رویارویی خطرناک ایران و امریکا در خلیج فارس!

بررسی اتفاقات روزهای اخیر، نشان دهنده افزایش تنش در خلیج فارس است.

به گزارش تازه نیوز، ایران و امریکا در روزگار پرتنشی به سر می‌برند. نشریه فرانسوی لاکروآ، در تحلیلی به افزایش تنش در خلیج فارس پرداخت. در روزهای ابتدایی هفته، ایران در برابر استقرار بمب افکن های B-52 و یک زیردریایی موشکی تام هاواک توسط امریکا، پدافند هوایی، نیروهای دریایی و سایر واحدهای خود را به حالت آماده باش درآورد و در نامه ای به آژانس بین المللی انرژی اتمی از خواست خود برای تولید اورانیوم غنی شده 20 درصد در تأسیسات زیرزمینی فوردو خبر داد.

کریستوفر میلر، دستور بازگشت ناو هواپیمابر امریکایی یو اس اس نیمیتز را که در اواخر ماه نوامبر در خلیج فارس برای تقویت پوشش هوایی منطقه در هنگام خروج نیروهای امریکایی از عراق، افغانستان مستقر شده بود، صادر کرد.

اعلام تهران در مورد نقض مجدد توافق هسته ای سال 2015، جو بایدن را تحت فشار قرار می دهد. او اعلام کرده است که اگر ایران به این توافق پایبند باشد، امریکا را به این توافق بازگرداند.

پس از ترور محسن فخری زاده، مجلس ایران قانونی را تصویب کرد که تولید و ذخیره حداقل 120 کیلوگرم اورانیوم غنی شده 20درصد در سال و پایان یافتن بازرسی های آژانس انرژی هسته ای را مقرر می کند. دولت ایران خود را مخالف این اقدام نشان داده بود و سایر امضاکنندگان این توافق نامه آن را محکوم کردند و از تهران خواستند «آینده را به خطر نیندازد.»

ایران و امریکا

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.