واکنش نماینده افشاگر شاسی‌بلندها به اتهامات مجلس علیه خود و احضارش توسط قوه قضاییه

نماینده تبریز گفت:اگر ما ادعای خدمت گذاری به مردم را داریم باید تمام کارهایی که می کنیم را به گوش مردم برسانیم. درست مثل نوکری که تلاش دارد کارهای خوب خود را به سمع و نظر اربابش برساند تا او را خوشحال کند اما وقتی این اتفاق نمی افتد و از ارباب که مردم هستند پنهان می شود ،پس یک خیانتی در حق مردم و ارباب است.

به گزارش تازه‌نیوز، علیرضا بیگی نماینده مجلس گفت:طبیعتا اگر جامعه نسبت به آنچه که در آن اتفاق بیفتد علم داشته باشد حتما می تواند نسبت به آن موضع بگیرد و تکلیف خود را معلوم کند، بنابراین وقتی چیزی شفاف نیست یعنی برخلاف مصالح مردم است و هر آنچه از مردم پنهان نگه داشته شود بر خلاف منافع ملت است. وی تاکید کرد:گذشته تاریخی هم نشان می دهد هرچیزی از مردم پنهان شده در ضدیت با مردم بوده است.
نماینده تبریز با اشاره به اینکه درعالم واقع اگر ما ادعای خدمت گذاری به مردم را داریم باید تمام کارهایی که می کنیم را به گوش مردم برسانیم ادامه داد: درست مثل نوکری که تلاش دارد کارهای خوب خود را به سمع و نظر اربابش برساند تا او را خوشحال کند اما وقتی این اتفاق نمی افتد و از ارباب که مردم هستند پنهان می شود ،پس یک خیانتی در حق مردم و ارباب است. ی افزود: قطعا این کار هم عذاب وجدان دارد و هم عقوبتی که در هنگام آشکار شدن به وجود می آید.
بیگی گفت:در جامعه ای که اصالت با خواست و اراده مردم است، مردم همانقدر که اجازه نصب دارند اجازه عزل هم دارند. بنابراین آگاه نگه داشتن مردم که منشا قدرت هستند از ضروریات است. وی تاکید کرد : البته عدم شفافیت در موضوع محرمانه ای که آگاهی از آن برای دشمن فرصت سازی کند تنها صحیح است اما باز هم اگر بتوانیم به مردم بگوییم و از دشمن پنهان کنیم بهتر است.

خبرآنلاین به نقل از دولت بهار نوشت: این نماینده افزود:مجلس نباید چیزی برای پنهان کردن داشته باشد و همچین نباید شفافیت مجلس را به شفافیت دیگر دستگاهها موکول کرد وی با اشاره به واگذاری خودروها به نمایندگان گفت: در مورد خودرو ها رئیس مجلس می گوید همه واگذاری هایی که در تمام کشور انجام شده ازجمله مجلس مورد برسی قرار می گرد درحالیکه حساب مجلس جداست و چون در راس امور است این موضوع از مجلس نباید پذیرفته شود.
بیگی در مورد شکایت هایی که از او شده اظهار داشت: اصل ۸۴ قانون اساسی به نماینده اجازه داده تا در تمام امور کشور دخالت کند و این هیچ مرزی ندارد چون نماینده باید پاسخ را به به استحضار مردم برساند تا مردم بعدا سوال نکنند وقتی اتفاق افتاد تو کجا بودی؟
وی تاکید کرد: البته به تناسب اختیاراتی که به نماینده داده شده ،مصونیت هایی هم داده شده تا از او حفاظت کند. وی افزود: وقتی برای یک گروه خاصی این خودروها درنظر گرفته می شود حتما با مقصود خاصی است بنابراین باید شفاف سازی شود و اساسا شفافیت باید از مجلس شروع شود چون مجلس یعنی مردم .

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.