محرمانه: 33درصد مردم قطعا در انتخابات شرکت نمی‌کنند!

نتایج آخرین نظرسنجی محرمانه یک دستگاه معتبر حاکی است که یک سوم مردم قطعا در انتخابات ریاست جمهوری 1400 شرکت نمی‌کنند!

به گزارش تازه نیوز، انتخابات 1400 و خطر مشارکت کم مردم، دغدغه مهم این روزهای مسئولان کشور است. تازه ترین نظرسنجی درباره میزان مشارکت در انتخابات 1400 حاکی از آن است که میزان مشارکت مردم در انتخابات اصلا مناسب نیست.
نتایج یک افکار سنجی از سوی یک دستگاه معتبر در اوایل دی ماه جاری با رویکرد انتخابات 1400 نشان می دهد که 28 درصد شرکت کنندگان در این افکارسنجی گفته اند که قطعا در انتخابات شرکت می کنند. 33 درصد نیز گفته اند که قطعا در انتخابات شرکت نمی‌کنند. 17 درصد گزینه تا حدی و 21 درصد نیز گزینه بعدا تصمیم می گیریم را انتخاب کرده اند.

به نظر می‌رسد، نقش حضور نامزدهای مختلف و با همراهی سلایق متنوع، برای افزایش میزان مشارکت در انتخابات سال آینده، بی بدیل است. به عبارتی حدود 40درصد مردم در نظرسنجی‌های مختلف، حضور و یا عدم حضور خود را به آینده موکول کرده‌اند. آینده‌ای که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران سیاسی، حضور نامزدهای مورد اعتماد و اتکای عموم مردم از جریانات مختلف، قطعا در آن تاثیرگذار است.

پیش‌تر نیز در نظرسنجی‌هایی، مشخص شده بود که بیش از 30درصد مردم حضور یا عدم حضور خود را به این پاسخ مشروط کرده بودند: باید ببینیم چه کسانی می‌آیند. حضور برخی چهره‌ها در انتخابات سال آینده، تا این لحظه برای بسیاری از مردم نه تنها وسوه انگیز و انگیزشی نیست که مایه دلسردی و کناره‌گیری هم هست. باید دید آیا زمینه حضور افراد با سلایق مختلف و متنوع در انتخابات فراهم می‌شود و یا اینکه بازهم چهره‌های قدیمی و تکراری انتخابات‌های گذشته، پا به میدان رقابت می‌گذارند.

8 نظر
  1. رضا

    اشتباه به عرضتون رساندند. قطعا حداقل 93 درصد از مردم درانتخابات 1400 رئیس جمهور شرکت نمی کنند. اینبار سه رئیس سه قوه خودشان انتخاب خواهندکرد مردم تماشاگر این بار تماشا میکنندودیگر به خودشان فحش وناسزا نخواهندگفت . بروند مشکل خودرا حل کنند

    1. پریسا

      آفرین به نظر تو

    2. محمود

      حالا 93 درصد که نه ولی بیش از 50 درصد شرکت نمی کنند.
      نظر سنجی ها خیلی اعتبار ندارند چون فضای سیاسی مملکت اونقدر باز نیست که مردم بدون دقدقه نظرشون را به یک منبع معتبر نظر سنجی بگن.

    3. شهرام

      زنده باد آقا رضای گل

  2. پیروز

    منبع معتبر شما دقیقاً کجاست؟ آفرین آمار های من درآوردی اگه ۳۰٪ رای دادن حالا ببینین چرا رای بدم وقتی رقبای انتخاباتی روحانی الآن هر کدوم یه کاریه تو مملکت؟ یکی رییس قوه مقننه یکی رییس قوه مجریه یکی رییس قوه قضاییه یکی معاون رییس جمهور؟ آیا این جز دست هم تو یه کاسه بودن است؟ جواب بده یکی

  3. امید اسدی

    با سلام ، یکی از اشکالات اساسی ثبت اختراعات نخبگان کشور از سال ۱۳۹۲ تا کنون :(به مدت 8 سال)
    اینجانب نیز در این روند مشکل داوری اختراعات را دارم یعنی زمانی که طرح اینجانب نو و جدید است ولی مراجع و داوران پس از گرفتن هزینه های بالا طرح را تایید نمی کنند و در پاسخ می گویند دوست داریم طرح شما را رد کنیم برو پیش هرکسی که دوست داری بگو این مرجع را قبول ندارم اداره نیز می گوید ما طبق قانون مجبور هستیم طرح شما را رد کنیم . برخی از مراجع نیز می گویند داور متخصص ندارند !

    https://www.farsnews.ir/news/13990415000143/

  4. رضا

    حکایت نظام ما شده حکایت چوپان دروغگو فقط حاکمیت براشون مهم است و به خاطر این موضوع هزارتا شیره سر مردم می مالند که مردمو بکوشونند پای صندوق های رای ولی مردم دیگه گول این افراد هفت خط را نمی خورند و در انتخابات 1400 شرکت نمی کنند

  5. عباس

    با ابن فاجعه اقتصادی نود درصد شرکت نمی کنند

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.