انفجار قیمت خودرو‌های وارداتی طی یک هفته

قیمت خودرو‌های وارداتی در هفته جاری در حالی جهش کرد که کاهش قیمت دلار هم نتوانست مانع جهش قیمت این خودرو‌ها در بازار شود.

به گزارش تازه‌نیوز، خودرو‌های وارداتی امروز با چه قیمتی در بازار معامله شدند؟ ارزیابی بازار نشان می‌دهد، «آزرا» مدل ۲۰۱۹ در هفته جاری با رنگ سفید و با کارکرد ۳۸ هزار کیلومتر با قیمتی در حدود پنج میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان در بازار معامله شد و رشدی ۷۰۰ میلیونی داشت.

به نقل از اقتصادنیوز، رصد بازار نشان از آن دارد که در هفته سپری شده رشد قیمت وارداتی‌ها به یک میلیارد هم رسید. براساس شواهد بازار، خودرو‌های وارداتی در این هفته رشدی ۱۲۰ تا یک میلیاردی را ثبت کردند و با این شرایط «سانتافه ۲۰۱۸» بیشترین رشد قیمت را در این هفته به خود اختصاص داد و «رنوتالیسما» هم کمترین رشد قیمت را داشت.

رشد قیمت وارداتی‌ها در بازار در حالی رقم خورد که در هفته سپری شده شاهد کاهش نرخ دلار در بازار بودیم، اما این عامل هم نتوانست بازار خودرو‌های وارداتی را آرام کند و این بازار به رشد قیمت خود ادامه داد.

علاوه بر نرخ دلار، این هفته بهارستان‌نشین‌ها آیین نامه ورود خودرو‌های کارکرده به وزارت صمت ارائه کرد، اما این خبر هم نتوانست بازار وارداتی را به عقب براند. براساس آیین نامه مجلس به وزارت صمت اجازه داده شد تا خودرو‌های دست دوم با عمر ۵ سال را برای توسعه حمل و نقل، تنظیم بازار و کاهش مصرف سوخت به کشور وارد کند.

این مطالب را هم ببینید:

قیمت برخی از وارداتی در بازار

به گفته فعالان بازار خودرو عوامل مذکور موجب شده تا بازار خودرو با ابهام بسیاری مواجه شود که این امر سردرگمی خریداران را به همراه داشته است.

اما خودرو‌های وارداتی امروز با چه قیمتی در بازار معامله شدند؟ ارزیابی بازار نشان می‌دهد، «آزرا» مدل ۲۰۱۹ در هفته جاری با رنگ سفید و با کارکرد ۳۸ هزار کیلومتر با قیمتی در حدود پنج میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان در بازار معامله شد و رشدی ۷۰۰ میلیونی داشت.

از دیگر خودرو‌هایی وارداتی می‌توان به «رنوتالیمسان» مدل ۲۰۱۸ اشاره کرد. این خودرو در این هفته با کارکرد ۳۹ هزار کیلومتر در بازار و با قیمت سه میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان خرید و فروش شد و رشدی ۱۲۰ میلیونی را تجربه کرد.

اما «النترا» مدل ۲۰۱۸ یکی از خودرو‌هایی نیز در هفته سپری شده رشدی ۲۰۰ میلیون داشت و قیمت آن در رنگ سفید در بازار به قیمت سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون رسید.

از سوی دیگر «میتسوبیشی اوتلندر» با کارکرد ۹ هزار تا نیز در این هفته با قیمت چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در بازار معامله شد و رشد ۳۰۰ میلیون تومانی نسبت به هفته گذشته داشت.

اما «توسان IX۳۵» مدل ۲۰۱۸ بدون کارکرد نیز در این هفته با قیمت ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیارد تومان در بازار خرید و فروش شد و رشدی ۴۰۰ میلیونی داشت. از سوی دیگر رصد بازار نشان دهنده آن است که «هیوندا سانتافه» نیز در این هفته با رنگ سفید رشدی یک میلیارد تومانی داشت و قیمت آن به ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.