واکنش قوه‌ قضاییه به ادعای پدر شهید عجمیان درباره ولایتی

ییس کل دادگستری البرز آخرین وضعیت محکومان پرونده شهید روح الله عجمیان را تشریح کرد و گفت: متهمان در پرونده شهید عجمیان به جهت افساد فی الارض و محاربه تحت تعقیب قرار گرفتند.

میزان نوشت: “حسین فاضلی هریکندی ” روز پنجشنبه در اطلاعیه ای اظهار کرد: دادگاه با توجه به مقررات و حسب نوع و نحوه اقدامات متهمان احکام هر یک از آن‌ها را تعیین کرد و به همین جهت دو نفر از متهمان که دخالت مستقیم و موثر در شهادت این شهید داشتند به اعدام محکوم شدند و سایر متهمان نیز با توجه به نوع و کیفیت اقدامات به نفی بلد (حبس در تبعید) محکوم شدند.

شهید روح الله عجمیان در جریان اغتشاشات و ناامنی‌های ۱۲ آبان سال گذشته آزاد راه کرج – قزوین در محدوده بهشت سکینه (س) کرج با ضربات متعدد چاقو به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

مرکز اطلاع رسانی قوه قضاییه در ادامه این اطلاعیه اعلام داشت: آخرین نتیجه رسیدگی به پرونده شهید روح الله عجمیان و احکام صادر شده از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی استان البرز در این پرونده به شرح زیر است:

شهادت ایشان در ۱۲ آبان سال ۱۴۰۱ در منطقه کمالشهر کرج بوده است.

ریاست قوه قضاییه بلافاصله پس از وقوع اغتشاشات آن روز و شهادت این شهید عزیز، طی تماس تلفنی، دستور تسریع در شناسایی و دستگیری متهمان و نیز رسیدگی و صدور حکم را صادر نمودند و بلافاصله هم پرونده‌ای در این خصوص در دادگستری کل استان البرز تشکیل شد.

با دستورات قضایی بازپرس ویژه و تلاش شبانه روزی اداره کل اطلاعات استان البرز، متهمان شناسایی و دستگیر شدند.

با پیگیری مستمر ریاست قوه قضاییه و تلاش همکاران قضایی ما و ضابط پرونده، حدود یک هفته پس از شهادت یعنی در ۲۰ آبان ۱۴۰۱ قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست صادر شد.

توضیحات:

۱- در این پرونده متهمان به جهت افساد فی الارض و محاربه تحت تعقیب قرار گرفتند و دادگاه نیز با توجه به مقررات و حسب نوع و نحوه اقدامات متهمان احکام هر یک از آن‌ها را تعیین کرد و به همین جهت دو نفر از متهمان که دخالت مستقیم و موثر در شهادت این شهید داشتند به اعدام محکوم شدند و سایر متهمان نیز با توجه به نوع و کیفیت اقدامات به نفی بلد (حبس در تبعید) محکوم شدند.

۲- احکام اعدام دونفر از محکومان به نام محمدمهدی کرمی و محمد حسینی در ۱۷ دی سال قبل اجرا شد.

۳- حکم صادره در خصوص آرین فرزام نیا نیز با توجه به ادعای متعاقب بستگان او مبنی بر ابتلای وی به بیماری افسردگی، برای معرفی به پزشکی قانونی نقض و پرونده جهت بررسی و صدور حکم مجدد به شعبه اول دادگاه انقلاب استان البرز اعاده شد و پس از انجام استعلامات مجدد برای تاریخ ۲۴ آبان وقت رسیدگی مجدد به پرونده تعیین شده است.

۴- غیر از آرین فرجام نیا، احکام صادرشده از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اسلامی استان البرز از سوی دیوان عالی کشور تایید شد و با توجه به قطعیت احکام نفی بلد که به صورت تحمل حبس در زندان‌های شهرهای تعیین شده در حکم دادگاه می‌باشد، به زندان‌های شهرهای مربوطه اعزام و از زمان بازداشت تاکنون در زندان هستند.

۵- از ابتدای رسیدگی به این پرونده ریاست قوه قضاییه دستورات ویژه جهت هم تسریع در شناسایی و دستگیری متهمان و رسیدگی و صدور حکم داشتند و هم دستور دادند که همه متهمان شناسایی و مطابق قوانین و مقررات مربوطه به اتهام هریک از آن‌ها با دقت و رعایت مقررات رسیدگی و احکام مربوطه صادر و اجرا شود.

۶- هیچ کس در این پرونده له یا علیه متهمان دخالت و یا توصیه به صورت شفاهی و یا کتبی نداشته است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.