حمله هوایی اسرائیل در سوریه/ پایگاه نظامی آمریکا هدف حمله موشکی قرار گرفت

در پی حمله هوایی رژیم صهیونیستی به اهدافی در دمشق، پدافند هوایی ارتش سوریه به مقابله با اهداف متخاصم پرداخت.

به گزارش تازه‌نیوز و به نقل از ایرنا،  خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) بامداد یکشنبه از شنیده‌شدن صدای انفجارهای مهیب در آسمان دمشق و آغاز بررسی برای ماهیت آن خبر داد.

خبرنگار سانا در ادامه گزارش داد که سامانه‌های پدافند هوایی سوریه در حال مقابله با اهداف متخاصم در آسمان دمشق هستند.

رسانه‌های صهیونیستی نیز با اعلام خبر شنیده‌شدن صدای ده‌ها انفجار در آسمان دمشق، گفتند که به اهدافی در ریف جنوبی دمشق حمله شده است.

برخی منابع عربی ضمن اشاره به پرواز جنگنده‌های رژیم کودک‌کُش صهیونیستی در آسمان جنوب لبنان، گزارش دادند که پدافند هوایی سوریه امواج متوالی موشک‌ها از سمت جولان اشغالی و دریاچه طبریا را دفع کردند.

دقایقی بعد رسانه‌های محلی با انتشار تصاویری گفتند که یک ساختمان در منطقه کفرسوسه واقع در ریف جنوبی دمشق هدف اصابت موشک‌های رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» تعداد تلفات حمله به این ساختمان را ۸ تا ۹ نفر اعلام کرد.

«باسم منصور» مدیر سازمان هواپیمایی دولتی سوریه نیز اعلام کرد که فرودگاه بین‌المللی دمشق هدف حمله قرار نگرفته است.

خبرگزاری «اسپوتنیک» نیز با بیان اینکه منطقه مورد هدف یکی از حساس‌ترین مناطق امنیتی دمشق به حساب می‌آید به نقل از یک منبع در فرماندهی پلیس دمشق نوشت: «در تجاوز دشمن اسرائیلی یک ساختمان مسکونی هدف قرار گرفت».

منابع محلی از حمله موشکی به پایگاه نیروهای آمریکایی مستقر در میدان نفتی «العمر» واقع در حومه دیرالزور خبر دادند.

بر اساس این گزارش، در پی این حمله موشکی زبانه‌های آتش از داخل پایگاه آمریکایی به آسمان زبانه کشیده است.

در مورد تلفات احتمالی این حمله موشکی گزارشی هنوز منتشر نشده است.

پایگاه‌های نیروهای آمریکایی در سوریه هرازگاهی هدف حملات راکتی و پهپادی قرار می‌گیرد.

با شکست گروه تروریستی داعش به عنوان بازوی نظامی آمریکا در سوریه در آذر ماه سال ۱۳۹۶، نیروهای آمریکایی مستقیما جایگزین این گروهک شدند و دقیقا از همان زمان نیز به جای داعش شروع به استخراج و سرقت نفت سوریه کردند.

مناطق تحت اشغال نیروهای آمریکایی و شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوریه» (قسد) تحت حمایت آن‌ها در الحسکه و دیگر مناطق شمالی سوریه، همواره شاهد اعتراضات شهروندان سوری به حضور اقدامات تروریستی اشغالگران و شبه نظامیان علیه ساکنان این مناطق است.

دولت سوریه بارها تاکید کرده است که این شبه نظامیان و آمریکایی‌ها در شرق و شمال شرق سوریه هدفی جز غارت نفت ندارند و حضور آنان غیر قانونی است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.