزش نظامی برای انتقال به اوکراین هستند.این سرویس اطلاعاتی تاکید کرد که اولویت آمریکا در این زمینه جلب و جذب افرادی از ماوراء قفقاز و آسیای مرکزی است.

بنا به اشاره سرویس اطلاعات خارجی روسیه در آن زمان؛ «دوره آموزشی التنف شامل آموزش استفاده از انواع سیستم‌های موشکی ضد تانک، پهپادهای شناسایی و ضربتی، و البته تجهیزات پیشرفته ارتباطی و نظارتی است».

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.