انفجار کرمان حاصل یک مثلث تروریستی است/ پای اسرائیل و آمریکا در میان است!

یک فعال سیاسی گفت: ایران دشمنان بسیاری دارد، احتمال وقوع یک چنین حوادثی بسیار بالاست. اینها باید پیش‌بینی می‌شد. بدون تردید در خصوص حادثه روز چهارشنبه شهر کرمان، کوتاهی بسیاری صورت گرفته است.

به گزارش تازه‌نیوز، حشمت‌الله فلاحت پیشه در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد از زمینه‌های وقوع حادثه تروریستی کرمان سخن گفته است.

بخش‌های مهم این گفت‌وگو را در ادامه می‌خوانید:

چنین اتفاقی حاصل کار یک مثلث تروریستی است. در راس این مثلث دستگاه‌های اطلاعاتی اسراییل و امریکا قرار دارند. کشورهایی که هر زمان ایران در عمق استراتژیک خود به توفیقی می‌رسد، بلافاصله در ایران یا علیه ایرانی‌ها، اقدامات تروریستی صورت می‌دهند. ضلع دوم این مثلث، بقایای داعش است که شکست اهداف آنها توسط شهید سلیمانی، ایرانی‌ها و طرفداران شهید سلیمانی در دنیای اسلام صورت گرفت. ضلع سوم این اقدامات توسط گروه‌هایی چون جند الاسلام و برخی گروه‌های ایذایی تحت عنوان «گروه‌های تروریستی رهنی» صورت گرفته است.

ستاد برگزاری مراسم شهید سلیمانی باید همه جنبه‌های محتمل را پیش‌بینی می کرد و تدابیر لازم برای آن را در نظر می‌گرفت. اتفاقی که رخ داد آن است که دشمنان ایران و شهید سلیمانی بسیار آماده‌تر از مسوولان امنیتی در داخل ایران بودند. در شرایطی که مسوولان مربوطه در کرمان مشغول کارهای تبلیغاتی بودند، دشمنان مشغول برنامه‌ریزی‌های عملیاتی بودند.

در درجه نخست وزارت کشور باید پاسخگو شود چرا برای مراسمی که کاملا بین‌المللی شده و از سراسر جهان مهمانانی در آن حاضر شده‌اند، آمادگی لازم را نداشته است؟

ابهام دوم به شورای تامین استان کرمان باز می‌گردد. تجربه نشان داده است، هر زمان مراسم بزرگی در استان کرمان شکل می‌گیرد، فقدان تدابیر مناسب در این استان نمایان‌تر می‌شود. در زمان تشییع پیکر شهید سلیمانی هم، ده‌ها نفر از مردم کرمان قربانی بی‌تدبیری مسوولان استان شدند. امروز هم هیچ‌گونه اقدام تامینی موثری صورت نگرفته بود.

زمانی که مراسم خیابانی در شهر و استانی برگزار می‌شود، مسوولان و دستگاه‌های امنیتی دارای تجهیزاتی هستند که از طریق آنها می‌توانند محل مورد نظر را رصد کنند. این دستگاه‌ها می‌توانند مواد منفجره و تسلیحات را از دور شناسایی کرده و پاکسازی کنند. با توجه به اینکه ایران دشمنان بسیاری دارد، احتمال وقوع یک چنین حوادثی بسیار بالاست. اینها باید پیش‌بینی می‌شد. بدون تردید در خصوص حادثه روز چهارشنبه شهر کرمان، کوتاهی بسیاری صورت گرفته است.

باید یک بازخواست جدی از متولیان صورت گیرد. این تجربه ذهن‌ها را به موضوع دیگری که اخیرا به وقوع پیوسته وصل می‌کند. در ماجرای هک کردن سراسری جایگاه‌های سوخت در ایران هم شاهد عدم پیش‌بینی‌های لازم بودیم. مدیران برخی دستگاه‌ها خود را نسبت به نهادهای مدنی و حتی نمایندگان مجلس پاسخگو نمی‌دانند. نتیجه این فقدان پاسخگویی آن است که اغلب می‌شنویم، برخی اقدامات کشف و خنثی شده است. اما در عین حال رخدادهای تلخی در کشور به وقوع می‌پیوندند که باعث لوث شدن دستاوردها می‌شود.

باید قبول کنیم برخی ماموران پدافندی کشور به خصوص در مرزها از مسوولیت اصلی خود دور شده‌اند. نتایج این دور شدن باعث ایجاد زمینه‌های مناسب برای تروریست‌ها شده است.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.