هیچکس خبری از واردات خودرو ندارد/ قیمت خوردو‌های انبار تملیکی ۳۰ درصد زیر قیمت بازار

واردات خودرو هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده و دولت بر روی خودرو‌های باقی‌مانده در انبار‌ها دست گذاشته است.

به گزارش تازه‌نیوز، خودرو‌هایی که تا سال ۲۰۱۸ وارد شد اما به دلایل مختلف به دست مردم نرسید و حالا در انبار‌ها تا حد قابل توجهی فرسوده شده‌اند. اگرچه باز هم حضور این خودرو‌ها با وجود تمامی مشکلات‌شان بهتر از نبود آن‌ها در بازار است، اما و اگر‌های خاص خود را دارند.

«فیروز نادری»، کارشناس خودرو، درباره سرنوشت واردات خودرو و جایگزین کردن خودروهای تملیکی به جای آن‌ها به «فراز» گفت: «این خوردو ها مزید بر واردات است و به نظر می‌رسد واردات سر جای خود باشد. البته لازم به ذکر است که هیچکس خبری از واردات ندارد و کسی نمی‌داند چرا دولت دست دست می‌کند و این طرح اجرا نمی‌شود».

او در ادامه گفت: «این خودرو‌ها ماشین‌هایی بوده که طی سال‌های اخیر وارد شده و به قوانین حجم موتور برخورده‌اند، یک سری از ماشین‌ها نیز بعد از ممنوعیت واردات در گمرک باقی ماند و شماره‌گذاری نشد. الان که این ماشین‌ها در حال از بین رفتن است می‌خواهند آن‌ها را آزاد کنند؛ البته این اتفاق به نگهداری قیمت بازار کمک می‌کند».

او افزود: «آزادشدن ماشین‌های انبار تملیکی فعلا حرف بوده و هیچ ماشینی از انبار خارج نشده است. یک سری پیکانتو سال گذشته به بازار آمد اما اخیرا ماشینی آزاد نشده است».

این کارشناس خودرو در رابطه با مدل ماشین‌های تملیکی گفت: «مدل ماشین‌ها اکثرا زیر ۲۰۱۸ است و بعد از ۲۰۱۸ اصلا ماشینی وارد نشد. این خودرو ها اکثرا کره‌ای و ژاپنی و آلمانی هستند. بنز و بی‌ام‌و نیز میان آن‌ها وجود دارد. در دوره قبلی واردات تعدادی بی ام و هم وارد شد که پرشیا خودرو آن‌ها را خرید اما قیمت آن‌ها بد نبود. قیمت این خوردو‌ها ۳۰ درصد زیر قیمت بازار خواهد بود».

نادری در پایان درباره فرسوده شدن ماشین‌های انبار گمرک گفت: «طبق شنیده‌ها یک سری قطعات در گمرک برداشته شده است، مستهلک شدن ماشین نیز قطعی است و ۳۰ درصد قطعات آن‌ها معیوب شده است اما بالاخره بازسازی می‌شوند و کسی که می‌خواهد این ماشین‌ها را خریداری کند، قطعا از شرایط آن آگاه است».

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.