گزارش بی‌سابقه آژانس در مورد برنامه هسته‌ای ایران

بازرسان آژانس انرژی اتمی سازمان ملل در حال بررسی عمدی‌بودن تجمیع مواد رادیواکتیو خلوص بالا در تأسیسات ایرانی هستند.

به گزارش تازه‌نیوز، پس از انتشار گزارش بلومبرگ مبنی بر کشف اورانیوم غنی‌شده ۸۴ درصدی در ایران توسط آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، دیدبان اتمی سازمان ملل متحد در روز یک‌شنبه گفت که در حال گفتگو با مقامات ایرانی در این باره است.

به نقل از اکوایران، بنا بر گزارش خبرگزاری رویترز، آژانس در توییتر نوشت: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از گزارش اخیر رسانه‌ها در مورد سطح غنی‌سازی اورانیوم در ایران آگاه است. آژانس در حال گفتگو با ایرانی‌ها در مورد این موضوع بوده و نتیجه را به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اطلاع خواهد داد».

آژانس پیش از انتشار این بیانیه از اظهار نظر در این مورد امنتاع کرد.

این مطالب را هم ببینید:

آژانس مسئول بازرسی برنامه هسته‌ای ایران بوده و در گزارش‌های ۳ماهه و همچنین گزارش‌های ویژه به ۳۵ کشور عضو شورای حکام، تغییرات و پیشرفت‌های اتمی قابل توجه ایران را به اطلاع می‌رساند.

به گفت دیپلمات‌ها، آژانس تا کنون چنین گزارشی منتشر نکرده بود.

بلومبرگ نیز قبلا در روز یک‌شنبه با استناد به دو دیپلمات ارشد گزارش داد که آژانس در تلاش است تا نحوه دستیابی ایران به اورانیوم ۸۴ درصدی را روشن کند.

بلومبرگ نوشت: بازرسان به دنبال جواب این سؤال‌اند که آیا ایران عمدا این به این خلوص دست یافته یا تنها نتیجه تجمیع ناخواسته مواد در شبکه لوله‌های سانتریفیوژها بوده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.