فهرست ادعاهای عجیب و غریب وزیر اخراجی رئیسی تمامی ندارد!

ادعای دبیر شورای عالی مناطق آزاد درباره پیشنهاد ۱۰۰ میلیارد دلاری امارات به ایران سوژه شد.

به گزارش تازه‌نیوز، صراط نیوز نوشت: حجت عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه تجاری ادعا کرده است که «اتاق سرمایه‌گذاری امارات گفته تا ۱۰۰ میلیارد دلار بر طرح‌های ما سرمایه‌گذاری خواهد کرد.»

اگر منظور این مسئول آن است که ایران قابلیت و پتانسیل این سرمایه گذاری را دارد، حرفی در ادعایش نیست اما اگر هدفش این است که شرایط برای این سرمایه گذاری آماده است و چنین کاری قطعی است، باید آن را نیز به فهرست ادعاهای عحیب و غریب او اضافه کنیم؛ ادعاهایی که معلوم نیست چرا مطرح می شوند و از آن مهمتر اینکه با این همه بازتاب منفی و عدم تحقق هیچ کدام از آنها، چرا هیچ وقت متوقف نمی شوند.

برای آنکه بدانیم عدد مطرح شده توسط عبدالملکی چقدر بزرگ است کافی است توجه کنیم که کل پول های بلوکه شده ایران در کره جنوبی که دست کم ۵ سال است کشور را درگیر خود کرده و حالا دولت به دنبال شکایت از آن افتاده، ۷ میلیارد دلار است نه بیشتر. کل طلب گازی ایران از عراق هم که بابتش چند بار گاز ایران به این کشور قطع شده، بنا به گفته مقامات رسمی، ۸ میلیارد دلار است. کل طلب ایران از ژاپن هم به ۲ میلیارد دلار نمی رسد. یعنی این بدهکاران بزرگ در مجموع حداکثر ۱۷ میلیارد دلار به ایران بدهی دارند که درمقایسه با ادعای عبدالملکی درمورد سرمایه گذاری امارات در ایران، فقط ۱۷ درصد می شود نه بیشتر.

بیشتر بخوانید:

عبدالملکی قبل از اینکه وارد دولت شود، ادعا کرده بود با یک میلیون تومان می توان شعل ایجاد کرد. او یک بار هم گفته بود که ۵ جوان ایرانی یک لامبورگینی ساخته اند و هیچ کمکی هم از دولت نمی خواهند اما مسئولان دولت وقت حتی این لامبورگینی را پلاک هم نمی کنند.

با این حال او وقتی به دولت آمد و از قضا وزیر کار هم شد، نه آن لامبورگینی ادعایی را پلاک کرد و نه با یک میلیون تومان شعل ایجاد کرد. بلکه کار به جایی رسید که همان کارمندان وزارت تحت مدیریت او هم نگرام امنیت شغلی خود شدند و در نهایت چاره ای جز کنار گذاشتن عبدالمکلی باقی نماند.

حالا که او به مدیریت مناطق آزاد رسیده، هنوز هم این دست ادعاها را ترک نکرده. بهتر است این فرد برای اثبات خودش حداقل کمک کند تا آن یک دستگاه لامبورگینی پلاک شود بعد به دنبال جذب ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایه از امارات بیفتد؟

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.