آیا تا به‌حال از کانسیلر ناخن استفاده کرده‌اید؟

کانسیلر را می‌توان یک ابزار همه‌کاره در کیف لوازم آرایشی معرفی کرد.

به گزارش تازه‌نیوز، این ابزار آرایشی می‌تواند خطوط ریز پوستی را محو کند، تغییرات رنگدانه‌ای پوست را بپوشاند، پوست را روشن‌تر جلوه بدهد و حتی برجسته مطلوبی به ابروها اضافه کند. معمولا کسانی که چهره زیبایی دارند و انگار از هیچ آرایشی استفاده نکرده‌اند، از همین کانسیلر برای آرایش محدود صورت کمک می‌گیرند. اما نکته جالب اینجاست که همه ما می‌توانیم از کانسیلرها برای داشتن ناخن‌های طبیعی‌تر و زیباتر استفاده کنیم.

کانسیلر ناخن چیست؟

کانسیلر ناخن، درست مانند کانسیلر صورت که برای پوشاندن تیرگی زیر چشم‌ها و روشن‌سازی پوست استفاده می‌شود، خیلی سریع لکه‌های اضافی روی ناخن‌ها را پنهان می‌کند و باعث می‌شود که تغییرات رنگدانه‌ای روی ناخن‌ها نیز در معرض دید دیگران قرار نگیرند.

بعضی از کانسیلرهای مخصوص ناخن دارای رنگ‌های بسیار ظریف و شفافی هستند، درحالی که بیشتر این محصولات هیچ رنگ خاصی به ناخن‌ها اضافه نمی‌کنند.

استفاده از یک کانسیلر باکیفیت برای ناخن‌ها کاری می‌کند که ناخن‌های شما کاملا سالم و زیبا به نظر برسند. پس با یک کانسیلر ناخن باکیفیت می‌توانید شادابی، طراوت و زیبایی مطلوبی را به ناخن‌ها بازگردانید.

 

مزیت‌های کانسیلر ناخن‌

کانسیلر ناخن براساس ویژگی‌های خاصی طراحی شده است و نمی‌توان این محصول را صرفا نوعی لاک ناخن معرفی کرد. بنابراین در درجه اول باید بدانیم که کانسیلر ناخن دقیقا چه مزیت‌هایی دارد:

 

۱. پنهان‌سازی تغییرات رنگدانه‌ای در ناخن‌ها

کانسیلر ناخن اساسا رنگ طبیعی ناخن‌های شما را روشن‌تر جلوه می‌دهد و همچنین لکه‌های روی ناخن‌ها یا تکه‌های زردشده را خنثی می‌کند. حالت براق و درخشانی که این کانسیلر‌ها به ناخن‌ها می‌بخشند، بسیار طبیعی به نظر می‌رسد.

 

۲. محافظت از ناخن‌ها در برابر آسیب‌دیدگی‌های بعدی

کانسیلر ناخن مثل یک لایه محافظ روی ناخن‌ها عمل می‌کند. بنابراین با به‌کارگیری کانسیلر ناخن می‌توانید از ناخن‌ها در برابر عوامل تهاجمی زیست‌محیطی (مثل آلودگی هوا و نور خورشید) محافظت کنید. همین محافظت هم درنهایت مانع از شکل‌گیری لکه‌های مختلف روی ناخن‌ها یا بدشکلی آنها می‌شود. امروزه بعضی از کانسیلرهای ناخن حاوی لایه‌های ضد پرتوهای فرابنفش خورشیدی هستند و درنتیجه از زرد شدن ناخن‌ها در اثر تماس با نور خورشید هم جلوگیری می‌کنند.

 

۳. تقویت ناخن‌ها

امروزه بعضی از کانسیلرهای مخصوص ناخن حاوی ترکیبات مناسبی برای تقویت ناخن‌ها هستند. بنابراین هنگام خرید یک کانسیلر ناخن حتما به وجود ترکیباتی مثل روغن آرگان، پانتنول و عصاره‌های گیاهی آنتی‌اکسیدانی توجه کنید. این کانسیلرها می‌توانند جلوه ظاهری بهتری به ناخن‌ها بدهند و حتی به‌مرور زمان هم سلامتی و زیبایی ناخن‌ها را تقویت کنند.

البته فراموش نکنید که استفاده از کانسیلر ناخن نمی‌تواند جایگزین مراقبت‌های اصولی از ناخن‌ها شود. بنابراین روتین مراقبت از ناخن‌ها را به‌درستی ادامه بدهید و در کنار رعایت این اصول مراقبتی از کانسیلر ناخن هم استفاده کنید.

منبع: سلامت

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.