تنش در بازار ساخت مسکن؛ پیش‌فروش‌های صوری بلای جان مردم!

اگر سری به شورا‌های حل اختلاف زده باشید افزایش تعداد پرونده‌ها حاصل از شکایات در خصوص پیش فروش‌های صوری را خواهید دید. این وضعیت ناشی از عدم سیاست درست در مواجهه با تورم و رکود در بازار مسکن است.

به گزارش تازه‌نیوز، امروز سازنده برای ساخت هر متر خانه در تهران باید حداقل متری ۱۰ میلیون تومان هزینه کند. سرخوش، یکی از سازندگان بازار مسکن تهران در این باره به اقتصاد ۲۴ می‌گوید: امروز بیشتر سازندگان یا تغییر شغل داده اند و یا با ورشکستگی خانه نشین شده اند.

به گفته این فعال صنفی، رکود حاصل از ضعف خرید مردم و همچنین تورم بیش از اندازه در اقتصاد باعث شده که برخی از سازندگان، یک ملک را به صورت صوری به چندین نفر پیش فروش کنند که این وضعیت باعث تنش در بین مشتریان و حتی صاحبان این صنف در بازار شده است.

این سازنده مسکن می‌افزاید: اگر سری به شورا‌های حل اختلاف زده باشید افزایش تعداد پرونده‌ها حاصل از شکایات در خصوص پیش فروش‌های صوری را خواهید دید. این وضعیت ناشی از عدم سیاست درست در مواجهه با تورم و رکود در بازار مسکن است.

سرخوش تأکید می‌کند: با ادامه چنین وضعیتی، نمی‌توان بازار خوبی را برای نیمه دوم سال ارزیابی کرد. گرانی بیش از ۲۰ درصد تا پایان سال برای مسکن در تهران قابل پیش بینی است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.