بارش باران ردر برخی از مناطق کشور/ هواشناسی ایران امروز جمعه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی گفت: شاهد افزایش دما در نوار شمالی هستیم اما از روز شنبه جریانات خنک شمالی وارد کشور می شود.

به گزارش تازه‌نیوز، صادق ضیائیان گفت: جمعه در یزد،کرمان، هرمزگان و با گذر موج تراز میانی برای شمال‌غرب کشور، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و قزوین و مناطق مرزی در استان‌های کرمانشاه و کردستان، افزایش ابر، رگبار، رعد و برق پراکنده و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

به گفته مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی روز شنبه برای دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های البرز، تهران، سمنان، مناطقی از اصفهان، یزد، کرمان، دامنه‌های زاگرس در استان‌های همدان، مرکزی، قم، بارش پراکنده پیش‌بینی شده است.

او می گوید: اوایل شب در گیلان، مازندران و اردبیل و از شنبه نیز مازندران و گلستان بارش پراکنده دارند. روز یکشنبه در برخی مناطق اصفهان، یزد، ارتفاعات کرمان، شرق سمنان، خراسان شمالی و شرق سواحل دریای خزر، رگبار پراکنده پیش بینی می شود. همچنین در شامگاه یکشنبه نیز در کردستان و کرمانشاه، بارش پراکنده انتظار می‌رود.

به نقل از باشگاه خبرنگاران، ضیائیان گفت: افزایش دما در نیمه شمالی کشور به ویژه برای اردبیل و گیلان پیش‌بینی شده است و از شنبه با نفوذ جریانات خنک شمالی، کاهش دما در نوار شمالی مورد انتظار است. فردا نیز پدیده گردوخاک در برخی مناطق شمال‌غرب و غرب پیش‌بینی شده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.