دستمزد نجومی کامران نجف‌زاده در برنامه «برمودا» صحت دارد؟

محسن نجفی سولاری تهیه‌کننده شناخته شده تلویزیون این بار با «برمودا» به شبکه نسیم آمده؛ درباره بازگشت چهره‌ها، طرح «برمودا»،‌ حضور کامران نجف‌زاده و برخی شایعات درباره دستمزدهای عجیب و غریب میهمانان و مجری برنامه توضیحاتی داد.

به گزارش تازه‌نیوز، تسنیم نوشت: این روزها برنامه «برمودا» با اجرای کامران نجف‌زاده از شبکه نسیم سه شب در هفته پخش می‌شود. بسیاری از چهره‌های قدیمی که کمتر در آنتن تلویزیون دیده می‌شوند را به برنامه آورده و گفت‌وگوهای متفاوت اما صریحی را شکل داده است.

با محسن نجفی سولاری تهیه‌کننده این برنامه که از برنامه‌سازان قدیمی تلویزیون هم است گفت‌وگویی داشتیم. نام او در بسیاری از برنامه‌های ماندگار همچون «ماه عسل» و «عصرجدید» به چشم می‌خورد. سؤالات جالبی از دستمزدها و حضور میهمانان تا محتوای برنامه و اتفاقات «برمودا» رد و بدل شد و نجفی با صراحت به آنها پاسخ داد.

 برنامه «از سرگذشت» فضای متفاوتی نسبت به «برمودا» دارد؛ از لحظات عرفانی و اتفاقات دینی گرفته تا مختصات دکور. در برنامه «از سرگذشت» یک خواننده را در مقام مجری قرار دادید و حالا در برمودا یک خبرنگارقدیمی در معرض نگاه مخاطبان قرار گرفته‌است. بیشتر از «برمودا» بگویید؟

ما قبل از برنامه «از سرگذشت»، طرح «برمودا» را با کامران نجف‌زاده داشتیم. نجف‌زاده قصد داشت پیش از اجرای برنامه از فضای خبر دور شده و به فضای اجرای تلویزیونی نزدیک‌تر بشود، به همین دلیل کار را کمی عقب انداختیم و طرح را اصطلاحاً چکشِ بیشتری زدیم. سعی کردیم جهانِ بامزه‌تر و نسیمی‌تری طراحی شود و همچنین کامران هم آماده‌تر شود.

به محرم و صفر برخوردیم و به این خاطر برنامه «از سرگذشت» جلو افتاد. در واقع طرح «برمودا» قبل از «از سرگذشت» بود و بعد از اینکه پخش این برنامه به پایان رسید طراحی و آماده‌سازی ضبط و میهمانان و دکور کار را آغاز کردیم. باید با کسی کار را شروع می‌کردیم که سال‌ها خبر کار کرده بود و به یک خبرنگار باتجربه شهره بود. اما فضای خبر تفاوت زیادی با برنامه‌سازی دارد و وقتی واردِ کار شدیم واقعاً همراهی‌اش خیلی کار را پیش می‌برد.

در دل همه این کارهایی که در طول این سال‌ها انجام دادم، کامران نجف‌زاده واقعاً یک آدم بسیار باهوش و برای مخاطب بسیار خلاق و به علاوه اینکه بسیار همراه است. این خیلی به ما در این مسیر کمک کرد.

تدارک ویژه‌هایی برای ایام نوروز

پخش این برنامه ۵، ۶ ماه زمان می‌برد و این برنامه ۵۲ قسمتی است و تا خرداد سال آینده روی آنتن خواهیم بود. اما بالأخره ما در هر فضای برنامه‌سازی بایستی مناسبت‌ها را درنظر بگیریم. عید نوروز، ماه رمضان و انتخابات و حتی فوتبال و اعیاد مختلف را داریم.

کل فضای کشور به آن سمت می‌رود و ما هم حتماً باید به آن سمت برویم. از ۵۲ قسمت تعداد کمی به ایام انتخابات می‌خورد. برای فوتبال، نوروز، ماه رمضان برنامه ریزی کردیم. طبق توافق‌مان با شبکه در نوروز هم سه شب روی آنتن خواهیم بود.

برمودا جایی است که همه در آن گم می‌شوند

چرا برمودا؟

برمودا جایی است که همه در آن گم می‌شوند ما آمدیم آن را برعکس کردیم اینجا جایی است که همه پیدا می‌شوند. به وقت پیدا شدن.

هرکس رویِ سکه‌ای دارد!

 این پیدا شدن که می‌فرمایید یعنی چه؟
سال‌ها این هنرمندان و شخصیت‌ها در گفتگو‌های مختلف حضور پیدا کردند؛ به قول برنامه‌سازان ابتدا و انتهای قصه زندگی‌شان را برای مخاطبان گفته‌اند، اما هرکسی رویِ سکه‌ای دارد که هنوز خیلی‌ها از آن خبر ندارند. مثلاً آقای ایزدی که یکی از میهمانان ما بود و روزگاری گذرانده چه تلخ و شیرین، بنای‌مان این بوده که چهره‌های جدیدی را از میهمانان‌مان بشناسانیم و مخاطبان با آن رویِ سکه میهمانان ما آشنا شوند.

کامران نجف‌زاده خط قرمز‌ها را می‌شناسد

گفتگو‌های شما در عین صمیمیت، با صراحت انجام می‌شود؛ چقدر با سختی‌ها و پیچیدگی‌ها در پخش مواجهید؛ در واقع چقدر با صراحت می‌توانید پخش کنید؟

چرا نشود؛ حتماً. ما کامل با شبکه و آقای خوشرو، آقای لنگرودی و آقای معدن‌کن هماهنگ هستیم و بنای‌مان از روز اول این بود همیشه کامران نجف‌زاده خیلی زیبا خط قرمز‌ها را می‌شناخته و جایی هم لازم بوده از روی این خط قرمز‌ها عبور هم کرده است. اینجا هم بنای‌مان بر این است اگر لازم باشد از خط قرمزی عبور کنیم و حتماً هم آن را پخش می‌کنیم.

اتاق فکر خوب و کامران نجف‌زاده…

 اینجا هم مثل برنامه «از سرگذشت» ترکیب میهمانان خوبی دارید؛ چطور به این ترکیب رسیدید؟

اتاق فکر خوب، در رأس آن حتماً کامران نجف‌زاده که خودش دروازه‌بان خوبی است و به شدت روی فضای رسانه مسلط است و کوله باری از شناخت درباره کاراکتر‌ها و میهمانان دارد. تیم اتاق فکر ما که ماه‌هاست رصد می‌کنند تا بهترین‌ها به برنامه بیایند و خروجی خوبی اتفاق بیفتد.

تزریق حال خوب، انگیزه و امید

 در «برمودا» دنبال انتقال چه پیامی هستید؟

برنامه‌ساز باید در هر ژانری توان کار داشته باشد. اگر کارگردان و تهیه‌کننده و اصلاً برنامه‌ساز همیشه در ژانری فعالیت کند آدمی را وابسته می‌کند و خلاقیت را از او می‌گیرد. تمرکزمان روی تزریق حال خوب، انگیزه و امید است، اما در انتها همه میهمانان‌مان با حال خوب و فضای شاد از برنامه بیرون می‌روند. در طول این گفتگو هم تمام تلاش‌مان این است که حال خوب به بیننده بدهیم.

بدعت شدن دستمزد‌های عجیب و غریب در تلویزیون اتفاق خوبی نیست

 این روز‌ها درباره دستمزد میهمانان تلویزیونی و مجریان تلویزیونی دوباره بحث می‌شود برخی ارقام و اعداد اشتباه و برخی خیلی درست؛ آیا کامران نجف‌زاده دستمزد بالایی دارد و میهمانان شما دستمزد بیشتری می‌گیرند؟

کامران نجف‌زاده دستمزد بسیار معقولی دارد. میهمان‌های ما برخی ممکن است طلب دستمزد بالایی کنند ما توانش را نداریم و متأسفانه شاید این را نباید بگویم اصلاً بدعت شدن اینکه دستمزد‌های عجیب و غریب در تلویزیون اتفاق بیفتد چیز خوبی نیست. تلویزیون خانه هنرمندان و چهره‌های سرشناس است. اینکه بابت حضور در خانه عدد و دستمزد زیادی را طلب کنند جای سؤال دارد؟

برخی کارنابلد‌ها باعث شدند یک طرف طلب کرده و یک طرف داده و اگر نداده بود شاید شاهد این اتفاقات امروز نبودیم. اصلاً این دستمزد‌ها یک قواعد و قانونی دارد و برآوردی در شبکه وجود دارد سقف هزینه کرد این قدر است و پذیرایی و اسکان دارد و باید رعایت شود. ۱۰۰ میلیون به کاراکتری که دو ساعت با شما گفتگو کند به نظرمن معقول نیست.

حقیقتاً به ما کسی «نه» نگفت

از میهمان و شخصیتی دعوت کردید که ممنوعیتی از طرف سازمان صداوسیما داشته باشد؟

همیشه قاعده بر این بوده‌است که یک لیستی برنامه‌های تلویزیون تهیه می‌کنند و برای تایید به تلویزیون می‌دهند. تلویزیون هم خانه ملت است و کسی که آنتن جمهوری اسلامی به او داده می‌شود باید از یک ویژگی‌هایی برخوردار باشد. اما در واقعیت کسی را به ما نگفتند نه؛ سعی کردیم کسانی را در لیست قرار دهیم که مشکل ندارد. تلویزیون به برخی افراد که در موقعیت‌هایی دچار محاسبات اشتباه شدند، فرصت دوباره می‌دهد.

 به عنوان یک برنامه‌ساز بازگشت دوباره برخی از چهره‌ها به تلویزیون را چطور ارزیابی می‌کنید؟

نظر شخصی‌ام را می‌گویم سال‌ها هزینه شده و پول بیت‌المال صرف شده و وقت بیننده؛ ارزشش را دارد تلویزیون مجدداً به آن‌ها فرصتی بدهد دوباره برگردند شاید بهتر و با انگیزه‌تر از قبل برگردند. همه برگردند واقعاً و الان هم خدا را شکر موقعیت مهیاست و همه با حال خوب می‌آیند. خیلی از دوستان برگشتند و از بابت برگشتن حال‌شان خوب است و درخواست من به عنوان عضو کوچک در تلویزیون از تصمیم‌گیر و مرجع تشخیص این است کهاجازه بدهید همه برگردند چرا که برای این شخصیت‌ها سال‌ها هزینه شده و این اتفاق خوبی خواهد بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.